Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sinivuokkoja? Missä?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.Vuokko, 27 Huhtikuu 2005.

  1. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Kotiseudun vakio-tammilehto on raiskattu, joten nyt pitäisi löytää jostain - mieluusti Vantaalta, mutta muukin pk-seudun läheinen alue käy, jokin hieno lehto jossa kasvaisi sinivuokkoja sillai kunnon mattona.

    Tavoitteena tietysti kuva jossa näkyy avarahko lehtometsä, jonka maapohja on sinisenään :)


    Olisiko kenenkään silmään sattunut tällaista paikkaa?
     
  2. Kotipihalla kasvaa muutama, mutta loppumattomia sinivuokkoketoja Vantaalta ei tiedä.
     
  3. keijok

    keijok Member

    243
    15
    18
    Haet siis luomuna tälläistä paikkaa...?
    Eikös nykypäivänä riitä yksi kukkanen ja siitä sitten vaan kloonaamaan asianmukaisessa ohjelmassa ;)
     
  4. Raisiosta tietäisin kyllä tuommoisen aarin pläntin, mutta ei taida kelvata :)
     
  5. spege

    spege

    77
    0
    0
    Minä heräsin tuossa menneellä viikolla hirveässä krapulassa sinivuokkojen seasta kotikyläni pappilan puistossa. Täältä niitä ainakin siis löytyy, tosin matkaa kertyy hesasta n. 300 km. :)
     
  6. Raahasiko ne sinivuokot sut laitokselle?
     
  7. spege

    spege

    77
    0
    0
    :D En onneksi tällä kertaa herännyt niiden sinivuokkojen luota, nämä sinivuokot antoivat minun lähteä heti herättyäni takaisin ravintolaan. :)
     
  8. Kai sulla oli mukana hygienian säilymisen kannalta tärkeät Vuokkoset.
     
  9. spege

    spege

    77
    0
    0
    Ei ollut, mutta pidän aina Axe-dödöpulloa taskussa mukana tällaisten tilanteiden varalta. Tosin suuhun sitä ei uskalla sumuttaa, mutta muutaman kossupalman jälkeen henki alkaa taas tuoksua miehekkäältä, joten ei sillä niin väliä.
     
  10. Kerropa toki Raisiosta toi pläntti... mä voin käydä fotoamassa siellä :D
     
  11. Tuossa paikkeilla mäen eteläsyrjän juuressa. Tuota kävelypolkua pitkin pääsee paikalle.
     
  12. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    121
    63
    Lähetkös loitto joskus seuraksi jos lähdetään kämerämäfiän kanssa liikenteeseen sinne raision suuntaan? Oppaaksi tms?
     
  13. Enpä minä täältä mitään kummoisia kuvauspaikkoja tiedä. Aika vähän minä lopultakin olen Raisiota kuvannut. Tuo Raisionjokea seuraileva kävelytie tarjoaa joitain kohtuullisen mielenkiintoisia, Rasion näköisiä näkymiä, kuten tämä tai tämä, mutta siinä ei paljon opastusta tarvitse.
     
  14. Näyttäs aiga egsoottiselt
     
  15. Tuttuja paikkoja... harva se viikko tulee tuolla käytyä kun vanhemmat asuvat tuossa lähistöllä. 15 vuotta olen itsekin ehtinyt Raisiossa aikanaan asustelemaan, tosin nyt olen muuttanut takaisin synnyinseudulle Turkuun.

    Raisiota ei voi kyllä pitää missään tapauksessa kovin kuvan kauniina paikkana. Vitsi luonteisesti olisi voinut ehkä kuvata "suuren risteyksen DDR -arkkitehtuuria", mutta sekin betonihelvetti mentiin pari vuotta sitten purkamaan pois.

    Olen tuolla yrittänyt kuvailla kerran jos toisenkin. Harvinaisen vähän edes omasta mielestä onnistuneita otoksia tuolta alueelta on tosiaan tullut. Huhkon kartanosta voi saada yhden kivan kuvan, putouksilta ehkä muutaman... Toi kävelysilta on jäänyt mietityttämään. Sitä reunustaa valitettavasti niin helvetillinen ja sotkuinen rämeikkö, että siinä on hankala saada mitään rauhallista kuvaa otettua. Itse siltahan on ihan kaunis elementti tuollaisen pienen puron päällä. Toisaalta veden pinta on melko usein kesäisin tyyli, johtuen notkoisasta paikastaan, jolloin heijastuksia saa hyvin vangittua. Tuota siltaa kun vähän miettisi, niin ilta-auringossa siitä saisi varmasti hyvänkin kuvan.
     
  16. Näinhän se on. Tosin keskustan ilme on viime aikoina kohentunut, mutta kuvauksellisempi Turku on vanhoine taloineen. Krookilassa on kyllä ihan style tuulimylly.
     
  17. heh

    heh

    7
    0
    0
    Näkyyhän niitä, on sellaisia tumman liilan sävyisiä ja sinisiä, kauniita. Esim. Tuusulasta löytyy, jostain tuolta joen varrelta, Hyrylän tienoilta. Muualta en olekaan käynyt kurkkimassa kuin lisäksi omista metistä ja niistä en muille kerrokaan ;-)
     
  18. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 444
    432
    83
    Gallen-Kallelan museon alla on jonkinverran "mattoa", muttei silleen tunkuun asti. Tosin senverran että joutu käydä kuvaamassa. http://wildkite.net/images/diary/niitty.jpg
    Tuossa näkyy ehkä kolmasosa alueesta, joten ihan ok paikka sinivuokkojen kuvaamiseen.
     
  19. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
  20. Pitkän tauon jälkeen kurkkasin tällekin foorumille. Siksi kommentti tulee vähän myöhässä. Tuli itsekkäkin toi Gallela ensimmäisenä mieleen. Aika harvassa paikassa kun on sinivuokkoa ihan mattona. Paremmin voisi löytyä jostakin Länsi-Uudenmaan rannikon rantalehdosta.

    Oheisen linkit takaa löytyvät sinivuokot kuvasin viime keskiviikkona just Gallelassa.
    http://kettunen.1g.fi/kuvat/luontokuva/kasvi/sinivuokko.jpg
    Ei voinut tehdä kuin hätäisen piipahduksen, parit kuvat ja menoksi, kun oli niin kiire kuvauskeikalle. Iltapäivän puolella paikka menee varjoon. Aamulla / aamupäivällä vois olla otollisimmillaan.

    Alkavat muuten valkovuokotkin kohta olemaan hyvässä kuvauskunnossa.