Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Minä olen taas luullut kaikkien kameroiden tekevän noin ilman asian lukemistakin. Ja kun itse valitsen aina tarkennuspisteen käsin, niin valotus on tietty hyvin kohdillaan. Siksi en oikein käsitäkkään näitä d600n keskelle jääneitä tarkennuspisteitä, tai uusien runkojen kasvojentunnistus toimintoja, jotka yrittävät säätä valotusta ja tarkennusta kasvojen mukaan. Ideahan tuossa kasvojen tunnistuksessa on hyvä ja se varmasti toimiikin hyvin pikkukennojen kanssa. En vaan usko, että tuota saadaan koskaan toimimaan niin hyvin, että tarkennus pysyisi kohteessa pienemmällä terävyysaluella. Jos kamera on hyvä käyttää, niin miksei sitä af pistettä voisi valita aina käsin. Puutteitahan nikonin af järjestelmässä vielä on. En vaan tajua, miksei nikonilta tullut vieläkään d4s runkoon ristikkäisiä pisteitä laidoille, kuten on ollut jo pitkään 5dmk3 ja 1dx rungoissa. Tai sitä f/2.8 sensoria keskelle.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Tuo toiminto on kuitenkin ihan hanurista. (minulle monilohko/matriisi on ihan uutta). Kyllähän automaatin luulisi valottavan mieluummin rajauksen mukaan huomioimatta mihin on haluttu kulloinkin ja mistä eri syystä tarkennuspiste laittaa. (automaattitarkennus on toinen uusi asia minulle) btw, tuo asia valaistui luettuani jutun. Siksi vinkkasin siihen. En enää sekoile monilohkon kanssa, vaan käännän toimivaan ja tuttuun keskustapainotteiseen. Jokainen tekee omat valintansa ja säätönsä sellaisiksi, että ne toimivat omalla tavalla kuvata. --- ed. Vaan enhän minä edes ymmärtänyt sanomaasi. Jostain syystä sinulla valotus on hyvin kohdallaan kun valitset tarkennuspisteen käsin.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Kai tuossa matriisissa on kuitenkin mukana se kasvojen/ihmisen tunnistus toiminto. Käsittääkseni siellä on kuitenkin aika iso kuvatietokanta takana? Kieltämättä tuntuisi typerältä, jos matriisi painottaisi valotusta pisteen mukaan myös maisemia kuvatessa. Mutta minusta d700n matriisi toimii kuitenkin ihan ennustettavasti.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Et tainnut lukea sitä juttua? Se on pitkä ja vaatii keskittymistä. (Luin sen eilen, mutta vielä en jaksa nyt palata siihen) ed. Kyllä, muistaakseni olet nyt juuri siinä mitä tarkoitin! Typerä on typerää, ei siitä mihinkään pääse. Lohtuna on se, ettei monilohkoa ole koskaan tarvinnut yhtään mihinkään. Se ei ole vika kamerassa että sellainen on, koska on myös muita valintoja. (taisitpa sittenkin lukea)
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Niin tarkoitat tuota, että matriisi painottaa valotusta kohteen mukaan. Kun itse kuvaan pääasiassa ihmisiä, niin minusta nikonin matriisi toimii oikein hyvin, kun se nostaa valotusta hivenen kohteen ollessa varjossa. Rawia kuvatessa tietenkin käännän vielä yleensä aukon lisää ylivalotusta. Samassa tilanteessa pistemittaus ei ota taustaa lainkaan huomioon.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Ja tosiaan, ymmärrän ketutuksen jos kuvaat pääasiasa maisemaa ja nappaat vain tarkennuksen jostain sopivasta kohteesta, joka voi olla vaikkapa varjossa oleva kivi tai kanto. Tuolloinhan valotus voi heitellä miten vaan. Silloin kannattaisikin käyttää tarkennuksta af-on näppäimellä ja lukita valotus vasta laukaisunäppäintä painamalla.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Joo just näin. Vaan siis ei kuitenkaan kohteen mukaan, vaan tarkennuspisteen mukaan. (Sorry hätäisyyteni kun lisäilin juttuja edelle. Perjantai ja nyt korkki kiinni. Eikun poies koneelta tai ainakin aikalisää.. ) Kiitos vinkistä. Harjoitus jatkuu.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Eikös matriisi ole painottanut valittua tarkennuspistettä jo F5 ja F100:ssa? F100 taisi tuoda sen päättömyydenkin, että pistemittaus tapahtuu aktiivisen tarkennispisteen kohtalta eikä siitä tähyslasiin piirretystä rinkulasta.