Vs: Sony A7/A7r Tuo on varmaankin totta. Siinä on optiikka ja kennon sovitettu hienosti toisiinsa. No, hintakin on sen mukainen.
Vs: Sony A7/A7r Olin itse aluksi innostunut uutuudesta, joka sinänsä vieläkin kiinnostaa lähinnä objektiivien sovitettavuuden takia. Ajattelin, että saisin lm sovitteisille objektiiveille oivallisen rungon. Mielestäni useimpien uudempien kameroiden osalta on aika merkityksetöntä spekuloida teknisellä paremmuudella, kun kaikkien kuvanlaatu on ultrahyvä. Kamera on kuitenkin myös instrumentti kuten esim. soitin, harva kykenee kuulolta sanomaan onko biisi soitettu Fenderillä vai Gibsonilla, mutta soittajalle asialla saattaa olla tärkeä merkitys. Pieni runko pienen objektiivin kanssa tuntuu hyvältä taskussa, mutta taskun ulkopuolella pieni koko ei paranna käsiteltävyyttä lainkaan ja ison objektiivin(tavallisen) kanssa tilanne huononee. Lisäksi Sonyyn ilmeisesti suositellaan lisäkahvaa käsiteltävyyden ja virrankulutuksen takia, jolloin kokoero pienenee entisestään. Tiedostan kyllä evf:ään liittyvät edut, mutta silti siinä on tiettyä rauhattomuutta verrattuna peilietsimeen, tähän tietysti vaikuttaa oma tottumus. Valokuvatessa perinteinen dslr, mielellään jopa d7000:ta isompi, tuntuu paljon paremmalta. Jos takintaskussa pitäisi päivittäin kuljettaa, niin silloin Sony.
Vs: Sony A7/A7r Tai jos haluat melko vapaasti käyttää mitä vaan kinarioptiikkaa, niin silloin vain Sony.
Vs: Sony A7/A7r Juttua vieraiden objektiivien käytöstä Sony a7 koneen kanssa: http://www.dpreview.com/articles/6018399843/using-third-party-lenses-on-the-sony-a7-a7r
Vs: Sony A7/A7r Ei ole tarvetta kuin kahden merkin opiskoille, niille taitaa riittää omat rungot. Hintahan viimeisessä(?) hypetyksessä tuntuu olevan kohdallaan.
Vs: Sony A7/A7r Täälllä on syvennytty Sonyn A7 ja A7r versioiden syntyihin syviin: http://www.sansmirror.com/cameras/a-note-about-camera-reviews/sony-nex-camera-reviews/sony-a7-and-a7r-review.html Lukekaapa vaikkapa kohdasta "Image quality" alkaen, niin saatte selvityksen miten Sony käsittelee/pilaa RAW tiedostonsa. Toivon, että tuo idea käsitellä RAW tiedostoja on syntynyt vasta A900 rungon jälkeen.
Vs: Sony A7/A7r Ilmeisesti A900:ssa voit valita Raw tai cRaw. Tuolla sää Markku kerrot itse saman: http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?p=1123926&sid=fcae473da48bb49f9be36dcc92edaed1 Tuolla sen tekee joku toinen: http://www.dpreview.com/forums/thread/3628146#forum-post-53168736
Vs: Sony A7/A7r Ok, ehkä sitten noin, mutta kun Sony kutsunee A7 runkojen RAW tiedostoja RAW tiedostoiksi, eikä cRAW tiedostoiksi, niin epäilin mikä se A900:n RAW oikein on. Entäpä A99 rungon RAW, toivottavasti se on OIKEA RAW, koska se kiinnostaa meikäläistä A900:n jatkajana?
Vs: Sony A7/A7r Nyt et A900:n kanssa asialle enää mitään voi. Hyvällä tuurilla A7/a7r saavat vielä uuden firmwaren. Ja olipa kyseessä minkä sortin raw tahansa, niin on se kuitenkin parempi kuin jpg.
Vs: Sony A7/A7r [QUOTE> [/QUOTE] Onko se A900 nyt jo loppu, kun jatkaja pitää löytää. Eipä se ihanuus sitten kauan kestänytkään. Ne iki-ihanat Minolta Rokkor SR/MD ja Konica AR sekä Canon FD normaaliobjektiivit jäävät sitten edelleen käyttökelvottomina lojumaan kaapin perukoille.
Vs: Sony A7/A7r Tottakai raw on aina ja kaikkialla se paras sovellus. Esimerkiksi en enää voisi kuvitella internettiä ilman 20-megaisia neffejä ja lähettäessäni 10-kuvat teetettäviksi Ifoloriin, toimitan ne aina 20-megaisina raw-kuvina ja varmuuden vuoksi ProRGB-väritilassa yhteensopivuusongelmien välttämiseksi. Puolet jengistä on sen sortin kuvankäsittelijää, että olisi kaikkien etu kun ne jättäisivät raw-kuvauksen hyödyt realisoimatta. Kaikki kameramerkit vetävät valotuksen nappiin matriisiautomaatilla, kunhan muistaa pitää valonlähteen olkapäiden takana ja kamerat exporttaavat keskimäärin parempia jpegejä kuin foorumin kuvankäsittelijät, joiden jäljiltä kohinat on terävöitetty tappiin ja gammat juosten kustun näköisiä. Ai niin ja vinjettiä pitää olla se halkaisijaltaan kahden sentin reikä siinä keskellä, että kaikki kuvat näyttää siltä kuin kaivoon kurkkaisi...
