Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sigma 18-50mm 2.8-4.5 DC OS HSM

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana miimi12, 15 Marraskuu 2011.

  1. lide

    lide Member

    35
    0
    6
    Vs: Sigma 18-50mm 2.8-4.5 DC OS HSM

    D7000 nokalle tulis.
     
  2. miimi12

    miimi12

    9
    0
    0
    Vs: Sigma 18-50mm 2.8-4.5 DC OS HSM

    Moi!

    Kiitos vastauksista, olen pitkän aikaa tässä pohtinut millaista matkayleiszoomputkea alkaisin hankkimaan, jota voisi matkassa kantaa matkalla kuin matkalla. Sigman 17-50 tai 18-50/2.8 se varmaan taitaa olla, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Runkona minulla itsellä toimii Canonin 40D.

    Keskustelijoille tiedoksi, olen perillä, kuinka monta eri versiota Sigmalla onkaan 18-50mm-putkesta. Kyse nyt oli otsikossa olevasta, kannattaako kyseiseen laittaa rahojaan. Olen toki miettinyt myös pelkkää 2.8, voisihan se sekin olla jotain.

    Ei pitäisi liikaa lueskella eri putkista eri foorumeilta ja palstoilta, hulluksihan tässä vain tulee, kun ei osaa päättää että mitä hankkii ja mitä ei :)
     
  3. jpp2

    jpp2 Active Member

    2 522
    2
    38
    Vs: Sigma 18-50mm 2.8-4.5 DC OS HSM

    Kysyit myös että jos ei, niin mikä olisi parempi. Sorry vaan kommentit, mutta siihen kait tässä on tuotu vastauksia
    ja vastailtu/kommentoitu myös muiden pohdiskeluihin.
     
  4. Vs: Sigma 18-50mm 2.8-4.5 DC OS HSM

    Toi valinta kannattaa tehdä niin, että marssit kauppaan kokeilemaan. Itsellä oli samat linssit mielessä, ja päädyin valitsemaan ton sigman. Jaa miksi? Mun mielestä Nikonin 17-55 ei tarjoa hintaansa nähden mitään ihmeellistä, joka oikeuttaisi tuon järjettömän kalliin hinnan?

    Sigmassa miellyttää varsin äänetön, ja nopea tarkennus/vakaaja, sekä sävyt ja terävys kuvissa ovat varsin mainiot. Kokoerokin kääntyi sigman eduksi, mutta suurin syy oli kyllä tuo hintalappu.