Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM vs. 18-50mm F2.8 EX DC

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana nannabanana, 31 Elokuu 2011.

    Heippa!
    Onko teillä kokemuksia kyseisistä linsseistä? Lähinnä kaipaisin mielipiteitä ihmisiltä, jotka ovat pääseet kokeilemaan molempia kakkuloita, mutta toki kaikki kommentit ovat tervetulleita. Tarkoituksena löytää hyvä kittilinssin korvaaja, jolle valovoimaisuus on ehdoton vaatimus. Canonin 17-55 menee jo budjetin yli, ja käytettynä tuntuu saavan vain pölyisiä objektiiveja. Muutenkin olen tuosta kuullut, että on laatuunsa nähden vähän turhan arvokas.

    Lähinnä pohdin, onko tuo uudempi objektiivi (17-50 mm) rahansa arvoinen hienompine ominaisuuksineen (OS ja HSM), kun maksaa moninkertaisesti verrattuna tuohon vanhempaan malliin, joka on jo mallistosta poistunut ja pitäisi näin ollen löytää käytettynä.
     
  1. jpp2

    jpp2 Active Member

    2 522
    2
    38
    Vs: Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM vs. 18-50mm F2.8 EX DC

    Kokemusta 17-50 linssistä muutaman tuhannen verran. Se on kyllä terävä täydestä aukosta lähtien ja tarkennus on nopsa ja äänetön. Vakaaja on erinomainen. Suosittelen tuolla hinnalla. Aivan vastaavan Canonin tasolla ellei joillain alueilla parempikin.

    Testien mukaan merkittävästi terävämpi tuota toista ja lisäksi vakaaja,
    mutta tämä toisen käden tietoa.
     
  2. Vs: Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM vs. 18-50mm F2.8 EX DC

    Minulla on ollut kahta versiota tuosta, mutta ei tuota ossia. Ihan keskeltä kumpikin olivat teräviä, mutta vain siinä. Harmitti että olin vaihtanut Nikonin (Nikon 18-70mm f/3.5-4.5 AF-S DX) kittiobjektiivin noihin.
     
  3. jpp2

    jpp2 Active Member

    2 522
    2
    38
    Vs: Sigma 17-50mm F2.8 EX DC OS HSM vs. 18-50mm F2.8 EX DC

    Tamronin vakaajaton on myös sopivissa hinnoissa ja todella hyvä kuvan laadultaan.
    Ehkä se voisi olla kustannus/laatutietoisen vaihtoehto tuon OS sigman rinnalla.