Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Siinä se FF D3 nyt on

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Petu, 23 Elokuu 2007.

  1. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Jaaha, tämän hetken kovin FF-runko. Nyt odotellaan miten Canon vastaa.
     
  2. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Kappas. Nyt vielä kun tuo hinta laskee siedettävälle tasolle voisi jo mennä hypistelemään. Ehkä tällä vuosikymmenellä...
     
  3. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Joo, kauan ne ton kanssa *ssi. Neljä viisi vuotta myöhässä minusta. Ei riitä veronpalautus tohon. Kun tuolle tulee seuraaja, niin silloin tulee alakastin D400, jossa on varmasti sama kenno. Silloin pitää päättää ostaako tuon käytettynä vai sen pienemmän. Hinta lienee sama: tonnin päälle vähän. Ja aikataulu puolitoista vuotta tästä eteenpäin.
     
  4. juhaa

    juhaa Active Member

    8 059
    2
    38
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Ei mulla kiirettä ole ja voi olla että jää ostamati kokonaan. Mitäs tommosilla, jos ei mitään kuvattavaa keksi.
     
  5. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Hyvältä vaikuttaa runko, Nikon osaa noita tehdä.
     
  6. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Ja samalla tuli D300, vaikka D200:nkin kuulemma ollaan edelleen ihan tyytyväisiä :) Tyylikästä nokittelua Canonin ja Nikonin välillä. Kilpailu ON hyvästä ja minä en ainakaan rupea väkisin keksimään syitä, miksi olisi huono asia, että aina vain parempia laitteita tuodaan markkinoille (sitäkin jotkut harrastaa, oli kyse sitten aateekoosta tai kameroista.)
     
  7. Petu

    Petu

    109
    0
    0
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Kai se jotain sitten harmittaa, jos ei ehdi pitkään olemaan kategoriassaan kukkona tunkiolla kalustonsa kanssa.
     
  8. ts

    ts Member

    771
    0
    16
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Kilpailu on kyllä hyvästä, jos kyse on sellaisesta tuotteesta, jonka voi vaihtaa kokonaisuudessan (esim. auto, kompaktidigikamera tai rullaluistimet). Ymmärrän sen, että halutaan tehdä eri leireissä parempia kameroita kuin muut ja sekin on hyvä. Mutta todellisuudessa ei varmastikaan synny kovin suurta muuttoliikettä järjestelmäkameraleiristä toiseen, koska linssit pitäisi vaihtaa mukana. Ja aina ei löydy täysin vastaavia tuotteita. (Tarvitseeko, sen päättäköön jokainen itse.)

    Luulen, että suhteessa useampi BMW-kuski vaihtaa Mersuun (tai toisin päin) kuin Canonilla kuvaava Nikoniin (tai toisin päin). [Huom! Vertauksen ei ollut tarkoitus olla yhdenvertainen todellisen laadun tai mielikuvien tasolla automerkkien ja kameroiden välillä. Se oli vain vertaus.]

    Mutta hienoa, että toinenkin suuri sai vihdoin FF-kennon. Se on hatunnoston arvoinen juttu! ^^
     
  9. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    No se nyt on varma juttu, että harva vaihtaa leiriä minkään mallin takia. Mutta uusista käyttäjistä kannattaa tapella ja niin niistä tapellaankin.
     
  10. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Itse asiassa vaihdetaan. Olen varma että nyt tapahtuu liikettä. Aivan samoin kuin Canonin vitosen tullessa tapahtui.
    Aloittelijoita nämä kumpikaan ei kiinnosta kuin mainemielessä. Kuka muka osti jonkun D200 tai Canonin Ds:n ensimmäiseksi kamerakseen? Sen sijaan lehtitalot tms. tuskin tämmöisistä vaihtavat, vaan jatkavat merkissä. Niitä kiinnostaa toki oman merkin julkistukset.
     
