Vs: Siinä se FF D3 nyt on Mulle on täysi mysteerio, miten tuo etsinjuttu yleensä meni "läpi". Ne digicanonikonit joiden läpi mulla on ollut kunnia katsoa olivat niin surkeita, että Contaxin G-sarjakin on yhtä juhlaa.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Kolmesatasessa "ISO 200 to 3200", mikä ei ole minusta erityisesti loistavaa kehitystä.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Eipä ei... Tosin D3:n laajennusmahdollisuudet ovat hyvinkin mielenkiintoiset.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Uuteen teknologiaan siirtymisen huumassa ei ehdi huomaamaan tuollaisia "sivuseikkoja" kuin etsimen kirkkaus ja koko.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Ei kai tolla 200 ASA minimiherkkyydellä käytännössä juuri muuta merkistystä ole kuin silloin, kun käyttää heikkotehoista salamaa kirkkaalla auringonpaisteella. 1/8000 sekalla saa kyllä aukon suureksi kirkkaallakin kelillä.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Ei kai tolla 200 ASA minimiherkkyydellä käytännössä juuri muuta merkistystä ole kuin silloin, kun käyttää heikkotehoista salamaa kirkkaalla auringonpaisteella. 1/8000 sekalla saa kyllä aukon suureksi kirkkaallakin kelillä. [/quote] Nyt ei kyllä tuo salamalogiikka oikein pure.... 1/8000s on muuten ISO200 herkkyydellä aika pitkä aika, jos f2,8:lla yrittää päivänvalossa räpsiä.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Ai ei pure? Kirkkaalla kelillä vastavalossa aukko on jotakuinkin 32 @ 200 ASA. 24mm, 50mm ja 80-200mm Nikkoreissa pienin aukko on 22. Tolla herkkyydellä 1/250 salamasynkalla vallitseva valo menee minimissään aukon yli. Normi salamalla ei ainakaan mulla tehot riitä kovin pitkälle, mutta totta, se on enemmän hitaan salamasynkan syytä. Tuo 1/8000 f:2.8 on sunny 16 säännön mukaan oikea valotus 200 ASA:lla. Kyllä se aika kivasti on mulla riittänyt. Eikä mulla edes ole kuin yks f: 2.8:a valovoimasempi opiska, mutta toisaalta olen köyhä harrastelija. EDIT: Mä olen kuvaillu pelkästään dialle. En kyllä tiedä kuinka hyvin noi digiasat on synkassa filmiasojen kanssa. EDIT 2: Ja onhan tossa joku lussutus systeemi L1, jolloin herkkyys pitäisi olla aukon alempi. Miten ne muuten toimii?
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Miten se systeemi pelaa? Tuleeko siihen joku ND filsu eteen plöts vai tehdäänkö toi laskennallisesti? Digillä on siinä mielessä kyllä ND filsunkin käyttö helppoa, kun valkotasapainon voi säätää neutraaliksi kamerasta. Filkalla tuppaavat vihertämään aika lailla. Ainakin mitä mulla on Hoyaa ja Cokinia.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Veikkaus: Se valottaa 2 ruutua ja yhdistää. Näin on ainakin jotkut vehkeet joskus tehneet.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on En osaa sanoa, miten se tehdään, mutta tuskin noin, kuten edellä ehdotettiin.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Oikeassa olet, joku tiesi että se ylivalottaa aukon ja korjailee jälkikäteen: Low ISO 'boost' is achieved by overexposing the image and correcting it during processing. You can achieve the same effect by using +1EV exposure compensation followed by 'pulling' the exposure by 1 stop in the RAW converter. It will inevitably reduce dynamic range but it shouldn't be by a massive amount. (dpreview.com foorumit)
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Tom Hoganin sivuilta epämääräisemmin: "The low ISO value is derived much like the high ISO values, by using modification to the signal coming off the sensor." ISO 100:n ja 200:n välillä on normaalit 1/3 välit. Toki mieluummin olisin nähnyt ISO 100:n natiivina.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Suo siellä vetelä täällä. Minusta laadukas kuva korkeilla ASA -arvoilla on hyvä ominaisuus. Ilman käytännön kokemusta pähkäilyn perusteella jos vain jomman kumman saisi valita, mieluummin korkea kohinaton ASA kuin matala. Jahka tuo kaamos kunnolla alkaa, muistuu taas mieleen kuinka vähän sitä valoa olikaan
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Onkos tuolla nyt niin väliä vaikka kamerassa olisikin ISO200 hitain herkkyys? Mitä sillä on käytännön merkitystä vaikka se ISO100 puuttuukin? Eikös ennen vanhaan käytetty jotain ISO50-100 filmiä siksi, että saadaan pieni rae ja iso terävyys ja samalla haaveiltiin siitä, että saataisiin samanlaista jälkeä paljon herkempänäkin? Nythän tolla D3/D300 ISO200 herkkyydellä saadaan ihan varmasti häiriöttömämpää jälkeä kuin niillä pari pykälääkin herkemmillä filmeillä koskaan... Tietysti jotkut voivat haluta sen ISO100 herkkyyden siksi koska "filmiaikoinakin oli ISO100 niin pitää se digissäkin olla"... Ainoa mitä nyt äkkiseltään keksin olis se, että jos haluaa käyttää isompaa aukkoa ja hidasta aikaa niin sitten pienemmästä herkkyydestä olisi toki apua, mutta yleensähän homma menee toisinpäin; halutaan päästä kuvaamaan nopeammilla ajoilla.
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Kyllä se puute täytesalamakäytössä taitaa haitata, kun salamasynkkanopeus on niinkin hidas kuin 1/250 ja keskellä kirkasta päivää, jolloin sitä täytettä just kaipaa, valoa riittää...
Vs: Siinä se FF D3 nyt on Nythän tuossa kuitenkin on se ISO100 joten ei mitiä hätiä. Jos se ennakkotietojen mukaan kohisee saman verran tai enemmän mitä natiivi ISO200 niin se ei varmaankaan maailmaa kaada kun näyttäisi kenno kykenevän melko siistiin kuvaan siellä toisessakin ääripäässä niin tuskin tuo ISO100 niin kamalaa voi olla. Ymmärrän, että tuon voi kokea ongelmaksi esim D70 ISO200 kohdalla missä ND on tarpeen (jos ei tiedä, että voi käyttää vaikka 1/8000s aikaa salaman kanssa).
Vs: Siin Kiva nahda koska tulee ekat mallikuvat Nailla kameroilla ja sitten myos sen 14-24mm/f2.8 objektiivin vaikka viimeista ja sita kalliimpaa runkoa en voikkaan ostaa mitenkaan. Mutta haluan nahda miten kay canoniin nahden. Peukut pystyyn. PS. siksi 14-24mm/f2.8 kun se ainut kertaisempi kuin ne telet.