Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Skannaus Tampereella

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Hirppis, 17 Toukokuu 2006.

Pitäisi saada 4 rullaa mv-negoja sähköiseen muotoon. Mikäköhän Tampereella skannaisi ne? Mitä liikkeet ottavat yleinsä tuollaisesta skannauksesta?

1. Kehität ite muttet leikkaa. Viet pitkänä Ammattikuvaan ja otat CD:n kuvien yhteydessä. 10 euroa rulla ja kuvat päälle. 5euroa putoaa hinnasta kun olet itse filkat jo kehittänyt.
    Jos leikkaat filmin pätkiksi niin aletaan puhumaan lisäkuvista eikä ehkä skannaustakaan ajatella tulevaksi enää kehityksen yhteydessä.
    ... vähän niinkun puhuttiin viimeeksi pimiössä muistatko?

2. Minä kyselin mv-negoista skanneja ammattikuvasta, niin lisäkuviksi menisi jokatapauksessa ja hinta: 3 euroa ruutu... tulee aika kalliiksi jo ne viisi rullaa.

3. Juuri pyöräytin rullan kodak 400 supraa ja fujin neopan 1600 läpi Ammattikuvasta.
    Väristä kehitys, kuvat ja cd ja mustavalkosesta kuvat ja CD. Yhteensä 31 euroa.
    Skannaus perseestä mutta se on se perusFujiFrotierprosessijäteskannaus eikä liity Ammattikuvan ammattitaitoon mitenkään, mutta niistä ne kymppikuvat tehdään. Pienennökset CDllä oli ihan ok.

4. Ompas halpaa taitaa jäädä skaannaamatta.

5. heksa

heksa Member

541
    0
    16
    Onko oppilaitoksellasi jonkinlaista kameraseuraa? Yliopistolla esimerkiksi on kameraseura Vastavalo, joka omistaa filmiskannerin.

6. ei, koululla on jotain kakka skannereita mutta jotkut rähmäkäpälät ovat jättäneet jokaiseen skanneriin sellaiset rasva tahrat ettei niissä viitsi kallis arvoisia negoja skannailla.

7. heksa

heksa Member

541
    0
    16
    Vs: Skannaus Tampereella

Nostetaas wanhaa. Onko löytynyt mitään järkevää? Itse haluaisin silloin tällöin Eirillä teetettyjä, kehyksissä olevia dioja digimuotoon. Laadun pitäisi olla tosi hyvä, muuten kai pärjää digikameralla otetulla kuvallakin.

8. Vs: Skannaus Tampereella

eipä ole löytynyt

9. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Pakko kysyä eikö Tampereella MIKÄÄN firma skannaa esim. noita heksan dioja, vai eikö mikään firmaa tee hyväntekeväisyydestä, eli liki-ilmaiseksi?

10. Vs: Skannaus Tampereella

Kyllä dioja skannataan varmaan, samoin kuin negoja mutta hinta voi olla aika suolainen.

11. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Nyt ihan mielenkiinnosta näin tiskin toisella puolella seisovana, mikä siitä skannauksesta olisi "järkevä" hinta, siis ei-suolainen?

Perusskannaus kuvantekokoneella, skannaus kinokoon diaskannerilla ja kunnon skannaus ammattiskannerilla?

Tiedostokoot mega-pari, parikymmentä, pari sataa megaa tuossa järjestyksessä? Mitä maksaisitte?

12. Vs: Skannaus Tampereella

perusskannaus: euron rulla (36 kuvaa)

skannaus kinokoon diaskannerilla: max femman rulla

kunnon skannaus: pari euroa ruutu

ja tiedan etta tuo on NAURETTAVAN halpaa mutta en ma kylla maksaisi enempaa missaan tapauksessa.

13. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Lähtisitkö itse tuohon hommaan noilla hinnoilla?

14. Vs: Skannaus Tampereella

En, mutta eihän siitä ollut kyse, vain siitä mitä siitä suostuisin maksamaan :D

15. Vs: Skannaus Tampereella

Saisikohan tuon palvelun siirrettyä Kiinaan?

16. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Ai niin juu niinhän se olikin : )

En mäkään muuten suostu missään maksamaan Fernet Branca -paukusta viittä eurosenttiä enempää. Tietysti aika helppoa kun en juo ko. viinaa.

17. fotomik

fotomik Member

786
    0
    16

Ja sitten ihmetellään miksi kukaan ei tee.

Joku voisi vastata järkevästikin tähän kysymykseen?

18. Vs: Skannaus Tampereella

Ja vastaushan ei muka ollut järkevä? mikä siitä tekee jotain muuta? esitin mielipiteeni siitä mitä minä moisesta voisin suostua maksamaan, en sitä onko se kannattavaa missään määrin. Ja sanoinhan tuossa sitäkin sivuten että se olisi naurettavan halpaa, mutta olisitko valmis maksamaan itse enemmän? riippuu toki paljonko kuvaat ja kuinka monesta kuvasta tarvitset laadukkaita skanneja. Jos kuvaat 36 kuvaa vuodessa ja tarvitset vain yhden tai pari isoa skannia niistä negoista/dioista niin paljonko maksaisit? jos kuvaat 10-20 rullaa kuukaudessa, ja tarvitset noin 5-10 isoa skannia per rulla, niin paljonko maksaisit? sitten vielä kun lasketaan filmien kalliit hinnat päälle ja kehityskustannukset (tietenkin kalliimpaa jos ei itse kehitä) niin alkaa sitä hintaa kertymään per rulla / per kuva. Siitä voidaankin sitten johdatella miksi ihmeessä tällaista palvelua ei juurikaan saada, koska kuluttajan ja kauppiaan näkemykset hinnoista eivät vaan vastaa toisiaan millään tasolla.

19. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

No kyllä mäkin kuluttaja olen mutta kun satun itse omistamaan dedikoidun keskikoon filmiskannerin, ja jonkin verran kokemusta jo skannauksesta on ehtinyt muodostua, niin ihmettelen kyllä mihin näkemyksesi hintatasosta perustuu. Jos noista skanneista haluaa laadukkaita, niin luulisin että tuohon kyllä ammattilaiseltakin tuhraantuu aikaa yllättävän paljon. Sitä tuhraantuu jo vähemmän huolellisessakin skannailussa. Sitäpaitsi isommissa määrissä skannaus on erittäin v-maista (no, ainakin tylsää) puuhaa. Noilla ehdottamillasi hinnoilla ei taida päästä juurikaan palkoille, verot sun muut kulut tietty päälle. Että siksi ihmeessä, ainakin omasta mielestäni.

Vaan saahan sitä tietty olla mitä mieltä mistä asiasta vaan. Olis se mustakin mukavaa jos juuri muuton vuoksi tonnilla ostamani pyykin- ja astianpesukoneet olisin saanut viidellä kympillä.