Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sony Alpha 200K vs. Nikon D40

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Latetzki, 4 Maaliskuu 2009.

    Itse olisin tuon Sonyn kannalla mutta kun eräs toinen taho pitäisi tuota Nikon D40:sta myös vaihtoehtona.

    (Aloittelijalle, ensimmäinen järkkäri)

    Toinen kysymys vielä, tuleeko kameroiden mukana yleensä "hihna" jolla siis voi kameraa pitää kaulassa?
     
  1. Bester

    Bester Member

    790
    0
    16
    Vs: Sony Alpha 200K vs. Nikon D40

    Tuossa Nikonissa ei ole rungossa tarkennusmoottoria, joten kaikissa vanhoissa objektiiveissa ei toimi autofokus. Sonyyn taas on tarjolla (Minolta) vanhoja objektiiveja, ja autofokus kuten rungon kuvanvakaajakin (jota Nikonissa ei ole) toimii niiden kanssa. Kannattaa ottaa huomioon, jos haluaa edullisia käytettyjä objektiiveja.

    Molempien mukana tulee hihna.
     
  2. higgins

    higgins Active Member

    4 660
    7
    38
    Vs: Sony Alpha 200K vs. Nikon D40

    Käytetty Nikon D80 tai Canon (tämä pitkin hampain) 400D tai 450D. Halvalla pitäisi löytyä ja optiikkaa löytyy, ja ominaisuudet vähintään riittävät.
    Higg
     
  3. Juke.K

    Juke.K Well-Known Member

    14 670
    215
    63
    Vs: Sony Alpha 200K vs. Nikon D40

    Itellä on tämä Sony. Ystävälläni on tämä samainen Nikon. Kumpiakin kädessä pitäneenä paremmin sopii Sony käteeni. Tämä voi olla yksi valintapointti. Kuten edellä on sanottu, vakaaja, ja kaikkien obiskoiden sopivuus on ne seikat jotka voi kallistaa Sonyyn päin. Pikselimäärä on myös Sonyllä 10Mpix kun se on Nikonissa 6Mpix. Sillä ei ole väliä kun vasta todella isoissa lähes julisteen kokoisissa kuvissa. Ja tietty kuten minä joka kuvaan aina vinoja kuvia joudun oikeisemaan joten kuvia hiukan pienennän sen vuoksi. Nikon on kyllä hyvä dynamiikaltaan. Väittäisin että jopa Sonya parempi, minun mielestä.

    Osta kumpi vaan. Tai kuten eräälle sanoin joka kyseli hiukan samaa. Osta Nikon/Canon jos et kestä kuulua vähemmistöön.

    Kevennys: Vähemmistöä potkitaan aina päähän.