Vs: Silta Kiitos. Meinasi mennä tosin koko hetki sivu suun, vaimoa olin aamulla heittämässä töihin kun ikkunasta huomasin että on upea sumuverho nousevan auringon edessä. Äkkiä rouva töihin ja takaisin kotia lähettämään muksut kouluun ja koira kuselle, sitten taas kaasu pohjassa takaisin. No paikalla oli yllätys kun ainoan parkkipaikan suuaukon oli joku urpo tukkininut kuorma-autollaan, voi vi..... Mutta loppu hyvin ja kaikki hyvin, sävyt ja kaikki on niin kuin on. Lightroomissa avattu vain kirkkaat/tummat päät ja Photarissa pieni terävöitys ja valoa oikeaan kohtaan, alunperin otin kuvat HDR:ää varten mutta tämä keskimmäinen kolmesta kelpasi itsenään.
Vs: Silta Saahan sitä olla Eli kamerana niinkin hyvä kuin Canonin eos 60D ja nokalla yleensä Canonin 85/1.8 tai sitten Sigman 18-50 EX DC Macro jolla tämä kuva otettu. Tuo Sigma on tosin mielestäni aikas epäluotettava tarkennuksen suhteen ja varsinkin hämärässä jälki on aikas rumaa ja pehmeetä. Kuvat menee sitten RAW-->Lightroom--> Nik Color tai Silver joka Photarin kyljessä tekee jokaisen muutoksen kätevästi omaksi layerikseen photariin.
Vs: Silta No hemmetti, sittenhän pitää nolona tunnustaa, että mun pitäisi saada samanlaista tuolla 650D:llä Käsittelet tiedostoja paremmin kuin minä, koska kuviesi tonaliteetti on keskimäärin kauniimpi kuin minulla, vaikka tunnustan pyrkiväni juuri tuon tapaiseen. Tuppaa liiallisen kontrastin ja saturaation kanssa olemaan hankaluuksia...
Vs: Silta Kiitos. Tein jokin aika sitten mahtavan uudistuksen kun päivitin 550D:n tohon 60D:n, kuten täällä joku sanoi että ainoa mikä nousee on katu-uskottavuus Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, luullakseni nuo sävyt voisi tulla pitkälti siitä että nokalla ei ole vastavalosuojaa ja usein kuten tässäkin aurinko on juuri kuvan ulkopuolella. Siten siis että ei tule rinkuloita eikä muita pahoja heikastuksia, tilasin kyllä tuohon halvalla 72mm:n yleis vastiksin mutta ei sitten käynytkään. Joo joo, halvalla ei saa kuin potaskaa. Oli jotkin ihme jengat kun ei osu uomilleen, täytyy koittaa vaihtaa uuteen. Pikku hiljaa alan itsekkin ymmärtämään lauseen "less is more".