Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sony rx100 mk 1/2

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Suolakala, 5 Maaliskuu 2014.

  1. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Sony rx100 mk 1/2

    Minulla on toiminut periaatteessa ihan hyvin. Kuvaan pelkällä raw-laadulla, mutta siinähän on mukana myös esikatselu jpg jonka puhelin löytää helposti. Laatu ei ole tuolloin hääviä, mutta kelpaa sosiaaliseen mediaan. Jos tämä wifi-kikkailu olisi minulle tärkeämpää niin valitsisin kuvanlaaduksi raw+jpg.

    Yhteyden muodostamisessa on aina jonkinmoista räpeltämisen makua. Sonyn aplikaatio ei ole kovinkaan selkeä ja siinä on toimintoja joita kukaan ei koskaan tule käyttämään. Kamerassakin wifi on upotettu valikon syövereihin ja sielläkin wifille on pari eri toiintatapaa. Vähän sellainen fiilis kun systeemi olisi suunniteltu laitefriikeille eikä valikuvaajille.

    Helkkarin hyvä kamera tämä kuitenkin on, joten kannattaa kestää nämä ongelmat. Myöskään edellä keskusteltu akkujuttu ei ole ylittämätön. Minulla on kaksi ebayn Patona -merkkistä lisäakkua sekä halpa 5e tavallinen seinälaturi. RX100:n akunkesto on parempi kuin missään aikaisemmin käyttämässäni pokkarissa.