Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana aladdinsane, 24 Marraskuu 2006.

    Olen tässä pähkäillyt pääni puhki, että kumman noista ostaisin. Olisko kellään mielipidettä asiasta? Kertokaa kumman itse ostaisitte? Ja perustelkaa.

    Sonyssä olis se kuvanvakain tossa rungossa ja muutenkin sitä on kehuttu arvosteluissa jonkun verran. Mutta toisaalta toi canonkin on aikas kova. Aika vaikea päättää.. En ole päässyt kokeilemään Sonya. Canonia olen ihan vähän testaillut. Jos joku on kokeillut kumpiakin niin kertokaa kokemuksia.

    AAPUUVA!!
     
  1. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Itse lisäisin harkintaan vielä Pentax K10D:n jos kiirettä hankinnalle ei ole. Sillä alkaa kohta olla saatavuutta ja testejä, käyttäjäkokemuksiakin alkaa vähitellen ilmestyä.
     
  2. Tero Leponiemi

    Tero Leponiemi Member

    285
    0
    16
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Kummallakin saa kuvia. Mutta lieneeköhän sinulla oikeuksia julkaista kyseistä aasikuvaa? Se, että se kiertää netissä, ei vielä tarkoita, että sitä saisi vapaasti julkaista. Tietenkin, jos se on sinun ottama kuva, niin upeaa.
     
  3. Retku

    Retku Active Member

    1 496
    0
    36
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Sonyssa on huomattavasti parempi etsin ja myös omaan käteeni parempi ergonomia. Tosin itselleni ostin Nikonin D80:sen.
     
  4. mvuori

    mvuori Well-Known Member

    10 669
    132
    63
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Jospa ensin selvittäisit, millä tavalla mukaan liittämäsi kuva liittyy asiaan? Kertooko se kuvauskohteista, Canonin kokeilussa ilmenneistä ongelmista vai onko se vihjaus, että kamerassa olisi hyvä olla kuvien digitaalinen allekirjoitus kuvavarkauksien estämiseksi? Sitten pitää ostaa kallis Nikon.
     
  5. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Eipäs oteta liian vakavasti. Kysyjä varmasti halusi vain kuvalla ilmaista miten pulassa on kamera valinnan suhteen, uskoisin. Harva meistä tietää, mutta nyt tietää, että kuvia ei saa julkaista ellei kuvaa ole itse ottanut. Ihan tekijänoikeuksien takia.

    Varmasti kummallakin saa kuvia, mielestäni kannattaa myös ottaa huomioon myös tuo Pentax merkki ja jossakin määrin myös Nikon vaikka se on hiukan kallis. Kameroita kannattaa käydä tosiaan testailee käytännössä kameraliikkeessä, niin saa kosketusta mitä on ostamassa. Kannattaa huomioida että muutakin pitää ostaa eli miettiä mitä muita optiikoita on mietinnässä (kuvaustarpeet) ja myös laukku sekä muisti. Sekä joku kuvankäsittelyohjelma. Ehkä kirjastosta joku valokuvauskirjakin. Eli paljonhan sitä on mitä pitäisi äkkiä saaha omaksua. :)
     
  6. Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Sonyn. Koska 70 > 55 ja ihan vittuillakseni vain.
     
  7. Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Jos tämmöiset vaihtoehdot ja pitäisi digikamera ostaa niin mä ostaisin OLYMPUS jonkun mallin. eipä ole pölystä kiusaa!
     
  8. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Kun mielipidettä kysyttiin:

    Jos mun pitäis valita alle tonnin hintaisista rungoista, niin se olisi Pentaxin 10D tai Nikonin D80. Pentaksi tuntuu tietojan mukaan kivalta, ja Nikoni sopii käteen ja varusteet on mun makuun sopivia.

    Canoni on liian pieni.

    Sonyn puutelista aiheuttaa sen, ettei oikein kiinnosta, samoin kun Olynkin.
     
  9. Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Mua rupes oikeestaan kiinnostaa sonyn puutelista, joka näyttää täällä olevan näkymätön. Perusteluja perusteluja ja lisää perusteluja vaaditaan.
     
  10. Frank

    Frank Active Member

    7 249
    1
    38
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Pentaxin K10D kuulostaa toistaiseks digikameralta jonka vois harkita ostaa. focus confirmation manuaalilaseille(eli kaikille laseille), vaihdettava mattalasi(sais ehkä leikon/mikroprisman), tiivisteet, vakain rungossa. Ja vaikka K-bajonetti. Sit viä se kehuttu pentaxin etsimen kirkkaus ja koko. Vai oliko jossain nikonissa vähän parempi, mutta tais olla n. puolet kalliimpi jo.

