Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Siinä se FF D3 nyt on

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Petu, 23 Elokuu 2007.

  1. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Hyvä uutinen! Tuota odotellessa ei tarvitsekaan tehdä asialle mitään ja voi keskittyä museolaitteilla räpsimiseen :D

    EDIT: Tosta merkin vaihtamisesta niin eihän se yrityksille niin iso juttu ole. Tuon tyyliset investoinnit poistetaan kokonaan n. 3 vuodessa ja silloin ne alkaakin olla jo elinkaarensa lopussa. Se kumman merkin myyjä on taitavampi saa kaupan, kun uusia aletaan hankkia. Monella alalla pienemmiltä toimijoilta saa parempaa palvelua kuin markkinoiden mastodontilta, mutta en tiedä tuosta pisneksestä.
     
  2. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Niinpä, varsinkin mun minun taloudellani ei auttaisi vaikka lähtisin Amsterdamiin myymään per*tä ;-)
     
  3. LPhoto

    LPhoto Member

    131
    0
    18
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Heh heh.

    Itse olen kyllä oikein mielissäni, että Nikon vastaa kilpailuun kunnolla vaikka Canonisti olen tähän asti ollutkin.
    D3 on mallina erittäin kova. Vuodenvaihteeseen tai hieman jälkeen olen uutta runkoa ajatellut ja kuinka ollakkaan, jopa leirinvaihto saattaa olla edessä. On niitä muitakin jotka kuvaavat molemmilla merkeillä taikka useammillakin.

    Itse kun en niinkään lasien ja merkki-lisävarusteiden määrällä tee niinkään mitään, vaan ennemmin käytän harkitummin vain tiettyä kamaa siihen mihin laitteet parhaiten soveltuu, enkä yritä kuvata ihan kaikkea makrosta, sporttiin ja maisemasta malleihin, voin olla vähemmän merkkiuskollinen.

    Se kiva homma on Canonin rungoissa taasen, että niihin voi adapterien siunauksella käyttää muita laseja, joka osaltaan myös helpottaa tätä uskottomuutta.
     
  4. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Juu, onhan Canoneilla kuvattu paljon esim. Nikkorin 17-35/2,8:lla -sattuneesta syystä ;-)
     
  5. LPhoto

    LPhoto Member

    131
    0
    18
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Jep. Ja onhan eräät kiinteäpolttoväliset Nikkorit kans kovia.

    EDIT: Ei taida D3:ssa sääsuojausta olla vai oonko nyt ihan tyhmä?
     
  6. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Pakko siinä on olla. Vaikka ei tekstistä löytyisikään ;-)

    Se kahden kortin sydeemi vaikuttaa hyvältä optiolta. Voi vetää rawit toiseen ja jiipekit toiseen tai toinen on varmuuskopio..
     
  7. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Eikös tuo ole ollut 1DmkII:sta asti Canoneissa.

    Luulisi olevan aika luonnollista, että lippulaivasta tuo ominaisuus löytyy, tai sitten on jotain vielä tuleman.
     
  8. Boost

    Boost

    591
    0
    0
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    On se silti hyvä ominaisuus?
     
  9. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Canonissa vissiin se toinen kortti oli SD, Nikonissa molemmat on CF. Molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.
     
  10. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Juu, niin on. CF hinta/tilasuhteessa RAW:lle ja SD jpg:lle  ;D


    <SIZE size="80"]Vittu mä taidan vaihtaa koko kaluston Mamiya 7II:een  8) :eek:</SIZE>
     
  11. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    samat paska kuvat saa halvemmillakin vehkeillä,mutta onhan ne,tai olisi varmaan hienoja nypistellä.
     
  12. Mike

    Mike

    699
    0
    0
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Et vain osaa, niin simppeliä se on. Mitäs sitä helmiä sioille antamaan. Räpläät vain sitä pokkaria ja olet siinä uskossa, että monen tonnin kameralla tulee samaa kuvaa :D LOL
     
  13. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Kimon avasta päätellen kuvausvälineenä ei ole pokkari vaan Pentax 67. Isot diat on hienoja.
     
  14. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Eläköön Nikon!
     
  15. Markus Hautaniemi

    Markus Hautaniemi Active Member

    1 265
    0
    36
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Minunkin Fuji GA645 filmikameraa voisi joku nimittää pokkariksi. Myös 645(6x4,5cm) diat ovat hienoja.
     
  16. Mike

    Mike

    699
    0
    0
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Eli kaveri ei osaa käyttää kameraansa, mkay!
     
  17. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Käyhän salilla rauhoittumassa,tarkoitin että jos ei ole luova,niin ei pelkillä kameroilla kuvia oteta,sitä paitsi en kohdistanut kritiikkiä yksityisen henkilön kuvaustaitoihin niin kuin......
     
  18. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Onhan noissa 2/3 liikaa hintaa, mutta minkäs teet?
    Voihan sitä lohduttautua että keskimäärin ei niitä itse makseta ;-}
     
  19. nokku

    nokku Active Member

    2 456
    0
    36
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Leikkaa tukkasi ja mee töihin ;-]
     
  20. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Juur pääsin sanomasta ettei noita ite tarvii maksaa, joko yritys tai asiakas noi maksaa ;-}
    Ja parturissa tuli käytyä viikko sit, töissä nyt en oo ollut ku vasta 30 vuatta, miten kauan viäl tarvii? ;-D