Eli mitä tuo HDR tarkoittaa? Kun jotkut kuvat on ns. HDR-kuvia? Ja miten niitä pystyisi sitten itse ottamaan?
Vs: HDR? HDR = High dynamic range, http://range.wordpress.com/2006/07/15/modern-hdr-photography-a-how-to-or-saturday-morning-relaxation/ Tossa ihan hyvä tietopaketti jos englanti taipuu.
Vs: HDR? No en tuosta mun englannista oikeen tiiä, mutta täytyy siis ottaa monta eri kuvaa ja ''liittää'' ne yhdeksi esmes. tolla Photomatix ohjelmalla? Ja kuvat eri asetuksilla, samasta kohtaa.
Vs: HDR? Juu, eri valotuksilla otetuista kuvista yhdistetään yksi kuva jolla saadaan suurempi dynamiikka aikaiseksi. Hillitysti käytettynä toimiva, ylilyötynä yleensä erittäin kamalan näköistä. Mut makuasioitahan tuo on..
Vs: HDR? Niin, oon nähny muutamia ylilyötyjä kuvia, aika karmeaa. Mutta hillityt ovat mun mielestä pirun hienoja. Kiitos paljon, taidankin mennä samantien harjottelemaan -->
Vs: HDR? Värien säädössähän se menee överiksi jos menee. HDR-kuvanhan ei ole mikään pakko olla värillinen, kyllä se joskus antaa mv-kuvaankin ihan erilaista potkua.