Vs: Sony A7/A7r Eipä tuo A900 taida nuukahtaa koskaan, A99:ssä saisin PALJON lisää herkkyyttä ja dynamiikkaakin ja vaikka A99:kin tulisi hankittua, niin tuskin A900 jäisi käyttämättä. Mitä tarkoitat noiden iki-ihanien vanhojen objektiivien käyttämättä jäämisellä, sitäkö, että A99:n sijaan pitäisi hankkia A7 tai A7R? Tuossa seiska mallissa on sen verran vielä korjattavaa, että en taida näitä aloitusversioita edes harkita.
Vs: Sony A7/A7r Eiköhän tuokin haulla selviä. Siinä kirjalinkissä sai käsityksen ettei tiedostonimi kuitenkaan vaihdu vaan molemmat olisivat ARW. ---------- Niitä outoja A7/r kuvioita katselin pian tämän julkistuksen jälkeen. (En muista missä sivulla.) Tämä cRAW selittää varmaan ne. Ellei kyseessä olleet kameran jpegit. Mutta kuitenkin niitä kummia virheitä oli heti esillä. Pieniä osia toki vain kuva-alalta. Tuolla on keskustelua jutun alla: http://www.lensrentals.com/blog/2013/12/sony-a7r-a-rising-tide-lifts-all-the-boats Tässä bongattu jotakin: http://diglloyd.com/blog/2014/20140214_1-SonyA7-artifacts-star-trails.html Ja ihan kökköjä kuviahan se tekee: Sony FE Images Thread
Vs: Sony A7/A7r Ihan hatusta vetäisten - olisikohan pienempi raw tai jostain keskustasta cropattu. No tuohan selviää, kun otta sellaisen ja vertaa pelkkään raw-tiedostoon.
Vs: Sony A7/A7r Opettele käyttämään ja kuvaamaan sillä 900:llasi. Ja unohda koko kameralaukku ja kaikki maailman testit ja sovitteet ja päivitykset. Tai odota kolme vuotta, jolloin tulee A99 seuraaja, siinä on se OIKEA RAW, lopultakin. Tosin, täytyyhän ensin verrata muiden merkkien mallit ja oikeat jalustat sekä uudet ja vanhat optiikat ja miettiä, joska vielä johonkin tulisi parempi Raw. Sori suunsoittoni, mutta olen niin ihmeissäni tuosta touhustasi. Miten jaksat miettiä tuollaisia epäolennaisia seikkoja sen sijaan, että kuvaisit? Vanhat kuvasihan ovat hyviä, miksi et enää kuvaa? T Jukka
Vs: Sony A7/A7r Miksi haluat "opettaa" minua täällä, siksikö, että sillä tavalla asetut minun yläpuolelle ja saat statuksen, että voi neuvoa toisia vaikka et edes tiedä mitä he oikeasti tekevät. Pidän mielipidettäsi erittäin kiusallisena, miksi minun pitäisi edes vastata "suun soittoosi", minä teen kuten parhaaksi näen, mm kuvaan koko ajan, mutta mitä hemmettiä se sinulle kuuluu. Olen myös monesti kertonut olevani kalustorunkkari, jos sellainen touhu ei sinua kiinnosta, niin et kai luule, että voisit määritellä miten muut harrastavat. Minusta tuntuu kuin et sallisi minun esittää kysymyksiä ja kertoa mielipiteitä jotka minua kiinnostaa koska ne ei kiinnosta sinua, todella kummallinen asenne ja sinuna olisin mieluummin hiljaa kuin jauhaisin tuollaista paskaa toisista harrastajista. Miten edes kuvitelmissasi luulet voivasi ohjata minun harrastusta, saatikka tulla möläyttelemään mielipiteitäsi tänne, YV olisi ollut sinun puolelta korrektimpaa, mutta siihen olisit kyllä saanut aika paljon rajumman vastauksen kuin tämä täällä.
Vs: Sony A7/A7r Onkohan tätä erittäin syvällistä testiä aiemmin jo linkattu? http://www.ejphoto.com/Quack%20PDF/Sony%20Alpha%207R%20Review.pdf Asiallinen kaveri ja on erittäin tietoinen Canikonien ominaisuuksista, koska käyttänee ainakin Nikonia jatkuvasti.
Vs: Sony A7/A7r Taitaa olla paras tämän tyyppinen yhtä kameraa koskeva käyttöartikkeli jonka olen lukenut.
Vs: Sony A7/A7r En tiedä mutta arvaan että nykymeiningin mukaisesti kameran kanssa tulee n. 20-sivuinen quick start manuska ja netistä saa sitten pdf:nä ladattua sen varsinaisen 300-sivuisen manuaalin