Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kiasmaa

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana higgins, 4 Lokakuu 2009.

1. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38
    Terv Higg

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Kiasmaa

Oikeilla jäjillä ja suunta on taaksepäin vaikka kuvaaja haluais jo kiasmasta ulos. Hauska ja ristiriitaisia näkemyksiä tuova kuva.

3. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Terv Higg

4. Jukka H

Jukka H Well-Known Member

1 965
    45
    48

Näissä se zoomi on omimmillaan. Onnistuneita kuvia.

5. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Vähän tuo sekavat fiilikset, terv Higg

6. Keni

Keni Well-Known Member

6 384
    1 764
    113

Hienoja, varsinkin eka ja toka kuva! Kolmannesta en saa oikein otetta.

7. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Minäkin tykkäsin eka kuvista. Museot ja vastaavat julkiset tilat ovat usein yllättävän kivoja kuvauspaikkoja.

Kolmas kuva oli ehkä semmoinen "ei aivan onnistunut, mutta potentiaalisesti hyvä". Olikohan rajaus turhan ylös - ylhäällä tyhjää seinää ja alhaalla ahdasta? Tai olisiko värillisyys auttanut kuvan hahmottamisessa. Joka tapauksessa, jotenkin tuota olisi pitänyt yksinkertaistaa tai "avata" katsojalle.

8. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Täältä "komppaukset" !

Onhan se Kiasma toki jännä paikka veriplättyjen ahmimisen välissä hämmästellä ja pari kuvaakin uudella "digihärpättimellä" ja "laajiksella" räpsäistä :]

Ei voi pahemmin näpsyissään epäonnistua - kun joka suunnassa on niin hirmu jännää ja "taiteellista" kuvattavaa.

Muuten ihan perus Higg-pikseli sössöä, joka suurennettaessa "jotenkin tökkii". Ei olla oikein "viitsitty" (tai kyetty) edes sommittelemaan huolella ja miettiä, mitä kuvalla edes halutaan sanoa. Vai onko nettiin postaileminen vain kiva elämäntapa ?
    Suosittelen filmi -Leican ja pimiön ostoa.
    - Kuvaamaan myös vähemmän ja harkitsevammin.

Onneksi täällä ei tarvitse mitään "mielipiteitään" perustella ... se kun on vaikeaa ja mälsää sellainen ...
    - Erska

9. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Kiitos tuosta! Minä annoin perjantaina lupauksen olla sinun kuviasi kommentoimatta. Suosittelen sinulle samaa ketjuissani. Nälvimisestä en tykkää, Higg

10. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Terv Higg

11. Jukka H

Jukka H Well-Known Member

1 965
    45
    48

Tää viimesin portaikkokuva on mainio. Taitaa se laajis sopia käteen.
    Kuvassa sais ehkä olla vähän enemmän kontrastia, saattaa olla kyllä
    että mun kannettava vähän valehtelee, ku ei o mitenkään kalibroitu.

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Älä viitsi olla tollanen ihme ylitiukkissetä !
    Kyllä saa kommentoida kuvia, jos tänne lähettää ?
    Itse mua harmitti aluperin vain suuntaus ettei perustella mitään vaan juostaan vain nk."kompaten" toisten mielipiteiden perässä. Sellainen on henkistä laiskuutta. Kuvistani ei -tietenkään- tarvitse pitää. Mutta jos jotain sanoo, käytettäköön omia mielipiteitä ja perustellaan edes minimaalisesti, eikö kävisi näin ?

Vika kuva on ihan jepulis.

Sävyala kuvassa on hieman harmittavasti tyypillisen "digimäisen" valju. Mutta kun ei ole laakafilmikameralla otettu - niin ei ole.

Taidot kuitenkin kivasti todistettu,
    Hyvä - Higg !!!

- Isällisesti, Ystävällisesti ja Kunnioitten,
    Sinun Ihan Oma Erskasi

Edit. Editoin sanan lakaa... sanaksi laaka...
    PS. Pusi Pusi ja Hali Pusi Pusi :D

13. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Okei, nyt kuullostaa jo paremmalta, vai ettei suomalainen mies osaa hieroa sovintoa;)
    - Tiukkis olen kun suutahdan, kuten näköjään täällä muutama muukin...
    - Komppauksesta olen osin samaa mieltä, vaikka siihen itse kyllä sorrun useinkin. Mutta parempi komppaus kuin ilman.
    - Tämä alin portaikkokuva on kyllä sävyiltään vähän valju, vaikka kontrastia käyrillä jo lisäsinkin. Syinä valjuuteen digi ja se, että oikeasti iltapäivällä lännestä tuleva valo valkoisessa portaikossa näyttää valjulta.
    - Myönnetään, että mottoni on ensin räps sitten räps ja vielä kerran räps sillä uudella putkella ja Gimpillä katsomaan mitä saisi aikaan. Mutta so what, ainakin tämän ketjun kuviini olen melkoisen tyytyväinen. On noita pikku hutejakin aina välillä tullut (back to 70´s- tunnelma mm ei oikein uponnut täällä) .
    - Ja Est, sinun Olen komea mies- ketjusi on parasta koko foorumilla. Ne puukuvatkin ok, vaikken minä niistä ymmärtänytkään mitään...

Terv.Higg

14. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Ja nyt aito räpsy, vino ja karmit Marskin naamalla.

Muuten, Kiesmassa sai kuulemma kuvata mitä vaan, omaan käyttöön. Teenkö nyt suuren rikoksen, kun tämän julkaisen, koska tuossa lattia on osa tilateoksesta? Jos tein, niin poistan suosiolla.
    Kertokaa, Higg

15. Vs: Kiasmaa

Oho. Anteeksi heti alkuun tähän lauseeseen mahdollisesti sisältyvä loukkaavan oloinen sävy, mutta tällä kertaa higginsiltä kuvija jotka tuntuvat jokainen hyvinkin mielenkiintoisilta! :)

Etenkin eka ja toka on kivoi. Ja tää vika palikkajuttu. Ehkä toi marskin ristiminen voi olla jonkinlainen kannanottokin?
    Ja tokassa on hyvinkin kiva rytmi  - vai mikä se hieno sana tuommoisesta elementtien sijoittelusta nyt sitten ikinä onkaan..

Jes! Kattelen tämmösiä mielelläni enempikin.

16. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Joo en tykkää pahaa, myönnän julkaisukynnykseni olevan hieman matalan: Kuvailuharrastusta puolitoista vuotta ja aika monta kuvaa olen tänne tunkenut... Näistä tämän ketjun kuvista kyllä itse tykkään, vaikka kyllähän inspiroiva paikkakin tuo Kiasma  oli. Ei niinkään ulkoapäin, jää rääpäle pahasti naapuriensa varjoon.
    Higg

17. J.HBach

J.HBach Member

988
    0
    16

Viimeksi kerroin kommentoidessani kuvaasi että se on ensimmäinen mistä oikeasti pidän, nämä on kaikki ihan loistavia. Silmä lepää, go go

18. Vs: Kiasmaa

mua viehättää toi toka kuva, siinä tuo harmaissa oleva kundi suhteessa tohon seinään. ja seinän aukot.

19. higgins

higgins Active Member

4 660
    7
    38

Juippi kivassa paikassa oikeissa sävyissä, totta, vaikka ilman kyynerpäätä jäikin. Itse jo kuvausvaiheessa kiinnitin huomioni punaisiin renkuloihin lattiassa jotka johtavat punatakkisen tädin luo, Higg

20. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

NÄissä on kyllä kanttia, laajaa sellaista.
    T Jukka