  11. Jan

    Jan Member

    825
    0
    16
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Aika hyvät speksit tuossa D300ssakin, lienee pro tason affikin, ei niinkuin
    canonilla että affit yms on kuraa nois halvemmis verrattuna 1D sarjaan :)
    Melkeen vois miettiä tota D300sta, onneks en omista ku kaks Canon putkee.
     
  12. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Itse ajattelin optimistisesti että aloittelijat ovat fiksuja ja harkitsevia - uskaltaa sijoittaa merkin aloitusmalliin kun tietää, että jos ruokahalu kasvaa, niin parempia malleja samalta merkiltä löytyy ja putket ja lisävarusteet käyvät niihinkin.
    Realistisemmin ajatellen tietystikin kyse on varmaan juuri maineesta: Jos jonkun markun tai D3:n myötä joku on sitä mieltä että jompi kumpi merkki on parempi, niin se vaikutelma painaa myös sitä halpamallin merkkiä mietittäessä...

    Oli muuten ihan näppärä juttu tuokin, että D3:n kelpaa DX-linssit. Ei niitä kai hirveästi järkeä ole siinä käyttää, mutta toisaalta miksi ei? Tuon toteuttaminen tuskin miljardeja maksoi.
     
  13. Jan

    Jan Member

    825
    0
    16
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Ja mikä parasta noi uudet VR supertelet ovat tyylikkään mustia.
     
  14. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Pelkkä maskihan tuo periaatteessa on, ihan yhtä hyvin voi leikata mustat kulmat ottamistaan kuvista.
    Minusta pienenkiintoisin nopeasti katsottuna oli tämä "Auto-focus calibration (fine-tuning) now available (fixed body or up to 20 separate lens settings) "
     
  15. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Saisinkohan nyt tällä niitä hyviä kuvia...

    Nimimerkki: Epätietoinen
     
  16. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Ai niin....

    ... ja tämä se olisi erityisen mukava. Sopisi nykyisiin ja tuleviin.
     
  17. toninikkanen

    toninikkanen Active Member

    1 628
    0
    36
    Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Näin itse kuvan osalta, mutta mielestäni ihan näppärää, että se maski tulee etsinkuvaankin, niin tietää jo valmiiksi mitä kuvasta jää pois.

    (versus canon ef-s / ef: jos ef-s linssin saakin ef-bajonettiin kiinni, saattaa rikkoa kameran peilin, vaikka miten osaisi photoshopilla rajata kuviaan noin muuten...)
     
  18. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Liiketoiminnan kannalta ajateltuna, ei ole parempaa asiakasta kuin vanha asiakas. Oikein hoidettu tuotteen elinkaaren hallinta on äärimmäisen tärkeää, jolloin asiakas saa sitä mitä haluaa, ja aina välillä hänelle heitetään mahdollisuus päivittää tuotettaan. Liian tyytyväinen asiakas on pahasta liiketoiminnalle, hän ei halua ostaa uutta -> luoda liikevaihtoa. Se että saadaan uusia asiakkaita, on aina tietysti hienoa.

    Minulla on ollut D70s käytössä nyt kohta pari vuotta, eikä mikään kiirus vaihtaa sitä sen toimivuuden vuoksi. Mutta noi niksun insinöörit onnistuivat lyömään pöytään kyllä aika herkullisen paketin, D300. Eli vanha, tyytyväinen asiakas saatiin nälkäiseksi. Nikon, Job well done.
     
  19. Vs: Siinä se FF D3 nyt on

    Ihan miten vaan, mutta kyllä totuus on se että Nikon on monta monta vuotta perässä ja on menettänyt hirveästi asiakkaita canonille juuri kinokennon puuttumisen takia. Se että osa tulee nyt takaisin ei auta. He voivat toki sanoa ettei me oltaskaan kaikille niitä ehditty tehdä? ;-)

    Tästäkin rungosta pitää nopeasti saada aikaiseksi srtudio/maisemarunko, joka kilpailisi canonin kanssa. Tämähän on H-versio asiasta.