Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana markku55, 17 Helmikuu 2014.

  1. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    Mun nykyisessä näppiksessä lukee Print Screen.  Mikähän sen control näppäimen merkitys tässä kohtaa on?  Olen aina painanut vain yksin Print Screenia.
     
  2. Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    Minusta se oli kyllä alt ja print screen...
    Se nappaa kuvan aktiivisesta ikkunasta.

    http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows/take-screen-capture-print-screen#take-screen-capture-print-screen=windows-7

    Minä käytän pöytäkoneella erillistä softaa, joka tallentaa ruudunkaappauksen samantien kuvaksi. Nimeä en kyllä nyt muista.
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    Olisko tietokonekurssin paikka?
     
  4. Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    Ehkä pidemmän kaavan mukaan. Alan ymmärtämään, miksi esimerkiksi ken rockwell suosii jpeggiä.
     
  5. markku55

    markku55 Active Member

    Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    ;)))))
     
  6. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu 2019
  7. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    Niinpä niin, Windows 7:sta löytyy noita rampautettuja versioita. (Enkä kysy mikä versio sinulla on. Antaa olla.)

    Windows 7 editions - Wikipedia

    "Windows 7, a major release of the Microsoft Windows, is available in six different editions (Starter, Home Basic, Home Premium, Professional, Enterprise and Ultimate)."

    "According to Microsoft, the features for all editions of Windows 7 are stored on the machine, regardless of which edition is in use. Users who wish to upgrade to an edition of Windows 7 with more features can then use Windows Anytime Upgrade to purchase the upgrade and to unlock the features of those editions."

    EDIT: http://www.sevenforums.com/software/208202-how-do-i-find-missing-snipping-tool.html
     
  8. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    Tai lässähtää mustaksi aukoksi joka imee kohta kaiken kuvauskeskustelun itseensä? Uhkakuva: viikon päästä ainoa asia mistä tällä foorumilla keskustellaan on Windowsin tiedostonhallinnan alkeet.
     
  9. kebax

    kebax Well-Known Member

    11 240
    211
    63
    --
     
    Viimeksi muokattu: 18 Maaliskuu 2019
  10. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    Jaa sinusta se oli (?).  Minä kysyin sen perusteella mitä kirjoitettiin. Ehkä joissain  järjestelmissä tosiaan tarvitaan control ja siis control+print screen on yleispätevä neuvo  koko ruudun kaappaukseen.

    Vaan hyvä tietää toinen tapa myös kun toisinaan ei tarvitse useita ikkunoita kuvaan.  Eikä oikeastaan kovin useinkaan.  ;D
     
  11. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Sony A850 ja A900 säätövihjeitä

    Kun kopioit kuvat kortilta koneellesi, tokihan itse määräät niiden sijainnin.  Ja vaikka millä lailla kortilta kuvat koneelle otat eikä missään vaiheessa "kysytä" mihin ne pannaan, on tapasi yksinkertaisesti väärä tai et ole huomannut sen tavan valintojen mahdollisuuksia.  Mikäli kuitenkin tarkoitit muokkauksen jälkeen tallennusta, sama juttu sekin.



    Erikoinen tapa lopettaa jpeg-kuvakin sinulla.  Kannattaa mieluummin vaikkapa File -> Save as.

    Tuskin Kameralaukustakaan lähdet sulkemalla selaimen ikkunan.

    Muistaisin että mulla PSE kysyy kuvan raksista sulkemalla että haluanko tallentaa muutokset, johon tietenkin ruksitan taas ettei, koska joko tehty kuva on jo tallennettu johionkin määräämääni paikkaan tai kyseessä on kuva joka on vain käynyt siinä ja turhana sen suljen.  (Eikö se sitäpaitsi muuttaisi lähtökohtaa jos laittaisin että tallenna muutokset, jolloin esim tekemäni nettikokoinen kuva korvaisi ison lähtökohdan... en tiedä kun en ole kokeillut niin pitkälle sulkemalla tallennusta.)