Joskus on kuullut ohjeen, että massaltaan suuri elementti keskemmäs kuvaa ja pienempi elementti reuna-alueelle. Jos keskelle kuva laitettaisiin kiikku, tulisi näiden elementtien olla tasapainossa, eli kuvitellun kiikun vaakatasossa. Kyselisinkin hyväksi havaittuja perusperiaatteita sommittelua koskien. T Jukka
Vs: Sommittelun painopisteet Kannattaa hommata kirja nimeltä: Valokuvaamisen taito Michael freeman ISBN 978-951-0-33348-8 Siinä on jonkin verran käsitelty asioita joita kyselet esimerkkikuvin...
Vs: Sommittelun painopisteet Oon kyllä lukenut varmaan nuo kaikki Freemanin kirjat, mutta nyt kyselenkin sellaisia käytännön ja ennen kaikkea oman subjektiivisen kokemuksen tuomia tietoja, joita ei välttämättä kirjoisssa lue. Niin ja vielä jatkoa, kuinka kauan käytätte aikaa kohteen eri kuvakulmien hakemiseen? Minuutti, tunti? T Jukka
Vs: Sommittelun painopisteet Hieman of topic Itse teen nykyään aina kuvat etukäteen piirtäen paperille jolloin mallillekkin saan helpommin näytettyä mikä se suuri visioni ;-)on jota kuvassa haen... Itselle tuo tyyli on tuonut paljon lisää kuviin tosin en tiedä onko muiden mielestä, mutta sehän ei juurikaan edes minua kiinnosta
Vs: Sommittelun painopisteet Aika vähän käytän aikaa kuvakulmien hakemiseen. Sellainen alkaa olla jo takaraivossa, ja syntyy intuiitiolla. Arkkitehtuurikuvauksessa sitten enemmän. Ensin täytyy tutkia rakennus, ja sitten valo, ennen kuin pääsee kuvaamisasteelle. Tuossa muutama sommittelu, ei ole kotona "epäsommitteluja". Ovat nuokin erilaisia, kukin tilanteen mukaan. kapa
Vs: Sommittelun painopisteet Kivoja sommitelmia, josta löytyy yksityiskohtia ja ilmeitä ihan pohdittavaksi asti! Draamaa arkipäivästä tai sitten vaan elämää, lyhyesti tiivistäen. pidin!