Vs: Skannausohjelmistot Plustekillä joutuu skannaamaan täydellä resolla aina jos haluaa max tarkkuuden skanniin, sen lisäksi jos skannaat mv:tä niin valitse vuesta siten että tekee mv kuvan vihreästä kanavansta... en tiedä voiko tota tehdä silverfastilla. Toi kanavavalinta tuo vähän lisää tarkkuutta kuvaan.
Vs: Skannausohjelmistot Aidat ja aidanseipäät... jos laatu riittää itselle, niin miksi menettää yöuntaan? Itselläni on Reflectan RPS 7200 kinokoolle ja tulostimen maksimikoko on A4. Skanneri riittää siihen mainiosti. Toki skannerin käyttöä täytyy opetella jotta saa irti kaiken mihin se pystyy. Rumpuskannerilla jälki olisi varmasti paljon, paljon parempaa, mutta entä sitten? Ei sitä aanelosta ole tarkoitus mikroskoopilla katsoa.
Vs: Skannausohjelmistot Joo, sen olen joskus oppinut, että mv:t värikuvana (mahd. vihreällä kanavalla) ja ei mitään roskien poistoa yms terävöityksiä. Mahdollisimman "rawina" ulos skannaussoftasta.
Vs: Skannausohjelmistot En ole kyllä alkuunkaan tyytyväinen tuohon edellisellä sivulla olevaan skanniin. Kai se syy on skannaustekniikassani. Pitäisi skannata jotain vanhoja negoja, joista on tulleet hyvät skannit toisilla laitteilla. Tosin nyt olen epävarma tuosta HP5+ Perceptol 1:3 -yhdistelmästä ja samoin 35/2 AF-D kökköön mulla on viha-rakkausuhde...
Vs: Skannausohjelmistot Skannasin eilen aikalailla samalla tapaa valoitettua HP5:sta, mutta kehitteenä tällä kertaa ID11 (1+1), sekä skannaus 16->8bit mv, Perceptolin (1+3) skannaus 48->24bit värin sijaan. Nyt on kyllä todella hienoa skanneja.
Vs: Skannausohjelmistot Pitäiskö päästä paljon parempaan? Jukkiksella ainakin kokemuksia monenlaisista skannereista...
Vs: Skannausohjelmistot Yksi optio olisi ajaa OS X 10.6 (+rosetta pitää olla asennettuna) jossain virtuaalikoneessa (Parallels tai VMWare Fusion) ja siinä tuota Silverfast 6.6:sta. Toki ei taida nuokaan softat ilmaisia olla. Mulla on Silverfast 8, sillä Multi-Exposure -toiminteella. Täytyy sanoa, että käyttöliittymä on aivan hirveä, vaikka Lightsoft sen uusikin uuden version myötä. Lisäksi ne ovat muuttaneet Coolscannin filmstrip adapterin "ajuria" jotenkin, ja pre-scan kuulostaa todella ikävältä. Ikäänkuin filkka on jo perillä, ja kone yrittää vaan syöttää lisää. Siitä kuuluu sellanen ihmeellinen äänikin. 6.6:ssa tota samaa ongelmaa ei ole, joten ei ole film strip adapter rikki, mutta pre-scan on siinä todella hidas. Noi kaikki sävyjen säädöt jne on aivan tuskaa tossa softassa sekä 6.6:lla, että 8:lla. Siitä pre-scannista ei näe oikein mitään, ja säätöjen kanssa saa aina taistella, että saa värinegojen värit kohdalleen, käytännössä se on pakko tehdä jollain "fotarilla" tms. Vaikka olis mikä negafix kehissä, niin Ektar on ainakin vaikea skannata, tai on uusi Portrakin on kohtalaisen vaikea kun ei ole negafix profiilia. Jos jotain positiivista pitää sanoa, niin IT8 targetien skannaus on tehty hyvin helpoksi Silverfastissa, ja diat saa kyllä todella helposti sävyiltään oikeaksi noilla profiileilla.