Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sinistä

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 12 Maaliskuu 2012.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

T Jukka

2. Hyla

Hyla Member

224
    3
    18
    Vs: Sinistä

Sori, mä en kyllä näitä pönötyksiä tajua. Tässäkin tausta ja tila noin yleisesti ihan randomina vedetty, valotuksessa/valossa ei mitään erikoista, rajaus  Mikä näissä nyt oikein on ideana? Muotokuvana ehkä ymmärtäisin, mutta tämäkin rajattu kokovartalokuvaksi... Ei ehkä vaan ole mun makua, selvästi osaat kuvata, mutta mitään tarinaa tai muuta syvällisempää merkitystä on vaikea löytää.

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Eihän näissä mitään elämää suurempaa sanomaa tai taiteellisuutta ole.
    Näissä on vain mukava opetella/kerrata perusasioita, ja vaihtaa kuulumisia tuttujen kanssa samalla.
    Tämänkin kuvan olin kyllä suunnitellut etukäteen aika tarkasti.
    T Jukka

4. Vs: Sinistä

Minä tykkään. vähän vinous häiritsee.

5. Hyla

Hyla Member

224
    3
    18

Jeps, mikäs siinä. Ja sanotaan nyt vielä ettei tarkotus ole haukkua lyttyyn (tuskin noin tulkitsitkaan), en vaan saa mitään irti näistä niin piti nyt kysyä.

6. Pii

Pii

4 011
    0
    0

Sininen sopii tälle mallille hyvin -ihon heleys korostuu.

valokuvaotoksen suuntaa sen muutaman sentin olisin (tuskin olisin huomannut;) kääntänyt että pylvään takainen jalkalista olisi jäänyt näkymättömiin. Mutta jään odottamaan uutta ideaa.

Tosiaan värit sininen-ihonväri-luonnonruskea sopii tälle mallille mainiosti.

7. nomad

nomad Well-Known Member

10 349
    167
    63

Jukkis saa nyt kritiikkiä siitä kun räpsii pönöjään. Aikalailla sarjatuotannon makuahan näissä toisinaan on, mutta en osaa kritisoida ihmistä joka valokuvaa ihmisiä. On heitäkin (meitäkin) jotka tyydyttävät päivittäiset kuvaustarpeensa ottamalla kuvia huoltasemista tai kotieläimistä.

Minustakin sinisyys toimii tässä kuvassa oikein hyvin. Tuo paikka herättää kuvaushalut. Kuvakulma kaikenlaisine vinouksineen on kuitenkin aika peruskauraa. Ehkäpä kasvokuva olisi nyt toiminut paremmin.

8. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Joo, jokainen kuvaa sitä, mitä itse haluaa.
    Minä pidän tällaisesta kuvauksesta, tosin muunlaisistakin, maisema, makro yms.
    Itselleni sama kyllästymisentunne tulee monissa 'taidekuvissa' tms. tyylissä.
    On lukemattomia kuvia polvista alas päin rajattu ihminen rannalla, tavanomaisia maisemaräpsyjä, lintuja jne.
    T Jukka

9. Vs: Sinistä

Kyllä nää Jukkiksen henkilökuvat on parasta antia tällä foorumilla ollut jo vuosikausia. Täällä kun ei tunnu oikein muita olevan ketkä uskaltaisi ihmisiä kuvata, ellei sitten sellaisia puolisalaa otettuja tai omista lapsista.

Oikeestaan harvoja syitä käydä tätä foorumia kerran ehkä puolessa vuodessa katsomassa.

10. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Tykkään myös,varsinkin niistä  hasseli/flextight comboista.

11. Isosceles

Isosceles Member

446
    0
    16

Mallien kuvaaminen vaatii hirmusta rohkeutta?

Vinous ja tausta häiritsee, muutoin erittäin luonnollisen miellyttävä.

12. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38

En tiedä, mitä kuva-alan ulkopuolelle on rajattu, mutta tämä näyttää ahtaalta tai sitten johtuu sommittelusta. Inspiroiva miljöö kyllä. Lirpun pelkistämistä ja oleelliseen keskittymistä kaipaisi. Malli hukkuu vahvojen värien joukkoon. Mallin pose näyttää muuten hyvältä, mutta jalat ovat metkassa asennossa. Lähinpänä oleva jalkaterä näyttää isolta. Vyötäröstä ylöspäin hyvä, ilmekin ok. Jospa tämän rajaisikin puolivartalokuvaksi. Pääsisi eroon tuosta taustan valvontakamerastakin. Viehättävä malli kuten aina.