Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana perminna, 8 Helmikuu 2011.

Sigma julkaisu muiden uusien tuotteiden ohella mielenkiintoisen nopean pikkutelen kroppikennorungoille: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM

NEWS | SIGMA GLOBAL VISION

1. Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM

Täähän vois olla hyvä! Millonkahan tulee kauppoihin?

2. Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM

En löytänyt infoa. Nykyisinhän on myynnissä 50-150mm f/2.8 ilman OS:ää. Nykyinen malli maksaa suomalaisissa verkkokaupoissa 650 euron huiteissa. Voisi olettaa, että uusi OS-malli on samoissa hinnoissa/vähän kalliimpi?

Äkkisellä googlauksella/flickröinnillä tuo vanhempi näyttää aika terävältä ja muutenkin muikealta. Toivottavasti uuteen olisi vain lisätty vakain eikä sisuksiin olisi puututtu.

3. Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM

Kyllä se taitaa olla ihan eri linssi, ainakin ulkonäkö on kertakaikkiaan toinen.

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM

Ois parempi, jos olisi 7 sld glass ja
    Super Hyper multi sld layer coating eikä pelkästään
    super multi layer
    TJukka

5. Vs: Sigma 50-150mm f/2.8 EX DC OS HSM

Itse en ole tuolla kuvannut, mutta aikoinaan nettianti oli minusta päinvastainen. Kovasti sitä odotettiin mutta jo uutena sitä moitittiin pehmeäksi -tuo kommentti tulee yleensä vasta vuoden, parin päästä.

6. Lupus

Lupus Member

208
    2
    18

Itse juuri hommasin juuri Tokinan vastineen, eli 50-135 f/2.8:n. Kehuvat kaikissa testeissä skarpimmaksi kuin Sigman vanhempi 50-150 ja on mukavan tukeva ja kompakti verrattuna Sigman 70-200:seen jonka sillä korvasin. Kropille järkevämpi polttovälialue. Omat kokemukset vasta alkumetreillä, mutta toistaiseksi aika huikean tuntuinen putki. Tarkennus huonompi kuin Sigmassa, mutta kaikessa muussa hakkaa Sigman. Eikä tarkennuksessa vikaa jos rungossa hyvä moottori. Vähän ehkä sahaa hämärässä. Vakaajaa en juuri kaipaa, kun D7000:n ISO:t ja tuon valovoima yhdessä takaavat aika skarpit kuvat. Eikä muutenkaan ole mikään superpitkä lintuputki.

Arvostelua:
    http://www.photozone.de/canon-eos/277-t ... rt--review"]http://www.photozone.de/canon-eos/277-tokina-af-50-135mm-f28-at-x-pro-dx-test-report--review

7. helu

helu Active Member

694
    34
    28

Itse ostin myös n. puolivuotta sitten simplyelectronicsistä n. 450 euron hintaan tuon tokinan 50-135mm putken ja siitä ei kyllä objektiivi parane, veitsenterävä ja kaunis bokeh, kohtuu pieni kokoinen ja sisäänrakennettu zoomi siis koko ei muutu zoomatessa. No tarkennusta jotkut moittii, mutta minulle se on riittävän nopea. Tämä on yksi niistä objektiiveistä joita en myy niin kauan kuin minulla on kroppirunko.