Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sisäpiirit kenen etua ne palvelevat?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Anonymous, 3 Tammikuu 2006.

1. Anonymous

Anonymous Guest

Jotkut suhtautuvat tällaiseen keskustelu foorumiin kuin omistaisivat sen.
    Non saleerataan uudet tulijat ja höpötelään että olin mökillä hakkaamassa halkoja.

Onko tälläisen foorumin etu että se kasvaa vai pitäisikö sulkea kuin sm-liiga?

No itse olen saanut vain parilta tyypiltä lähde menee tyypistä vastaan ottoa, mutta yllätyksekseni olen saanut yksityisviestejä joissa valitellaan sisäpiiriä.

Jos olen ymmärtänyt oikein niin oikeiden omistajien intreseissä on saada mainos rahaakin ja siten voisin kuvitella että he haluaisivat suurta käyttäjä kuntaa.

Niin että eikö ole aika hassua heitellä lähde menee muille foorumeille laskee tasoa.

Ei kukaan ole sanomassa torin laidalla että olet liian ruma tälle torille.

No keskusteluja tuli avattua aiheista jotka herättävät keskustelua, kun tuntui olevan hiljaista.
    Kovasti on nyt keskusteltu, onko se paha asia?

2. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Sisäpiiriä on jokaisessa paikassa. Ilmapiiri on omanlaisensa joka foorumilla. Jokaisen pitää olla se oma itsensä. Asioista pitää voida puhua mutta myös olla valmis kuulemaan se eriävä mielipide. Tappeluja on ollut, niitä tulee olemaan. Henkilökohtaisesti toivon uutta verta jatkuvasti tänne, jotta paikka elää ja sen takia jokainen persoona omana itsenään on tervetullut. On hyvä kuitenkin huomioida että koettaa olla loukkaamatta muita varsinkaan jos ei vielä tunne.

Pidän tätä foorumia yhtenä parhaimmista ilmapiirin takia. Täällä voin laittaa esille huonoja kuvia ja saaha suhkot asiallisen ja miellyttävän vastaanoton. Niitten huonojen kuvien kautta koetan löytää uusia asioita valokuvauksesta. Myös foorumin rikas kuvallinen anti on hienoa koska niittenkin kautta näkee erilaisia ja mielenkiintoisia näkemyksiä.

Meillä jokaisella on omat ennakkoluulot ja kokemukset, myös eri foorumeista. Henkilökohtaisesti pelkään että elät liikaa aukean foorumin tapaisessa "haista paska" mentaliteetissa jossa koetetaan vain päteä toisille. Unohdetaan se että toiset on ihmisiä. Mutta uskon vakaasti että sinulla on annettavaa paljon tälle foorumille ja myös otettavaakin kun vain aikaa menee kuten muidenkin uusien tulijoiden jotka tänne eksyy. Sen takia olisi upea asia että jokainen tänne tulija viihtyisi.

3. Aina kun tulen uuteen porukkaan (on se sitten foorumi tai ihmisjoukko) pysyn taka-alalla ensiksi katselemassa paikalliset tavat ja käytännöt. Hetken kuluttua tietääkin jo miten pitää käyttäytyä ja kenelle. Minusta tuntuu että sinä suin päin aloit latelemaan aiheita mistä milloinkin joista osa oli kyseenalaista lähinnä asiallisuuden suhteen. Uskoisin että jos olisit tarkkaillu paikallista tapaa olisit tämän 'etikettivirheen' väistänyt.

En sano että uusi veri tai uusi puheenaihe olisi huono asia - päin vastoin! Pitää vaan osata muotoilla asiat eri tavoin eri paikoissa.

4. Anonymous

Anonymous Guest

Siis mä olen eritäin positiivisesti yllättynyt tästä saitista.
    Täällä on fiksun oloista porukaa ja kotisivuja katsoneena jopa hyviä kuvaajia.

"Henkilökohtaisesti pelkään että elät liikaa aukean foorumin tapaisessa "haista paska" mentaliteetissa jossa koetetaan vain päteä toisille."
    Itse en aukean tapaista haista paska touhua kaipaa ja en ainakaan itse sellaista tietoisesti tee.
    Myönnän että avasin suuni enenkuin selvitin keitä täällä oikeasti on ja oletin että samaa porukkaa kuin aukeassa ja nyt kun tiedän suurinpiirtien niin olisin voinut jotkut provosoinit jättää väliinkin.

Tottakai tuolainen mene muualle tasoa laskemaan tuntuu pahalta ja meinasin menäkkin.

Mutta mielestäni asioiden kyseen alaistaminen on mukavaa ja kehittävää.

5. sisäpiirit palvelevat tietysti niiden etua, ketkä siihen kuuluvat. Tämän foorumin ainoa oikea pyörittäjä on Teemu, joka ei kuulu tähän "sisäpiiriin". Teemun kanssa juuri kun tuossa olutta juotiin niin Hän sanoi mulle että onpas tolla Sirenillä hauskoja juttuja ja oli mielestäni oikein iloinen että uusia naamoja tulee. Mutta uusien threadien aloittaminen ja satiirinen kikkailu vaatisi hieman enemmän verbaalista taitoa ja suunnittelua, jotta se kantaisi pidemmälle.
    En itsekään kauheasti pidä siitä, että tietyt ihmiset täällä muodostavat "sisäpiirin", joka mielestäni vaikuttaa keskusteluissa, tavalla jos toisella. Näin se vain nyt ilmeisesti on, mutta toisaalta keskustelu olisi aika hiljaista jos vastakkainasetteluja ei olisi.

6. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Tietyllä tapaa tuo tavat ja käytännöt pitää tosiaan hyväksyä. Mutta toisaalta onhan näitä persoonia ollut jotka on Sirenin tavalla repinyt itsensä foorumille, äkkiseltään Mike ja Ouvinen tulee mieleen. Ja omalla tavalla on hyvä että laittaa peliinsä itsensä tänne tulemisella eli vaikkapa nyt puhumalla paskaa suunsa täydeltä. Eihän kaikkia tarvitse miellyttää toisaalta? Jätetään avonaiseksi tuo.

Tietyllä tapaa joskus kuvien osalta tapahtuu tuota sivuuttamista eli tietyt saavat huomioita mutta toisaalta toiset eivät saa. Tietysti tuo ei ole niin paha kuin kuulemma tuolla valokuvaus netissä aikoinaan. Väittämä.

Ja sisäpiirit jos sitä v*tun sanaa haluaa vielä jankuttaa niin niitä on monia. Mutta asian kanssa eletään, muuten aika turha aihe tämä.

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Mä sanon sen taas, jos se, että jotkut on käyneet tapaamisissa ja siten tutustuneet toisiinsa, tarkoittaa että he muodostavat sisäpiirin niin sitten se on niin. Muunlaista sisäpiiriä tuskin täällä lienee. Ja tämähän taas tarkottaa, että siihen ns. sisäpiiriin pääsee kun tulee mukaan kuvaussessioihin sun muihin tapaamisiin.

8. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Oma sisäpiirinsä tuokin.

9. Anonymous

Anonymous Guest

Heh heh niinpä onkin.
    Kunhan nyt ravistelen.

10. juice

juice

912
    0
    0
    Elikkä siis se sisimmäinen piiri onkin iso T ja Gerbera. :)

11. Jotenkin vaikea ottaa tosissaan henkilöä joka tulee foorumille, paukuttaa yli neljäkymmentä viestiä / päivä, ilmoittaa ammatikseen "leijan lennättäjä", yhdessä threadissa kyselee "mitä järkeä on kuvata mitään" ja toisessa toteaa "valokuvaamisen on kivaa ja erittäin hyödyllistä".

Hieman pienempikin into riittäisi? Hieman vähemmän postauksia, mutta enemmän sisältöä? Itse en jaksa juttujasi enää lukea, ovat tämmöiselle juntille hieman liian filosofisia ajatelmia.

Sisäpiireistä en taida sanoa mitään, itse en tunne semmoiseen kuuluvani enkä oikein tiedä ketkä täällä
    johonkin sisäpiiriin mahdollisesti lukeutuvat.

12. Anonymous

Anonymous Guest

*nauran kippurassa*

13. Sama valituksenaihe on melko tyypillinen netissä. Jos ihmiset tuntevat toisensa, niin he tuntevat. Olisi tietysti erittäin hyvä, reilua ja tervehenkistä, jos joka päivä pitäisi keksiä uusi tunnus ja aloittaa ikäänkuin uudelta alustalta. Tämmöisellä syteemillä ei pääsisi käymään moista mokaa että joku tunnistaisi tuttunsa. Tietysti kannatsi myös panotaa smala kirotamise jotta ei heti käryäisi. Kaikenlainen kaljanjuonti tai fyysinen muu kanssakäynti nettituttavien kanssa on erittäin tuomittavaa, koska sehän on dopinkia ja ilman muuta muilta pois. Miten muut edes voivat tietää mitä salaista taas ollaan sovittu...epistä.

14. juice

juice

912
    0
    0
    Mulla tulee tuosta leijanlennättäjästä Timo Noko mieleen

15. Hyvä jos sain sut nauramaan, nauru tunnetusti pidentää ikää.

16. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Irccaa enemmän?

17. Anonymous

Anonymous Guest

Tätä en tajua.
    Kirjoitan jutun, sivulle tulee nimeni kirjoittajan kohdalle.
    Sitten joku lukee kirjoitukseni ja valittaa että en halua lukea kirjoituksiasi.
    Älä hyvä mies lue!!!

18. juice

juice

912
    0
    0
    no kato, kaikilla ei täällä ole lääkitys kohdallaan :)

19. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Helin kanssa olen samaa mieltä siitä sisäpiiristä, olen jo aika monta tästä porukasta tavannut yhden, kaksi tai osan jopa kolme kertaa ihan luonnossa. Viimeksi olimme Pitäjänmäellä kuvaamassa, en nyt muista paljonko meitä siellä oli (olisiko ollut yli 20), mutta minusta ainakin oli mukava tavata ihmisiä ihan oikeasti, kuin vain näin netin välityksellä.

Mielenkiintoisia kommentteja ja kirjoituksia sinulta tulee, jotkut ovat vaan kovin ristiriitaisia. Toisaalla kyselet melkein kameran peruskäytöstä ja toisaalla kirjoitat kuinka hyvin tienaat kuvillasi. En sano, etteikö se voisi olla totta, ihmettelen vain "ääneen". Joku voisi kertoa minullekin mihin te niitä kuvia laitatte myyntiin. Voisin minäkin kokeilla jos joku vaikka menisi kaupaksi.

Mutta tosiaan paljon sinulla tuntuu olevan asiaa, mutta minäkin yritän auttaa niissä kysymyksissä joihin osaan vastata (siis niihin harvoihin).

20. Ja naru vastaavasti lyhentää.