se että uusi tulija saa itse ottaa oman paikkansa on tasa-arvoa. itsestä on kiinni osaako heti ottaa sellaisen paikan jonka kestää. asioilla on aina tapana järjestyä niin myös näissä suvaitsevaisuuden, ennakko-odotusten, itsekeskeisyyden ja väärinymmärrysten asioissa. esim. kuukauden päästä tämä ketju on jo menettänyt merkityksensä keskutelijoittensa osalta - katsokaahan vaan.
Todistettavasti (mene katsomaa) kuvia on myynissä Porvoon vaihtokalusteessa sinne niitä olen myynyt ja he jälleen myyvät niitä. No kamerat ovat nykyään niin ovelia että osaavat itsekkin päätää noita aukkoja yms. on histogammia ja valonmittausmenetelmiä vaikka kuinka.
No se on hyvä, että menee kaupaksi. Itse en kyllä halua antaa kameran (siis Canonin insinöörin) päättä esim. aukosta. Mutta kuten sanottu, kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee, yksi menetelmä ei ole sen huonompi kuin toinen, tai sen parempi. Hyviä kuvaushetkiä vaan sinulle.
Tapasin tuossa päivänä yhtenä Timo Nokon. Oli varsin mielenkiintoinen hetki. Niin... ammattina leijanlennätys taitaa olla aika heikoilla. Ja itse asiaan. "Sisäpiirejä", jos sitä nimitystä nyt haluaa käyttää, syntyy ja on olemassa kaikilla foorumeilla. Enempi ne syntyy toisensa jo tuntevista henkilöistä / nettipersoonista, jotka ovat tottuneet toistansa toimintatapaan ja tyyliin kirjoittaa ja esim. tällaisella saitilla toistensa kuviin. Kommentit on myös usein senmukaisia. Yksi iso vaikutus on tietty laukun miiteissä. Siellä nettipersoonat on tulleet tutuiksi jopa henkilöinä, jolloin se "sisäpiiri" voi jotenkin osittain jopa syventyä. Tälloin kuvien kommentoinnin taso muuttuu enempi henk.koht. koskettavaksi ja ei välttämättä enää aukea satunnaiselle kävijälle. Tällainen kommentointi on tietenkin hieman lyhytnäköistä julkisella foorumilla, jossa kävijät odottavat tasapuolista kohtelua mm. kuviensa arvostelussa. Toisaalta, ne aktiiviset, kuvanlukua _osaavat_ henkilöt on harvassa ja ei voi olettaa että jokaiseen kuvaan kirjoitetaan pitkälti parannusehdotuksia tai maalaillaan korulauseita auringonlaskuista... toiset tykkää tyttärestä ja toiset sen koirasta. Tuttavallisesti ja rennossa hengessä.
Itse en oikein osaa kirjoittaa mitäään kovin rakentavaa kuvista, ne on yleensä vain sellaisia mutu juttuja, koska ei ole minkään asteen koulutusta aiheeseen. Sen vuoksi en yleensä kommentoi kekenkään kuvia. Mutta eiköhän tänne kaikki mahduta.
No olen minäkin jonkun verran manuaalilla kuvanut ja on tarkoitus perhtyä enenmän kirjojakin on. Olen kuvanut pääsääntöisesti niin hyvissä losuhteissa että on noilla Ns. autetuilla toiminnoilla pärjänyt. Ja kun olen himan lukenut ja tulee oikeaa kysyttävää asiasta ( selaista mistä muillekin voisi olla hyötyä) niin kyselen sitten. Vielä tähän sisäpiiri juttuun en itse kovasti ole kokenut syrjintää, minulla on tapana ollut kyllä pärjätä. oikeastaan itkin itse vain noita lähde menee juttuja.
Itse yleensä kuvaan eukko eikun aukkoesivalinnalla. Mutta lisää pitäisi oppia, tästäkin muistaakseni oli jossain vaiheessa juttua. Koskaan en varmasti ole valmis, tai siis olen sitten kun aivokäyrä näyttää suoraa viivaa......
