Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sony NEX järjestelmä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Turisti, 30 Syyskuu 2011.

  1. Isosceles

    Isosceles Member

    446
    0
    16
    Vs: Sony NEX järjestelmä

    Mulla meniki ajatukset ristiin tuossa. Nikonin runkopaksuus toimii vähän niinkuin loittona.
     
  2. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Sony NEX järjestelmä

    Jep. Jos ottaisi jonkin putkenpätkän, vaikka pahvisen, Nex objektiivin jatkoksi ja siihen asettaisi tähyslasiksi muovin, saisi kyllä tietää piirtoympyrän.  (Aukko ja tarkennusasennot toki paikalleen kuten edellä.)

    Kuvassa tarkistan etsimen rajausta. Filmin paikalla on muovia, joka voisi olla kyllä enemmän matta vaan kyllä siitä näki.
     
  3. pummi

    pummi Member

    35
    0
    6
    Vs: Sony NEX järjestelmä

    Minkälaisia kokemuksia teillä on tuosta manuaalitarkennuksesta, focus peaking saanut kehuja ainakin muualla? Lisäksi mitä mieltä olette olleet tuosta käyttöliittymästä, itseäni kiinnostaa mahdollisimman vähäinen säätely, eli tärkeimmät näppärästi saatavilla? Olen miettinyt jos pistäisin filmi leicani kiertoon ja hommaisin 5n tai 7, linssiksi jättäisin cv 40mm, digi alkanut jostain syystä taas kiehtomaan.
     
  4. Red5

    Red5 Member

    64
    0
    6
    Vs: Sony NEX järjestelmä

    Itse ainakin olen pitänyt manuaalitarkennusta toimivana tässä kamerassa. Tuo focus peaking toimii näppärästi. Näyttää tarkkana olevan kontrastialueen punaisena (taisi olla pari muutakin vaihtaria värille). AF linssien kanssa saa tarkennettua automaagisesti ja tarkennusrenkaasta pyörittelemällä peakingi tulee käyttöön ja näyttää zuumatun palasen ruudulla.

    Pimeällä ei tietysti toimi niin hyvin, mutta on silti käyttökelpoinen.

    Ostin hiljattain 19mm Sigman automaattitarkennuslasin Minoltan lasien kaveriksi.

    Minoltoissa on vain ärsyttävän paksu adapteri. Leicojen kanssa taisi olla mukavan pieni.
     
  5. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Sony NEX järjestelmä

    Mikä kamera on kyseessä?  Omat kokemukset sain NEX5 mallista, jossa manuaalitarkennuksen suurennos oli liiallinen (7X).  Sen kanssa "tipahtaa" kohteesta ja tapahtumista, jalustalla parempi.

    EVF mallista puuttui jonka takia kameraan suhtautui kevyesti.  Voiko puolikkaalla kameralla pärjätä.  :)


    M-kama on taas kalliimpaa kuin ennen, joten jos se onkin huipullansa.  Pääsee vaihtamaan arvoesineet johonkin hyödylliseen.  (;D)
     
  6. Red5

    Red5 Member

    64
    0
    6
    Vs: Sony NEX järjestelmä

    Huppis, unohtu mainita millä kameralla mennään. Käytössä siis NEX5. Tuo kohteesta tipahtaminen kyllä tapahtuu herkästi tuon suurennoksen kanssa, mutta en ole sitä häiritseväksi kokenut. Oikeastaan ajattelin asiaa vasta kun mainitsit siitä :)
    Aika hyvin valoisassa saa kyllä tarkennuksen kohdilleen ilman tuota suurennostakin.
     
  7. pummi

    pummi Member

    35
    0
    6
    Vs: Sony NEX järjestelmä

    Täytynee jostain etsiä kamera käsiin, että pääsee kokeilemaan toimiiko se niin hyvin kuin mitä nopea vilkaisu netin ihmeelliseen maailmaan antaa ymärtää. Luulisin ainakin, että tuohon 5 elektroninen etsin olisi aika pakko hankinta, tosin 360 € laittanee mielen sopeutumaan.  Näitä ei vaan taida kauheasti olla käytettynä  pyörimässä?

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Mut on se M vaan niin kiva...
     
  8. Vs: Sony NEX järjestelmä

    .
     
  9. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Sony NEX järjestelmä

    Mutta kuutosessa ei ole kosketusnäyttöä, onko se iso murhe?
     
  10. Vs: Sony NEX järjestelmä

    En tiedä, jotenkin tuntuu jopa edulta omaan korvaan, mutta tiedä sitten käytännöstä...
     
  11. Vs: Sony NEX järjestelmä

    Sama tarkkuus tuolle 6:lle tarjotaan kiinteään etsimeen:
    (Sony NEX-6 Review):
    2.3 million dot resolution OLED EVF

    Edith:

    Ihan kiitettävän tiukka paketti, etsimineen, kun vertaa (kieltämättä söpömpään) Olyyn:
    Compare camera dimensions side by side
     
  12. Vs: Sony NEX järjestelmä

    Arvostaisin tuota rullaa jos sen käytön saisi itse valita. Itse luultavasti vääntäisin siitä herkkyyttä tai aukkoa. Nyt se on vain tiellä, hyvässä lykyssä tulee vaihdeltua vauhdissa moodeja kun on nin huisi säädin sille tehtynä...

    Itselle tuon kamera arvo tulee pienestä koosta ja silti mukaan mahtuneesta etsimestä. Eikä ihan pieni arvo olekaan, tonnin joutuu joku tuostakin ilosta maksamaan ;-)