Moikka kaikille. Työkaveri pyysi minua mukaansa lennolle pienkoneella. Tarkoituksena olisi kuvata koneenomistajan maita ja mantuja. Mahtava kokemus tulossa, ei siinä mitään. MUTTA: Minulla on "vain" Panasonic Lumix DMC-FZ8... Kannattaako suosiolla unohtaa koko juttu vai saako tuollaisella "pokkarilla" edes siedettäviä kuvia? Ja jos ajatus ei teidän mielestänne ole aivan mahdoton ja naurettava, niin minkälaisia säätöjä tai niksejä voisitte antaa?
Vs: Valokuvaaminen pienkoneesta Valitse aurinkoinen päivä Tai lainaa Rajalasta kamera, niin saat ehkä paremman tuloksen..
Vs: Valokuvaaminen pienkoneesta ensimmäinen: ikkunan läpi ei tule mitään, pyydä että edes ikkuna aukaistaan , toiseksiparas on että otetaan ovi pois ja sut valjaisiin, sit saat vähän liikutettua kameraa. Kolmanneksi, sellainen zuumi jolla jotakin saa kuvattua. ellei lentäjä ole umpiluuta, ei tarpeeksi matalalle oikeen mennä jotta saisi kuvaa. tähän "toisenlainen" ilmakuva.
Vs: Valokuvaaminen pienkoneesta Loistavaa, esimerkillistä neuvontaa. Kysyjällä on tosin on jo kamera. Kenties hän vastaajan mielestä tarvitsisi jonkinlaisen toisentyyppisen kameran. Ehkä jopa objektiivinkin. Rajala ei tiettävästi lainaa kameroita, mutta kenties vuokraa niitä.
Vs: Valokuvaaminen pienkoneesta sanos Vuorimies jotakin terävää tosta munkin inputista, sit tuntuu olo niin kotoiselta, ollaan kameralaukussa...
Vs: Valokuvaaminen pienkoneesta No pokkarilla on aika vaikeaa Vaikeaa voi olla järkkärilläkin. Ikkunoita saa auki konetyypstä riippuen tai ei saa, riippunee millä lennetään. Oviakin voi poistaa, mutta ei ehkä tällaista casea varten.. Kone tärisee ja tuuli heiluttaa potkurin resonanssien mukaan, tai ei (riippuu taas koneesta) ja kaikki vakaajat ei toimi. Vihjailin aurinkoiseen päivään, että saat lyhyitä suljinaikoja ja tarkennuksen toimimaan nopeammin, niin onnistumiselle on suurempi todennäköisyys. (jonkin verran olen koneesta näet kuvannut ja ei se helppoa ole, jos ei nyt niin vaikeaakaan. Maisema vaihtuu nopeasti ja lentokorkeuksille on rajoituksia riippuen siitä missä lennetään. Ja kuten mvuori totesi ei ne tosiaankaan lainaa ilman korvausta, mutta korvauksesta ymmärtääkseni niin tekevät..
Vs: Valokuvaaminen pienkoneesta Digikuvalehdessä oli aiheesta juttua (olisko ollut ennen joulua) Yritän lehden löytää, jos sieltä jotain annettavaa tähän löytyisi. Tietysti jos kirjastosta (tms.) löytyy ko. lehti niin ei muuta kuin lukemaan. Edit: Siinä lehdessä oli "vinkkilista", lisään sen lainauksena tähän kun olen lehden löytänyt... (jostain syystä en sitä tähän skannaa...)
Vs: Valokuvaaminen pienkoneesta Suuret kiitokset kaikille vastaajille! Osaanhan ainakin varoittaa toimeksiantajaa, että kuvanlaatu voi olla niin ja näin... Ikkunan koneesta tosiaan saa auki, jos se edes vähän auttaisi. Ja aurinkoisena päivänä olemme menossa lentämään. Nyt kirjastoon lukemaan Digilehteä... -AK-
Vs: Valokuvaaminen pienkoneesta Tuolla on jotain vinkkejä, en katsonut sisältöä kovin tarkkaan : http://photo.net/learn/aerial/primer