Niin, itse en oikein osaa sanoa näitä sisäpiireiksi, siksi toisaalla mainitsin kanssa että se on korvien välissä...
Itellä vähän sama homma, mitään hajua kuvauksen "kultaisista säännöistä". Kommentit on yleensä sitä mitä sylki suuhun tuo.
Just joo nyt ollaan leikailemassa osasia eri keskusteluista. Helvetin kypsää! Kyllä jos sanoja eri yhteyksistä kaivaa irti yhteyksitään, saadaan aikaan vaikka mitä. Nämä on vielä kaivettu ihan eri osioista. Oot sä näköjään aikamoinen kääpiö.
Sinulta ehkäpäs tulee vaan tavaraa niin paljon etteivät jotkut jaksa kuunnella/lukea, ja sitten kai joku perusvittumaisuus ajaa kuittailemaan asiasta vaikka epätoivotut viestit voisikin yhtä hyvin ohittaa ja antaa olla. Sellaista tapahtuu kaikkialla. Vaihtoehtoja selviämiseen löytyy muutamia. Voi hyväksyä sen ja päästää toisesta korvasta ulos, voi pitää nokkansa tukossa ettei joutuisi tällaisen huomion kohteeksi, voi pyrkiä itse sisäpiiriin vaikka ottamalla itse jonkun toisen silmätikukseen tai jotain vastaavaa (suurin osa väestä on niin tyhmää, että tuollainen menee niihin läpi), tai voi vaikka yrittää kehittää itsestään niin karismaattisen ja valloittavan tyypin, että toiset taipuvat. Kai niitä lisääkin on, mahdollisuuksia.
Työpäivä lyhentää elämää 8 tuntia Olis ihan kiva päästä sisäpiiriin (lue tapaamisiin), mutta tuppaa tuo välimatka olemaan liikaa. Kaikki kun ei asu samassa tai edes viereisissä kaupungeissa. Sepe
Tuo olikin uusi. Aikaisemmi onkin täällä kutsuttu vain vesipääksi ja nykäseksi. Ja jos joku toisessa topiikissa kehuu että on kuvannut jonkinverran manuaalilla ja toisaalla kysellee et mitä järkeä on säätää aukkoa, ni ei voi muuta todeta ku Just joo... Mut jatka tahollasi, kääpiöt tsiikailee sivulla kun mestarit mellastaa
No revi sinä sanoja irti yhteyksistään. Sisäpiireistä vielä sen verran että ne usein omivat ihan hyvätkin sivustot, hyvää päivää kirvesvartta keskusteluihinsa. Siinä sitten muut seurailevat heidän tervehdystensä heitto. Onpa mielen kiitoista. On sitten käyty kuvaamassa tai kalassa yhdessä, ihan sama. Mutta pitää ottaa muutkin huomioon, vai olisiko joku ihan oma osasto sisäpiirin mitä kuuluu keskusteluille? Neippin ja hänen kavereitensa oma palsta ja sinne voisi olla ihan omat salasanat.
No niin mielenkiintoiseksi keskustelupalstat tekee myös spegen kaltaiset tyhjän puhujat. Tekstiä tulee perkeleesti mutta sisältöä ei ole ensinkään. Mutta pyydän anteeksi että poimin tekstiäsi pois asiayhteydestä, en tee sitä enää. Sinne voi olla tulematta ilman salasanojakin.
Liikaa välimatkhaa! Meth olemma eri mieltä. Kyllä sieltä Saimaan etelärannaltha on lyhyt matka Helsinkhii. Täältä alakaapi tulla tosi reissun verran. Onneksi meikhäläisen sisäpiirit kokhoontuvat Laanihovissa, Panimoravintolassa, Savottakahvilassa ja kesäaikhaan Palsilla ja Lemmellä.