Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sigma 20/1.8

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana pupu, 18 Maaliskuu 2007.

  1. pupu

    pupu

    107
    0
    0
    Löytyykö laukkulaisilta kokemuksia otsikon lasista? Yksi käytetty olisi tarjolla kohtuulliseen hintaan. Kamerana on 30D, joten croppia valitettavasti löytyy. Kannattaako passata ja panostaa niihin croppikennoille tehtyihin laajiszoomeihin? Sigma on itselle vähän kysymysmerkki, oman 28-70/2.8 lasin tekemään jälkeen en ole tyytyväinen, jotenkin pehmeää tuntuu olevan. Onko se yleistä kaikille Sigmoille?
     
  2. JPu

    JPu Well-Known Member

    5 421
    184
    63
    Vs: Sigma 20/1.8

    Ei tälle lasille.. Varsin hyvä on hinta/laatusuhteeltaan.

    Ei pahemmin valittamista, ainoa kauneusvirhe on aika kova ääni tarkennusmoottorissa, mutta melko nopea ja ainakaan minulla ei sahaa käytännössä ollenkaan, toki mahdollista, mutta niin kaikilla muillakin kun on tarpeeksi pimeää..

    Eli itse pidän hyvänä hankintana, jota en tule kiertoon laittamaan
     
  3. heksa

    heksa Member

    541
    0
    16
    Vs: Sigma 20/1.8

    Tässä Petteri Sulosen arvostelu. Itsekin olen tuota lasia harkinnut, erittäin käyttökelpoinen polttoväli sekä cropilla että full-framella, mutta en nyt ainakaan vielä ole innostunut hankkimaan.
     
  4. Vs: Sigma 20/1.8

    Minun kokemuksieni mukaan on. Toisaalta Sigmalla on myös kyseenalainen kunnia pitää selkeätä kärkipaikkaa maanantaikappaletilastossa. Onko minulle sitten sattunut juuri noita, vaikea sanoa, mutta selkeä mielipide kyseisistä laseista on kuitenkin syntynyt. Yksi kaveri hakkui muistaakseni myös just tota kakkulaa, mutta mitään omaa kokemusta ei ole. Olishan se mielenkiintoinen testaa.
     
  5. Vs: Sigma 20/1.8

    Minä en tuosta lasista pitänyt. En ollut oikein tyytyväinen jälkeen ja jotenkin se sitten tuppasi enemmän jäämään kotiin kun kassiin. Tuntui, että ei tee oikein mitään täydellä aukolla ja mitä ideaa sitten 82-millisessä etulasissa, jos kuitenkin pitää reilusti himmentää.

    Olen kyllä kuullut lasista hyvääkin. Vieläpä siltä, jolle lasin myin, että voi olla vähän käyttäjästä ja tottumuksistakin.
     
  6. pupu

    pupu

    107
    0
    0
    Vs: Sigma 20/1.8

    Päätinpä sitten poistaa tämän yksilön kuljeksimasta. Alkuvaikutelmat ovat ihan hyvät, jälki on huomattavasti parempaa kuin tossa mun 28-70:ssä. Täydellä aukolla tulee kyllä pehmeää, jotenkin unenomaista jälkeä. Täytyy myöntää että pidän siitä :) 2.8 aukolla tilanne on ihan toinen. Toistaiseksi olen erittäin tyytyväinen, varsinkin kun lompakko ei juurikaan keventynyt.

    Saa nähdä miten se pärjää, kun talutan sen käyttökohteisiinsa pimeisiin ja savuisiin teknoluoliin.

    Kiitti vastauksista!
     
  7. heksa

    heksa Member

    541
    0
    16
    Vs: Sigma 20/1.8

    No kerro nyt vielä että paljollako sait ja mistä :)
     
  8. pupu

    pupu

    107
    0
    0
    Vs: Sigma 20/1.8

    Turun Rajalassa oli poistomyynnissä Sigman esittelykappaleita ja takuuhuollettuja laseja. Sieltä ostin reilulla kolmella sadalla. En tiedä kumpi tuo on, pakkauksen kunnosta päätellen esittelykappale.