Schneider Cine-Xenon AV 150/2.8 Adaptoin tän joskus Sony NEX mounttiin, ei ole ollut sony kameraa aikoihin. Adaptointi on tehty siististi, ei liimalla. Mountti adapteri on kiinnitetty 4 ruuvilla alumiiniputkeen. Ja linssi on kiinitetty kahdella ruuvilla puristaen alumiiniputkeen, joten sen saa irti helposti sekä äärettömän sijaintia on helppo säätää mikäli se ei ole kohdillaan. Se luultavasti ei ole, koska tein jotain tälle sen jälkeen kun olin kameran myynyt. Joten ääretön pitää varmaan säätää kohdilleen itse. En tarkkaan muista tarkennusetäisyyttä, mutta aika lähelle tällä tarkensi. Metriin tai johonkin sellaiseen. Sopii hyvin lähikuvaukseen. Potretteihin, kasvikuviin ja sensellaiseen jos haluaa jotain vähän erikoisempaa lookkia. Ja runsaasti bokehhia. Tässä ei ole helikoidia, vaan teleskooppiputki tarkennus. Linssiä siis vain vedetään ulos tarkentaakseen lähemmäksi. Siinä on myös stoppi, ettei sitä voi vahingossa vetää ulos putkesta. Tämä on erittäin laadukas projektori lasi, mutta samalla putken sisäpinta on heijastavaa alumiinia joka muokkaa kuvaa hehkuvammaksi. Ihan mielenkiintoinen lookki, vaikka mulla ei enään kyllä mitään kuvia ole tarjota esimerkiksi. Hp. 70€