Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

valokuvausta dvd:llä

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.Koponen, 7 Elokuu 2009.

Terve mieheen!

Olen nyt selaillut läpi monet kerrat tuon One ligh workshopin dvd:n ja kyselisin onko muita vastaavia dvd julkaisuja? Flickrissä puhuvat jostain "DH:n" dvd:stä one lightin ohessa mutta tiukan googlettamisenkaan jälkeen ei valjennut mistä oli kyse.

Jos on siis tietoa valokuvaukseen liittyvistä dvd julkaisuista kuten Zack Ariaksen One light workshop niin kerrohan!
    Ja jos joku ei ole törmännyt tähänkään niin tässä maistiainen:
    Itselleni oli ainakin todella hyödyllistä tietoa koko dvd täynnä.

1. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36
    Vs: valokuvausta dvd:llä

Hmf.. en ole raaskinut ostaa tuota Ariaksen dvd:tä.

DH on David Hobby, eli strobist josta hyvin pitkälle koko harrastelijoiden valaisubuumi on lähtenyt liikkeelle. www.strobist.com

tarkemmin dvd:stä:
    http://strobist.blogspot.com/2008/05/no ... -dvds.html"]http://strobist.blogspot.com/2008/05/now-available-strobist-lighting-dvds.html.

En tiedä kummassa on seikkaperäisemmin selitetty valon käyttäytymistä, mutta itse olen oppinut paljon tuosta DH:n tekeleestä. Se on OneLight pätkään verraten paljon raaemmin tuotettu. Periaatteessa kuvattu suoraan yhden päivän luento kuvauksineen, sekä pari lokaatio kuvausta jotka asettavat erinäköisiä haasteita. Päälle makrokuvaus boksi yms..

Yksi mikä itseä kiinnostaa olisi Dean Collinsin vanhat pätkät. En tiedä onko ko. vhs julkaisuja käännetty dvd:lle. seuraavassa joku klippi..
    ...

2. Vs: valokuvausta dvd:llä

Juu samat sanat tuosta David Hobbyn tekeleestä. Eikä nykyään enää tarvi edes jenkeistä asti tilata, brittein saareltakin saa. Omani tilasin aika tarkalleen vuosi sitten, tuolloin ei vielä ollut mahdollisuutta briteistä..

Mikä oli muuten tuon One Light workshop hankintahinta?

Kiinnostaisiko samassa valuutansuhteessa  julkaisujen vaihtokauppa, omani olen jo moneen kertaan katsonut ja toivon mukaan kaiken opin ammentanut ;)

Kun samankin asian voi kaiketi monella tapaa esittää ja varsinkin demonstroida, eli mua ainakin kiinnostaisi.

--
    Aki

3. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36

Mun mielestä tuo one lightkin oli toista sataa euroa..vai dollaria vain,jos ei euroopasta saa.

Jotain klippejä näin ja tuntu että samoja asioita käyvät läpi noissa. Katselin talven pimeinä tunteina monta kertaa tuota DH:n tekelettä. Tunti kuvaamista opettaa enemmän kuin 10h dvd:n tuijottamista.. Nooh,itsestään selvyys,mutta pakko sanoa tässä välissä.

Kuvatkaa porukalla jos vain mahkuja, se on pirun jees. (kattokee vaik nikoni blogi sekä filtteri)

4. Rio

Rio

100
    0
    0

Thorsten Ottilla on joku samankaltainen DVD, käyttää yhtä ja kahta valoa, opastaa niiden käyttöä :)
    Mutta eipä siitä oikein kukaan mitään opi, "ammu parimetrisen nylonpaneelin läpi niin tulee kaunista valoa" ja "profoto on paras väriprofiili" tuommosta tää sisältää lähinnä :)

Täältä traileri:

Ja täältä kokovideo:
    www.zeroplusplus.com