Sigma julkaisu muiden uusien tuotteiden ohella mielenkiintoisen nopean pikkutelen kroppikennorungoille: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM NEWS | SIGMA GLOBAL VISION
Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM En löytänyt infoa. Nykyisinhän on myynnissä 50-150mm f/2.8 ilman OS:ää. Nykyinen malli maksaa suomalaisissa verkkokaupoissa 650 euron huiteissa. Voisi olettaa, että uusi OS-malli on samoissa hinnoissa/vähän kalliimpi? Äkkisellä googlauksella/flickröinnillä tuo vanhempi näyttää aika terävältä ja muutenkin muikealta. Toivottavasti uuteen olisi vain lisätty vakain eikä sisuksiin olisi puututtu.
Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM Kyllä se taitaa olla ihan eri linssi, ainakin ulkonäkö on kertakaikkiaan toinen.
Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM Ois parempi, jos olisi 7 sld glass ja Super Hyper multi sld layer coating eikä pelkästään super multi layer TJukka
Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM Itse en ole tuolla kuvannut, mutta aikoinaan nettianti oli minusta päinvastainen. Kovasti sitä odotettiin mutta jo uutena sitä moitittiin pehmeäksi -tuo kommentti tulee yleensä vasta vuoden, parin päästä.
Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM Itse juuri hommasin juuri Tokinan vastineen, eli 50-135 f/2.8:n. Kehuvat kaikissa testeissä skarpimmaksi kuin Sigman vanhempi 50-150 ja on mukavan tukeva ja kompakti verrattuna Sigman 70-200:seen jonka sillä korvasin. Kropille järkevämpi polttovälialue. Omat kokemukset vasta alkumetreillä, mutta toistaiseksi aika huikean tuntuinen putki. Tarkennus huonompi kuin Sigmassa, mutta kaikessa muussa hakkaa Sigman. Eikä tarkennuksessa vikaa jos rungossa hyvä moottori. Vähän ehkä sahaa hämärässä. Vakaajaa en juuri kaipaa, kun D7000:n ISO:t ja tuon valovoima yhdessä takaavat aika skarpit kuvat. Eikä muutenkaan ole mikään superpitkä lintuputki. Arvostelua: http://www.photozone.de/canon-eos/277-t ... rt--review"]http://www.photozone.de/canon-eos/277-tokina-af-50-135mm-f28-at-x-pro-dx-test-report--review
Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM Itse ostin myös n. puolivuotta sitten simplyelectronicsistä n. 450 euron hintaan tuon tokinan 50-135mm putken ja siitä ei kyllä objektiivi parane, veitsenterävä ja kaunis bokeh, kohtuu pieni kokoinen ja sisäänrakennettu zoomi siis koko ei muutu zoomatessa. No tarkennusta jotkut moittii, mutta minulle se on riittävän nopea. Tämä on yksi niistä objektiiveistä joita en myy niin kauan kuin minulla on kroppirunko.