Vs: Puu Tuo etualan puu on voimakas elementti kuvassa. Tykkään siitä =) Mua taas sitten häiritsee kokonaisuutta tuo taustalla oleva koivu. Mun mielestä se vei huomiota pois itse Puulta. Ihan kun kylmyys olis noussut mereltä ja vienyt kaiken elon rannalla olleesta...
Vs: Puu Joo.. en ikävä kyllä tuota taustan koivua saanut pois Kuva ois paljon parempi ilman sitä, mutta on mun taidoille liian haastava shoppaamalla poistettavaksi.
Vs: Puu Olen samalla linjalla photoshoppaamisen kannalta ja itse asiassa sitä mieltä, että sitä pitäs käyttää mahdollisimman vähän kuvan muokkaamiseen Toki voi rajata, suoristaa yms.. mutta että poistetaan osia kuvasta.
Vs: Puu Harvinaista että joku on kanssani samaa mieltä. Yllä on mainittu NE AINOAT toimenpiteet jotka saa suorittaa, muussa tapauksessa kyseessä ei ole enää valokuva, vaan fotarikuva. Ei se oikean laidan puu niin kameasti ainakaan mua häiritse... Viisi askelta eteen päin ja sivupuu olisi kadonnut kuvasta...
Vs: Puu Jea! =D Miälipidejuttujahan ne on kyllä mitkä tekee kuvasta hyvän, mutta mun mielestäni digidigi tekee lopputuloksesta liian helposti muokattavan. Kun se kuva kerran tulee digistä tietokoneelle, niin miksei samantien vähän tekis muutoksia kuvaan. Ei siis sinänsä. Kuvamanipulaatiolla saadaan myös vaikuttavaa jälkeä ja ihailenkin sellaisia ihmisiä keillä on sitä taitoa ja aikaa. Mä olen itse yrittänyt jättää kaiken mahdollisen kuvankäsittelyn pois ja palauttamaan omaan digikuvaamiseen sen asenteen että jo kuvatessa tehdään kuva mahdollisimman valmiiksi. Tulee haastetta itselle. Oliskohan tästä nyt pitäny alottaa oma thredi...
Vs: Puu Kirves vaa messii seuraavalle reissulle Kyl meikä tykkää näinkin mutta ilman tota oikeeta risua ois vielä parempi. Good
Vs: Puu Mun näytöllä tuo sininen ei ole luonnollinen, onkohan sitä säädetty johokin suuntaan. Eikä koivu oikeastaan häiritse. ja sitten hieman off-topic [QUOTE> [/QUOTE] 1940-ja kait vielä 1950-luvullakin kamerakerhojen kilpailuissa piti kuvan takana aina olla pinnakkaisvedos (isot negat) ja mitä kauempana se oli varsinaisesta vedoksesta, sitä suurempi positiivinen merkitys sillä oli kuvan arvostukseen. Se oli selkeä merkki valokuvaajan etevyydestä. Näin kertoi minua valokuvauksen saloihin 1960-luvulla johdatellut "alte kamerade". Tosin silloin oli huomattavasti vaikeampi lisätä kuvaan eri negoista tavaraa. Poistaminen tummentamalla kuvan osaa oli harrastelijatasolla se eniten käytetty "manipulaatio", käytännössä 90-luvulle asti. Mutta sävyjä märkälabrassa rukattiin surutta, milloin pienelle milloin isolle osa-alueelle. Eikä kukaan ollut asiasta pahoillaan. [QUOTE> [/QUOTE] Tosi helppo retusointi :-D, kun vaan huomaisi tehdä ajoissa. Kirveen käyttö on hiukan turhan lopullista.
Vs: Puu En kirvestä kehdannu heiluttaa, ties mitä ois koiriaan ulkoiluttavat lauttasaarelaisrouvat tuumannu =) Pari askelta oikealle ja kuvaan ois tullu vastaranta.. halusin ennemmin taustalle ulapan. Juu.. sävyt ei oo normaalit. Kokeilin tuota lightroomin cold tone presettiä suoristuksen jälkeen ja mun silmään sopi hyvin tuohon kaljuun runkoon ja jäiseen mereen. Kiitos kaikille kommentoijille