Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sony A6000 vs a6300

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana jesse99, 26 Tammikuu 2019.

  1. jesse99

    jesse99

    7
    0
    1
    Moro! Toivottavasti tulee kyssäri oikeeseen paikkaan mutta asiaan

    Eli olen aikeissa vaihtaa kamerani (EOS 60D) johonkin joka sopii paremmin hämärä/pimeäkuvaukseen. Olen kuullut että nuo Sonyn peilittömät olisivat siihen hommaan hyviä ja olen niistä muutenkin ollut todella kiinnostunut. Olen siis aloitteleva kuvaaja joka kuitenkin ottaa homman aika tosissaan ja haluaa kehittyä paljon. Budjetti riittää tällä hetkellä maksimissaan tuohon a6300. Mietin että olisiko kannattavampaa ostaa tuo a6000 ja säästää rahaa linsseihin vai ostaa vähän parempi runko. Vai peräti säästää lisää ja ostaa a6500 (sisäänrakennettu kuvanvakaaja houkkuttelisi ).

    Ja toinen kysymys. Kiinnostaisi myös linsseinä käyttää paljolti vintage manuaali linssejä, koska ilmeisesti kuvanlaatuun ja ominaisuuksiin verrattuna todella halpoja käyttää. Tästä haluaisin kuulla mietteitä, mitä nyt netistä olen lueskellut niin ilmeisesti adaptereita on helposti saatavilla ja ne ovat halpojakin entä miten noiden käyttö vaikuttaa kuvanlaatuun?

    Saa myös kirjoitella kaikenlaisia mietteitä asiasta ja vaikka vinkkejäkin, nuo peilittömät tosiaan kiinnostaa monellakin tapaa

    Kiitos jo etukäteen!
     
  2. reijokoo

    reijokoo Member

    111
    5
    18
    Sonysta ei ole kokemusta, mutta A6000 on todella edullinen nyt. A6300:n hinnalla taas lähtisi A7 rajalasta. Jos tarkoitus on käyttää vanhoja laseja, niin täysikennoisessa ei tulisi ainakaan kroppia.
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    A6300 on kehittynyt edeltäjästään lähinnä tarkennuksen ja video-ominaisuuksien suhteen. Kannattaa miettiä mitä kameraltaan tarvitsee... A6500:ssa on sitten vakaaja.

    Jos itse haluaisin kuvata lähinnä vanhoilla käsitarkenteisilla objektiiveilla, niin en hetkeäkään harkitsisi kroppikameraa. A7 sarjan varhaisimmat versiot liikkuvat nyt niin edullisesti, että sellaiseen vain kiinni!