Näköjään vaatisi Eliten RAWille. DxO FilmPack 5 versions and supported file formats Kokeilin tuota lahjaversiota. Ohjelman ekaa kertaa avatessa kun laittoi suoraan sen GIFT koodin niin sehän se sitten oli. (Oishan siinä ollut myös "try" nappulat kokeilujaksoon ilman koodia joko elite tai essential.) En ainakaan heti hoksannut olisiko siitä löytynyt kuvakoon säätöä. Tai kirkkauden. Rajaus ainakin näkyi. Tässä "Polaroid Polachrome" D90 jpeg-tiedostosta. Pienensin toisessa ohjelmassa ja on 1200x1807px...raidat on.. enpä olekaan kuvannut tuota kinarin Polachrome keksintöä koskaan. Muistan kun sitä mainostettiin aikoinaan. ed. Löytyihän sieltä Modify nappuloista neljäs josta tulee yhtä sun toista säätöä, exposure saturation contrast grain yms.
Enhän mä täät tilannut. Rawit muuttuneet tietokoneen kansioissa DXO Film Pack 5 Imageiksi. No ilmeisesti vaan oletusohjelmaksi asettunut. Eikä ne aukea nyt sitten kun se vaatisi maksullisen Elite version.
Heh, nice. Salajuoni elite-versioon ostattamiseksi? Lightroomin pluginina käyttäessä teen aina editoitavan kopion, niin raw-tuen puute ei minua niin haittaa.
Eikös tuo ratkea sillä kun muuutat edellisen ohjelman oletukseksi takaisin noille RAW:eille. Tai niin olet varmaan jo tehnytkin...
Yritin poistaa oletuksen jota näissä tiedostoissa ei ollutkaan, mutta en keksinyt miten se tapahtuu. 16 tiedostotyyppiä tuolla nyt näkyy tämän oletuksena. Vaihda ohjelma -toiminnosta en löytänyt oletuksen poistoa.
Siitä "vaihda ohjelmaa"-painikkeen avaamasta valikosta valitset Lightroomin tai Photoshopin tai mitä nyt käytätkin kullakin tiedostopäätteellä. Se siis asettaa valitsemasi ohjelman kyseisen tiedostopäätteen oletukseksi.
Oletusta ei saa siis pois, kun se kerran on päälle mennyt. Vaihdettua vaan. (Ei tää ole mikään tärkeä juttu, mutta kuitenkin ihan mielenkiintoinen, ettei "peruutusta" löydy. Mulla ei ole juuri nyt mitään sellaista ohjelmaa koneella, millä noita haluaisinkaan avata tai voisikaan avata. Eiku PSE8 avaisi muutamat vanhimmat. On koneen siivous ja järjestely vaiheessa.)