Pimiöpussissa alkaa olla pölyä ja roskaa joka jää varmasti filmiinkiin. Miten tuon pussin voisi puhdistaa tms muuten parantaa tilannetta. Lähinnä tulee mieleen voisiko staattista sähköä jotenkin vähentää tms.. Ideoita?
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Kyllä se tuo pussi on kyllä yksi viimeisiä paikkoja johon nega työnnetään, jos muuten homma hoituu. t kimo
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Ei reissussa oikein muuten noita filkkoja viitsi kamerasta poistaa... eli ei aina hoidu.
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Kinossahan ei tätä ongelmaa olisikaan, mutta keskikoon kamera on kyseessä ja filkan purku ulkona tms. En tiedä miten tuota sähköisyyttä voisi vähentää.
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Itse käytän mustamuovisia pusseja, joissa on ollut valokuvapapereita (ja foliota). Ja -kauhean epäekologisesti- heitän lopulta tarpeeksi käytetyt materiaalit lopulta roskiin. En ikinä ole tarvinnut tuohon -keskikoon filmissä- pimiöpussia. Jumaloiden, Erska
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Toimii varmaan niinkin, mutta tuo pimiöpussi toimii repussa samalla pehmusteena kameralle. On myös varma valotiiviyden suhteen.
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Mihin sitä pussia tarvitsee,tempasee rullan kamerasta ja laitaa uuden tilalle.
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Epäilen hänen pelkäävän kuvatun filmin valottuvan tuossa "ulostempaisu" - vaiheessa ! Ei se valotu, jos sen ottaa pois niinkuin on tarkoitettu. Mutta voihan sen pimiöpussin pitää kameran pehmikkeenä vaikkei sitä ulostempaisussa tarvitakaan ? Mukavia -pussittomia - kuvaushetkiä kaikille ! T Erska Edit: Itse siis vaan -usein- välisijoitan kuvatut rullat joko folioon tai mustaan pikkusäkkiin, jos niiden on oltava jossain valoisassa. En näe mitään tarvetta rakentaa mukana kannettavaa pimötä filmin ulostempaisua varten. Olemmekohan nyt ymmärtäneet kysymyksesi oikein ? T Erska
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Niinpä. Omassa neukkukamerassa on vähän venklaamista filkan poiston kanssa ja parin kämmähdyksen jälkeen kaivoin ton pussin mukaan. Pehmikkeitä löytyy kyllä muitakin.
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Varmasti löytyy kaikenlaista fylliä kameran ja laukun välille ... Kannattaa - kuitenkin - ehkä ostaa ehjä kamera ? Suuresti Ihaillen, Erska
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Ohjeesi ovat äärimmäisen valaisevia.... Kerro vielä mitä suosittelisit pehmikkeeksi.
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Mahikset ovat lähes rajattomat ! Olen käyttänyt joskus jopa vanhaa hattua, jonne olen pläjäuttänyt Cämeräni sisään (muutoin pehmustamattomassa laukussa, kuten vanha suomen Armeijan kaasunaamarilaukku esim. on). Sitten -välistä- olen purkanut vanhoista ja risaisista kameralaukuistani osia ja saksinut, liimaillut & ommellut. Makuualustasta muotoiltu on kai yksi useimmin käytettyjä ? Melkein mikä tahansa pehmyt ja silti muodoiltaan sopivan tukeva sopii fylliksi kamerasi ja kameralaukun välilöön. Suositelen nukkaamattomia (ei mitään villaa - SÄHKÖ) ja muovittomia materiaaleja. Vältä staattista sähköä ja pölyä kerääviä matskuja siis. Ihania -Ja Pehmeitä- Kuvausreissuja !!! T Erska Edit: Lisäys lisätty lisäksi.
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. Niin, kiitos vaan mutta kyllä mä nyt ihan muutenkin noita olen tehnyt tähän ikään mennessä. Kunhan nyt kysyin tuosta pimiöpussista tossa alussa. Kiitos silti.
Vs: Pimiöpussi pöly ja staattinen sähkö. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Ole Hyvä - Ystävä Hyvä - Ole Hyvä ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ <SIZE size="1"]Ja uskonhan toki, että olet tehnyt ( ja osaat ältsin hienosti) vaikkas mitä ! Pusi pusi ...</SIZE> LOVE. T Erska