Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sigma APO 50-150mm f 2.8?

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Fagr68, 16 Heinäkuu 2007.

  1. Fagr68

    Fagr68

    14
    0
    0
  2. Vs: Sigma APO 50-150mm?

    Ainakin se on Rajalassa kovasti halpa. Hyvä ostos vaikka ei huippu oliskaan...
     
  3. Fagr68

    Fagr68

    14
    0
    0
    Vs: Sigma APO 50-150mm f 2.8?

    Kiitoksia kun sanoit tuon rajalan. Olin tyhmänä katsellut pelkätään digitarvikkeesta...
     
  4. Vs: Sigma APO 50-150mm f 2.8?

    Täältä löytyy mielestäni "luotettavimmat" tulokset Photodo:n kanssa eri objektiiveista (HUOM: kun kyseessä on kroppidigi). Sen mukaan mainitsemasi optiikka on optisesti aivan ehdodonta huippuluokkaa. Pieni varaus on tosin otettava siinä, että yksilöt ovat tasalaatuisia ja tuo ainainen, mahdollisuukisen rajoissa oleva tarkennusongelma.

    Kts:

    http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_150_28_nikon/index.htm
     
  5. RB

    RB Well-Known Member

    9 292
    1 207
    113
    Vs: Sigma APO 50-150mm f 2.8?

    Lukemani testit ovat yleensä aika vaihtelevia lopputulokseltaan. On parasta valita joku mieleinen testauspaikka/linkki, luotettava siihen ja lopetettava muiden lukeminen että ei tule epävarmalle/pahalle mielelle ;)

    Itse valitsin myös tämän linkin/sivuston ja olen lopputulokseen tyytyväinen.
     
  6. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Vs: Sigma APO 50-150mm f 2.8?

    Ilmeisesti kyseessä joko vahingossa väärä linkki, tai erehdys lasissa. Kyseessä ei ollut 150 / 2.8 makro, vaan 50-150 / 2.8 zoom.
    http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_50150_28_nikon/index.htm

    Ei varmaan paskempi lasi. Ehkä vois rinnalle katsoa Tokinan 50-135 / 2.8 :a, joka taitaa olla jopa hivenen skarpimpi. Tosin mitä eroa noissa silmällä näkee, onkin toinen juttu.

    Photozone sivusto on kyl hyvä paikka tutkia objektiivien käppyröitä.
     
  7. Vs: Sigma APO 50-150mm f 2.8?

    Oletpa oikeassa. Kyllä tuo sisälukutaito meikäläisellä on taas ollut hukassa ;-/
     
  8. fouro

    fouro

    17
    0
    0
    Vs: Sigma APO 50-150mm f 2.8?

    Itselläni kyseinen lasi nyt jonkin aikaa ollut tässä käytössä. Omista kokemuksista nyt tietenkin paha yleisesti lähteä muuta sanomaan, kuin että tyytyväinen olen siihen ollut, tosin vertailupohjaa ei pahemmin ole, kun toinen laukusta löytyvä lasi on Tamronin 17-50mm...

    Mutta joka tapauksessa ihan jämäkän oloinen objektiivi ja itse olen ainakin kuvanlaatuun ollut tyytyväinen. Erityisesti tuon Rajalan tarjouksen kanssa hinta/laatusuhde tuntuu olevan ihan asiallinen.
     
  9. Vs: Sigma APO 50-150mm f 2.8?

    Minusta se on asiattoman halpa, mutta tuskin kauaa..
    Ehtiikös sen tarkennus mukaan kohtijuoksevan koiran tahtiin? ;-D
     
  10. fouro

    fouro

    17
    0
    0
    Vs: Sigma APO 50-150mm f 2.8?

    [QUOTE>
    [/QUOTE]

    Kyllä sillä pariin kertaan on agilityäkin tullu kokeiltua kuvata ja semmoisessa ainakin tuntui toimivan hyvin. Lähinnä yleensä lemmikkikuvat, joita kuvaan, on linnuista, jolloin ongelmaksi ei tule tarkennuksen hitaus tai nopeus vaan se, kun itse yrittää valita sopivaa tarkennuspistettä samalla kun lintu kieppuu kuin hyrrä kiipeilypuussaan. :D