http://www.docendo.fi/kuvauskisa/ Kilpailukuvien käytön määrittely säännöt-sivulta "* Kunkin sarjan 20 parasta kuvaa julkaistaan juhlakirjana, jota voi tilata Kuvatkirjaksi.fi-palvelusta. * Docendo varaa palkituille kuville juhlakirjan lisäksi kertaluonteisen julkaisuoikeuden verkkosivuilleen sekä yhteistyökumppaneiden (Kamera-lehti, Top Shot, sanomalehti Keskisuomalainen ja Kuvatkirjaksi.fi) kilpailua käsitteleviin juttuihin. Samoin muilla tiedotusvälineillä on oikeus käyttää voittajakuvia kilpailuun liittyvässä uutisoinnissaan ilman erillistä korvausta. * Palkitsemattomiin kuviin kilpailun järjestäjällä tai yhteistyökumppaneilla ei ole julkaisuoikeutta." Eihän tässä noudateta _lainkaan_ "kilpailualan" digiajan käytäntöjä ja mediasektorin nykyisiä oikeuksienluovutusmalleja... mistä tässä osaa enää edes nettifoorumien väki suuttua...
Vs: Erikoiset säännöt kirjakustantajan kuvauskilpailussa... Mutta se onkin Docendon eikä Sanoman kilpailu
Vs: Erikoiset säännöt kirjakustantajan kuvauskilpailussa... Nämä fiksummat säännöt yleistyvät jonkin verran. Finnfoto tekee hyvää duunia ton osalta.
Vs: Erikoiset säännöt kirjakustantajan kuvauskilpailussa... Docendo on julkaissut paljon digikuvaukseen liittyviä kirjoja. Asiakaskuntaa kannattaa ymmärtää?
Vs: Erikoiset säännöt kirjakustantajan kuvauskilpailussa... Ohan toi 80 euroa per julkaistu kuva, ihan passeli hinta kuvituskuvista. Ehkäpä Docendolla kuitenkin tietävät, ettei kannata vaatia niitä käyttöoikeuksia, jos ei niillä mitään tee. Suututtaa vaan turhaan asiakkaat. Toisaalta hieman kiinnostaisi myöhemmin, että montako noita on demand-kirjoja myytiin, eli oliko kilpailu jopa kannattavaa businesta.
Vs: Erikoiset säännöt kirjakustantajan kuvauskilpailussa... Varmaan pointtina on ensisijaisesti markkinoida tuota kuvatkirjaksi-palvelua, kuvittelisin.
Vs: Erikoiset säännöt kirjakustantajan kuvauskilpailussa... Varmaankin ja samalla saadaan myytyä TopShotille mainostilaa palkintoja vastaan. Toi kirjamyyntihän on sitä plussaa, eli jos niitä myydään tarpeeksi saatiin aikaiseksi tuottava oma mainos.