    Noh. Ei ole tarkoitus olla välttämättä mainoshevonen, mutta kannattaa harkita muitakin kun canonia, vaikka se suosituin onkin. Kuitenkin niin monet on haukkuneet esim. just tota etsintä ja kehuneet sitten muita merkkejä. Tuntuu myös olevan suht suosittua sovitella halpoja manuaalilaseja kun vastaavat canonit maksavat melkosen paljon. kalansilmät ja valovoimaiset normaalit ym.
     
  11. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    En tiedä, viitsiikö näitä enää toistaa, mutta menköön:

    -RGB-histogrammi
    -pystykuvauskahva.

    Lisäksi näissä kahdessa (Sonyoly)ei ole mitään niin ratkaisevan hyvää miksi mun ne pitäisi saada.

    -Pentaxin 10-paketti on kieltämättä aikamoinen, lähes kaikki mitä tarvitaan
    -Nikoni on käsitääkseni TTL-salamamestari, olis kiva kun vois annostella täytesalamaa ja langatonta salamaa mahdollisimman tarkasti. Muutenkin nyky-Nikonit on mun mieleen. voivoi kun kaksatanen oli tullut vuotta ennemmin.
    -Canon taitaa omine puutteineen kuitenkin vetää pisimmän korren täyskinokennollaan. Odotellaan vaan sitä 5D:n seuraajaa....

    Toki omat hankinnat eivä ole ihan noita halvimipia (400 D & D50 luokkaa) mutta alkaa noi alta tonnin hintaisetkin rungot olemaan aika hyvän tuntuisia.
     
  12. JPQ

    JPQ Member

    376
    5
    18
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Sonyn puute on ainakin silmissaeni on optiikka valikoima.
    Minoltojakaan ei pahemmin liiku kuitenkaan..
     
  13. Kaarne

    Kaarne Active Member

    1 359
    0
    36
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    No entäs Dynax 7D? Rupee saamaan aika halvalla käytettynä. Onko se A-100:aa missään muussa suhteessa parempi ku siinä, että siihen saa pystykahvan? Hinta-laatu vois olla parempi.

    <SIZE size="70"](mutta edelleen, en osta digikameraa ennenku ne tekee niitä täyskennoja. ellei se digifilmi tuu. minoltan a-, leican m- ja pentacon 6 -bajonetteihin olis laseja valmiina, mutta ei sopivaa runkoa... kannoniin en hevillä koske, eikä muuhunkaan vaihtaminen kiehdo)</SIZE>
     
  14. RB

    RB Well-Known Member

    9 321
    1 222
    113
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Onhan 7D aika kiva.

    RGB-histogrammia käytän ajtkuvasti, koska joudun kuvaamaan aika usein aiheita joissa on esim. tosi kirkkaan punaisia värejä, jos luottaa tavalliseen histogrammiin (ainakin Nikon & Canon) saataa valotus mennä ihan persiileen kun se ei näytä oikein.  oon  todennut että jälkikäsittelyssä pääsee paljon vähemmällä kun valotus on kohdillaan.

    LCD-näyttö on petollinen, kuva näyttää ihan hyvältä vaikka se olisi rutkasti alivalottunutkin. Näihin näyttöihin täytyis saada 2 eri näyttöasetusta, toinen jossa kuva näyttäis mahdollisimman hyvältä ja toinen jossa se näyttäis sen todellisen tummuisena.
     
  15. Jan

    Jan Member

    825
    0
    16
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Pentaxi kyllä vaikuttaa melko asialliselta hintaisekseen, ainoastaan harmittaa kun heiltä puuttuu noi lyhyet valovoimaiset lasit, esim nikonilta löytyy 28mm 1,4 ja canonilta 24mm 1,4, jompikumpi noista olisi meikäläisen päälasi 1.5-1.6 kennoisella kameralla, tietty jos yleiszoomeilla kuvailee niin jokavalmistajalta löytyy sopivaa käytännössä.
     
  16. Lotari

    Lotari Member

    310
    0
    16
    Vs: Sony ALFA-100 + 18-70mm vai Canon EOS 400D KIT 18-55 mm??

    Noh, löytyyhän Pentaxilta 24/2, ei kylläkään enää valmistuksessa (mutta eipä ole tuo Nikkorikaan) joten lähinnä käytettyjä joutuu katselemaan, niiden hinnathan pyörivät sitten 300 ja 600 euron tienoilla.. Ja jos ei ihan sitä kolmevitosen kuvakulmaa tavoittele, niin 31/1,8 Limited voisi olla vallan harkitsemisen arvoinen, siitä ei enää fyysinen tai kuvallinen laatu paljoa parane.