Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

sigman vai canonin telezoom

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Hirppis, 25 Joulukuu 2005.

    Oisko jollain kokemuksia näistä putkista? Kumpi noista kannataisi ostaa (käytettynä)?

    CANON 100-300/5.6
    SIGMA (EOS) 75-300/4-5,6
     
  1. Sigmoista minulla ei ole juurikaan hyvää sanottavaa, mutta toisaalta en myöskään menisi kovasti hehkuttamaan tuota kanuunaa.
     
  2. evis

    evis Member

    498
    0
    16
    Jaahas...

    Olisi mukavaa kuulla myös niitä perustelujakin? Tällaisenaan toi mollaaminen on aika yhtä tyhjänkanssa :)

    Vaikka en olekaan hirveä Sigmaputkien fanaatikko mutta olen kokeillut kyseistä putkea eikä ainakaan minulla ole mitään huonoa sanottavaa. Canuunasta en tiedä, tuskin kuitenkaan merkkilasinakaan mikään huono valinta.
     
  3. Perustelen sillä sanojani, etten vielä ole saanut kokeiltavaksi Sigmaa, joka piirtäisi skarpisti täydellä aukolla ja toisekseen tarkennus tuntuisi toimivan varmemmin omilla laseilla.
     
  4. kumpi vaan. draamallista eroa tuskin ilmenee ja mielikuva taitaa ratkaista enemmän.
     
  5. köyhänä opiskelijana valitsin sigman joka oli 15 euroa halvempi. Ihan kiva lelu tuntuis olevan sen perusteella mitä nyt olen kerennyt leikkimään sillä.
     
  6. ota se. luet jonkun ylistävän reviewn ennen ostopäätöstä niin jää kuvaamiseen sellanen syke että tää oli nappi ostos ,)