Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

2 muistikorttipaikkaa...

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana RB, 18 Lokakuu 2019.

  1. RB

    RB Well-Known Member

    9 147
    1 111
    113
    .....oli ensimmäisen kerran yhden kuvan pelastus.
    Canonin CF-kortilta otettu Rawwi ei toiminut kunnolla, mutta SD-kortin kopio pelasti.
    Mistähän mahtaa johtua?
     
  2. jussikn

    jussikn Well-Known Member

    715
    1 365
    93
  3. rarehanu

    rarehanu Active Member

    510
    125
    43
    Itsellä on kanssa muutaman kerran käynyt että osa kuvista korruptoitunut ja osa ei ole.
    Yhteistä näissä on ollut, että joka kerta on ollut kylmä ja kostea ilma ja tuo kosteus mainittiinkin tuossa linkissa mikä yllä on.
    Suurin osa näistä korruptoituneista vielä aukesi hetkeksi, eli kun kuva ei ollut latautunut vielä kokonaan.
     
  4. Olli Knuuttila

    Olli Knuuttila Well-Known Member

    3 218
    405
    83
    Mä heittäisin kortin pois, tai ainakin laittaisin sivuun kunnes osoittautuu, että vika oli jossain muualla. Eihän ne ikuisia ole. Jos se on tehnyt sen kerran, niin luottaminen olisi mulle tosi vaikeaa, ei ne niin kallita ole, että mä riskeeraisin...
    Jos se tekee sen pian toisellakin kortilla, sit on tietysti tutkinnan/huollon paikka... mutta onhan niillä eri lukijatkin.
     
  5. ookke66

    ookke66 Active Member

    208
    86
    28
    Tässä ei selvinny semmonen asia, että otitko kuvat suoraan piuhalla kamerasta vai kortin ensin pois? Formatoi kortti ja testaa ennen käyttöä.
     
  6. rarehanu

    rarehanu Active Member

    510
    125
    43
    Se nyt on ihan turhaa heittää korttia pois, kun on 99%:n varmuudella se ei kortista johdu, jos ei nyt kyseessä ollut vain yhden kuvan ottaminen ja se meni vi....
    Eikä sillä ole muutenkaan merkitystä, jos käytössä on kahden kortin yhteistallennus.
    Kyllä niitä kortinlukijoita on mihin käy useammanlainen kortti.
    Itse siirrän aina piuhalla, koska turhaa laittaa vielä yksi mahd. vikaantuva laite sinne väliin.
    Uskoisin että syy löytyy korttien erillaisesta kontakteista kameran ja kortin välillä, itsellä ollut näitä ongelmia ainoastaa CF kortilla.
    Toisaalta kun tälläistä kysyy kannattaisi kertoa, mikä kamera ja mikä kortti sekä vallitsevat olosuhteet.
     
    Viimeksi muokattu: 19 Lokakuu 2019