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Ei matriiseista mitään kuvatietokantoja ole. Silloin kun Nikon toi matriisin markkinoille, mainosmiehet vähän intoutuivat yhdessä lehdistön kanssa tulkitsemaan matriisin kehittelyssä käytettyjä tuhansia referenssikuvia jonkinlaiseksi kuva kannaksi, joiden valojakaumat olisivat muistissa. Matriisin perusteet selviävät hyvin tästä.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Idea lienee lainattu teollisuuskuvanvalmistamolaitteista. Pieni osa valokuvausalan mullistavista innovaatioista todellakin perustuu käännösvirheisiin ja väärinymmärryksiin markkinointiosastolla
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art SLR-Gear Com-testi lupaa hyvää: Hyvä juttu että tulee markkinoille kohtuuhintainen 50mm f1.4, joka pesee Canonit ja Nikonit. Uusi Nikon 58mm f1.4 ei ole vastannut odotuksia ja on ominaisuuksiin nähden turhan kallis kökkö ja liian pehmeä aukolla 1.4-2.0. Conclusion The Sigma 50mm f/1.4 Art is the most exciting lens we're likely to review this year. All competing lenses from Canon and Nikon fell short when compared to the resolving power of the 50mm Art. We haven't (yet) tested the very best from Zeiss, but we are confident Sigma will trounce it in one key area: price. This difference is likely to be a yawning chasm. Our expectation for pricing on this lens is for something at least a bit less than Canon's 50mm f/1.2 L, which goes for $1,700; despite a variety of rumors and no official price for the Sigma yet, we're expecting it'll be less than that. Even if the price is 'merely' even with the best of Canon and Nikon, this lens is easy to recommend. Put simply: it trounces any similar model available for less than $4,000. If it comes in significantly cheaper than the best of Canon and Nikon, Sigma will have made a friend of every full-frame shooter in the land. Tässä koko testi: http://slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/1677/cat/30?utm_content=buffer4e0f7&utm_medium=social&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Ite odotan tätä linssiä! Canuunan f/1,4 tarkennus on kyllä hidas ja täydenaukon terävyys/korkeet cromapoikkeevuudet huonoja/korkeita joten odotus on korkea sigun linssiin
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Nuo Art-sarjan optiikat ovat varmaankin erittäin hyviä ja hintakin on lähempänä tavallista kuolevaista kuin Zeissin Otus- tai Leitzin Apo-Summicron -optiikoilla. Toivottavasti Sigma tarkentuu hyvin kaikilla niillä merkeillä, joihin sitä saa. EDIT: Eipä voi olla tuumimatta tuota (tai pienemmälle kennolle tehtyä) yhdistettynä Foveon Quattroon... Tosin enpä tuota erityisesti muotokuvaukseen ostaisi vaikka kuinka olisi kroppikennoinen runko.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Tässä pari revikkaa lisää: http://lcap.tistory.com/entry/Sigma-50mm-f14-dg-hsm-Art-Review http://www.thephoblographer.com/2014/04/12/review-sigma-50mm-f1-4-dg-usm-art/#.U0pTH_mpN8E
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art On se eläin! Ja hinta on hämmentävän halpa vaikkapa uusiin kilpailijoihin verrattuna. Milloin pääsen näkemään?
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Katotaan nyt vähän noita testituloksia lisää ensin. Tilaus on kyllä Telefotossa sisällä mutta toimitusajasta ei sen tarkempaa tietoa kuin että aikaisintaan kesäkuussa Nikoniin.
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art lisää testiä http://www.dpreview.com/lensreviews/sig ... 1-4-dg-hsm"]http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma-50mm-f1-4-dg-hsm Vihdoin järkevän hintainen leicakiller
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Mitä nyt noin "6" kertaa isompi ja "5" kertaa painavampi... Vai olikohan se toisinpäin...
Vs: Sigma 50/1.4 HSM Art Toiminee myös aika huonosti mittaetsinkamerassa. Mutta kyllä tässä alkaa vähän siltä tuntua ettei tilausta tarvitse perua.