Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

sigman putket

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana juuuulia, 17 Heinäkuu 2008.

    Vs: sigman putket

    Ennenvanhaan Tamron oli paras piraateista, ja Vivitarr yhdellä sarjallaan samoissa -joku Tokina tai Cosina olivat huonommassa maineessa, ja Sigma taisi olla noinenkin takana. Nykysin Cosina on laatumerkki, tosin myydessään tavaran muilla merkeillä, tyyliin Zeiss ja Voigtländer. Vaikka onhan esim. Tamronkin tehnyt merkkimerkeille tavaraa, josssa lukee siis muuta kuin Tamron.
     
  1. Vs: Tasaista laatua !

    En tiedä millaista suttua Nikonin lasit tekee, mutta mulla on ollut Sigman 24-70/2.8, jonka vaihdoin Cannonin vastaavaan ja kyllä mun vaan täytyy todeta, että aika pehmeää kuvaa Sigma piirsi.
     
  2. Vs: Tasaista laatua!

    Samaa olen itse kummastellut Canonista, kun moni Canonista 18-50/2,8 Sigmaan vaihtanut on kehunut tuota tuhnua.
     
  3. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: sigman putket

    Pakko kommentoida kun itselläkin sattuu 28-70mm Sigma olemaan. Se on erittäin hyvä objektiivi vaikken osaa vertailua 35-70mm Nikkoriin tehdäkään. Toisaalta tuota ennen kohdalle sattui 2.8/24-60mm Sigma jonka pitäisi nettihuhujen olla aivan huippua. Minun yksilö oli kuitenkin niin suttu, että kesti noin yhden päivän kun tein päätöksen lasin myymisestä edelleen.

    Fundamentalistinen keskustelu akselilla nikor/sigma on hyvä/huono ei liene kovin hedelmällistä. Ylipäätään objektiivitestejä ei pitäisi liikaa tuijottaa. Vasta itse kokeiltuaan tietää mikä objektiivi miellyttää, mikä ei.
     
  4. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: sigman putket