Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN A: suuri kone (VARATTU)

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana ranttine, 7 Marraskuu 2008.

Vanhempieni kellarissa on jokusen vuoden vienyt tilaa tyhjänpanttina iso Agfan Repromaster reprokamera
    Hankittiin aikoinaan kuvaharrastusta aloittelevalle systerille jonkun painon konkurssimyynnistä. Agfan insinöörit kävi toteamassa koneen ehjäksi ja asensivat paikoilleen. Tämän jälkeen masiina on sitten vain kerännyt pölyä, kun oli malttamattomalle teinille hippasen liian monimutkainen laite :p

Vanhukset haluavat nyt tilan hyötykäyttöön ja minulle tuli mieleen, että täällä voisi ehkä ollu joku, ketä moinen masiina kiinnostaa?

Luulenpa, että koneen saa ensimmäinen joka tarjoutuu sen viemään pois. Pitää vielä varmistaa asianosaisilta :)

Jos jonkun kiinnostus herää, voin viikonlopun aikana käydä kurkkimassa tarkemmin, mikä se vehkeen malli oli ja nappaamassa myös pari kuvaa.

EDIT: Kone sijaitsee Espoossa

1. Vs: A: suurennuskone

Repromaster? ettei vain olisi reprokamera, eikä suurennuskone?

2. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    749
    113
    Vs: A: suurennuskone

Ota kuvia myös komponenteista esim. negapitimistä niin että mitatkin selviävät. Muuten ehdottaisin löyhää huutokauppaa tai jotakin että tarjousten mukaan, koska luullakseni ilmaiset menevät niin usein ns. haukoille, susille ja sioille.  Itsestänikin olen tämän huomannut "rohmutessani" tilaisuuden tullen.

Paikkakuntaa ei löytynyt.

3. Vs: A: suurennuskone

Tuon kun kaataisi vaateriin niin vot olisis mojova studiokamera ;-)

4. Vs: A: suurennuskone

Jaa-a.. voi hyvin olla. En tosiaankaan tunne noita vehkeitä.. näyttää samanmoiselta kuin kuukkelikuvahaku sanoilla 'repromaster 1300'. Järeä on peli.

Käyn huomenna ottamassa kuvia koneesta - ja tarkan mallin muistiin :)

Jos on enempi kiinnostuneita kuin yksi, niin sitten luonnollisesti menee huutokaupaksi?

5. Mirrored

23 779
    749
    113
    Vs: A: suurennuskone

Eiköhän aina - varsinkin mainitussa hintaluokassa.  Riippuu paikkakunnastakin  suurissa tavaroissa ja objektiiveista yms. Ehkä  DIY kameraankin voisi saada osia, jos ei muuta.  Palje yms..  (minulla ei kyllä ole tällaisia projekteja)

Katsoin haulla kuvaa.  Lienee kamera. http://photo.net/filters-bags-tripods-accessories-forum/00G6O1

Minua kiinnostaa ainakin sen objektiivi!  Olen haukkana laittanut yv:n.

6. Vs: A: suuri kone

Muutin otsakkeen enempi sopivaksi. YV noteerattu. Tarkoitus kuitenkin päästä eroon koko laitteesta. Pistän huomenissa kuvaa ja lisätietoa.

7. Mirrored

23 779
    749
    113
    Vs: A: suuri kone

Kyllä tämäkin hoituu, jos komponentit ovat tarpeeksi kiinnostavia.  Odottelen kuvia.

8. Vs: A: suuri kone

Sain viimeinkin räpsittyä kuvia. Kyseessä on sitten Agfa Repromaster 1600, joka vähitellen hautautuu varastossa muun roinan alle.
    Linssejä siinä näyttää olevan 2.. toisessa lukee zoomiasteikko 11-45 ja toisessa että 1:8/135mm. Kuvauslamppuja on 2 kummallakin puolen.

Koneen saa omakseen hakemisen vaivalla. Vaihtoehtoinen sijoituspaikka on keväällä ämmässuo.

9. Vs: A: suuri kone

uppistalallaa