Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Adobe flash player ongelma

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana guy meets nature, 13 Huhtikuu 2014.

Hei,

Osaisikohan joku neuvoa ja auttaa minua? Mulla on tullut outo ongelma koneeseen, joka haittaa hieman toimintaa. Mä saan katseltua videoita netissä ihan normaalisti mutta se vaatii aina extra yritystä ja tekemistä.

esim 1: käytän exploren selainta katsellessani youtubea. Kun yritän katsoa videota, youtube sanoo että päivitä soitin niin voit katsella videoita. Olen sen tehnyt ja kaikki pitäisi olla päivitetty. Tämän herjauksen jälkeen lataan vain sivun uudelleen ja pääsen katsomaan vidoita normaalisti. Alku on aina tämä, että mun pitäisi se adobe käydä päivittämässä...

esim 2: käytän exploren selainta facebookissa ja yritän katsoa sinne ladatun youtube videon tai kännykästä ladatun videon jne. en saa videoita näkyviin paitsi jos siinä on linkki youtubeen niin sitten kyllä ja silloin se pyörii normaalisti, mutten videota fb:ssa pääse katsomaan. Jos video on jokin muu kuin youtube video, niin en sitä tosiaan saa auki. --->vaihdan firefoxiin tässä vaiheessa

Esim 3. Käytän firefox selainta youtubessa. Kaikki toimii hyvin jonkin aikaa jos katson videota fullscreeniltä, mutta hetken katseltuani video pysähtyy mutta ääni ja puhe jne jatkaa etenemistään. Liikuttamalla hiirtä saan sen taas toimimaan. joudun katsomaan videot pieneltä ruudulta...

Joudun siis katsomaan youtubea exploren kanssa tällä pienellä alku vaikeudella ja facebookkia joudun selailemaan firefoxilla jos haluan katsoa sielä videoita...

Toivottavasti sain selitettyä asiat ymmärrettävästi...

Jarno

1. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16
    Vs: Adobe flash player ongelma

Kokeile chrome-selainta, päivitä flashpayer ja shockwaveplayer... rukoile.
    Ja tarkista windows-päivitykset. Tiedän muutamankin koneen jotka uudesta saakka töppöilivät Katsomossa, mutta joku winukan päivitys korjasi kaiken salaperäisellä tavalla. Nää on niiiiin henkimaailman hommia pahimmillaan

2. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Jep. Kuulostaa (en tod tiedä) että näytönohjaimesta loppuisi muisti tai teho.

3. Vs: Adobe flash player ongelma

+1

4. Vs: Adobe flash player ongelma

Yksi kokeilemisen arvoinen voisi olla se, että menet resurssienhallintaan ja sieltä programs and features. Poista kaikki ohjelmat joita et käytä. Yksi wintoosan ominaisuuksista on, että väärin klikkaamalla tulee asennettua ties mitä moskaa sinne koneelle. Kaikki hidasteet eivät näy Windows Task Managerissa. Jos et ole tuota koskaan tehnyt, niin tuurilla saat ratkaistua ongelmasi tuolla siivoamisella.

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
  6. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 329
    403
    83

Tietokoneen suorituskyvyn kannalta merkittäviä ovat sovellukset, jotka käynnistetään tietokoneen käynnistämisen yhteydessä. Niitä sovelluksia voi tarkastella windowsin järjestelmän määrityksiin liittyvällä toiminnolla msconfig ja sen ohjelmaikkunan Käynnistys-välilehdeltä.

Msconfig käynnistämistapa riippuu Windowsin versiosta. Google auttaa. Toiminnon käyttöön liittyy olennaisesti varoitus siitä, että älä muuta mitään, ellet tiedä.

7. Vs: Adobe flash player ongelma

No olen nyt kokeillut Chrome selainta ja uskomatonta, kaikki toimii!..?...tässä ei olla tietenkään korjattu varmasti varsinaista ongelmaa mutta lääke vikaan on löytynyt!

8. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16

Voin laittaa yv:llä tilinumeron. Normaali etätukipalkkio on ollut semmoinen 50.- per probleema  ;D
    Tai no, menköön nyt ihan työnäytteenä

9. Vs: Adobe flash player ongelma

Alv:lla vai Ilman?

Kyllä noille palveluilla olisi varmasti käyttöä:D

Laskun voi lähettää Bill Gatelle...

10. Vs: Adobe flash player ongelma

No nyt siitten näytönohjain sanoo sopimusta irti...ostin uudet näytöt koneeseen ja näytönohjaimesta tuli joku häiriöviesti ruudulle ja näyttö pikselöity jne...yhtä sotkua paikoin koko näyttö...

Mitäs nyt? Uusi kone vai n. 4-5 vuotta vanhaan koneeseen uusi näytönohjain?...