Tiedän, ettei teillä ammattilaisilla ole kovin suurta arvostusta tuota LIDLin halpis diaskanneria kohtaan. Minäkin laitoin sen vain joululahjaksi dementoituvalle äidilleni, joka on harrastanut valokuvausta 60-luvulta asti. Eli negoja, filmejä, dioja ym. olisi jotakin 5 muuttolaatikollista skannattavaksi isolle tietokoneen levylle (1 T varattuna, ja varmuuskopioista huolehdittu). Mutta syy miksi minä tämän kyselyn lähetän... Äitini on onnistunut hävittämään tuon asennus CD:n jollakin käsittämättömällä tavalla. Sitä ei löydy koko asunnosta, eikä sitä ehditty panna tuohon uuteen työhön varattuun tietokoneeseenkaan. Eikä sitä jostakin syystä löydy siitä vanhasta, jossa sillä ehdittiin skannata vasta muutama sata diaa. Eli onko joku toinen palstan lukija hankkinut saman LIDLin SilverCrest diaskannerin, ja voisi ystävällisesti tehdä minulle kopion tuosta ajuri/ohjelmalevystä? Olen kokeillut jo hakea sellaista netistä, mutta tarjolla on lähinnä virus/troijalais/toimimattomia paketteja tai ohjelmia jotka voivat skannata ko. laitteella hyvin hitaasti ja ilman valkotasapainon säätöä. Pretty please, sugar on top! Ja erinomaista uutta vuotta jokaiselle, joka ottaa yhteyttä muutenkin kuin myötätunnosta! Esa Haapaniemi (ehaapani@gmail.com) Jyväskylä