Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Sigma 12-24

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana DJDH, 30 Huhtikuu 2010.

  1. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Sigma 12-24

    Osittain pitää paikkansa.
    Vaikka ostaa paikallisesta liikkeestä, pitää 'muka' itse toimittaa huoltolähete.
    Riippuu varmaan liikkeestäkin.
    Nykyään itse otetaan yhteyttä valmistajan asiakastukeen, jonne pitää todistella, että tuotteessa on vikaa. Sitten monien yhteyksien ja puhelujen jälkeen lähete kädessä liikkeeseen viallisen tuotteen kanssa ja odottelemaan, että milloin saa takaisin.
    Olen ollut itse aktiivinen tässä huoltolähetteiden otossa, koska liikkeellä ei ole mitään kiirettä ottaa yhteyttä tukkuun, koska he ovat tuotteesta jo maksun saaneet.
    Lisäki liikettä joutuu 'kiirettämään' jatkuvilla puheluilla, milloin milloin jne.
    Lacien asiakaspalvelutuki on Ranskassa. Lähetin sinne yhden spostin, jossa selostin ongelman.
    Seuraavana päivänä tuli vastaus, että vie tuote liikkeeseen, he tilaavat heti uuden tilalle.
    Ei mítään kuvallisia todisteluja tarvittu.
    Aika pian sain uuden vastaavan tilalle.
    Samoin hyviä kokomuksia on ollut Foto-Ziegeristä ruotsissa (minolta), Fototeknisistä ja jopa täällä parjatusta JAs, tekniikasta.
    T Jukka
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 723
    124
    63
    Vs: Sigma 12-24

    Edit: väärä ketju...
     
  3. Vs: Sigma 12-24

    Ihan mielenkiinosta soitin kaimalle Foka:n huoltoon lauttikseen/hesaan, vastaus oli:Myyjä vastaa tuotteesta.
    On erittäin harvinaista että on kyseessä "huono yksilö" kenties yksi vuodessa ja silloinkin  laajis zoomi. Yleensä obiska vaatii sovituksen runkoon. Jos on esim F5 ja D2Xs kuten mulla, täytyy rungot  kalibroida ekaksi että skarppaa samalla lailla. tuo 50mm 1,4 on todella kriittinen tässä asiassa. Sitten vaan kaikki obiskat matkaan ja optiseen penkkiin. senjälkeen ei ongelmia! Eli jos ihan pähkinänkuoressa mennään. Myyjä liikkeen kautta !
    Jos rahalla tämän operaation maksaa, saattaa tulla hiukkasen hintaa...( Ja M Vuori voisi hiukan tarkentaa noita tokaisujaan...)
     
  4. Vs: Sigma 12-24

    No ei todellakaan, oma 12-24 teki huomattavasti parempaa jälkeä, tosin sitten sen elo loppui Rovaniemellä erääseen kivilattiaan, kun jalusta kaatui.

    Sittemmin kyllästyin koko Canonin laajakulmarepertuaariin ja vaihdoin Nikoniin koko setin. Ei ole sen jälkeen optisista ongelmista ollut valittaminen, varsinkaan laajakulmassa  ;D
     
  5. Vs: Sigma 12-24

    Usein noihin Sigman laseihin syntyy erikoinen viha-rakkaus -suhde, koska niiden laadusta ei voi olla aina varma. Oma 12-24 toimii hienosti reunoja myöten 1DMKIII -rungolla (1,3 croppi) varsinkin aukkoarvoilla f8-16, ja vääristymiä ei ole yhtä hairitsevästi kuin esim Canonin 17-40:ssä. Kyllä 1,6 cropppirungolla Sigma 12-24 pitäisi tehdä terävää jälkeä.
     
  6. WB

    WB Member

    207
    0
    16
    Vs: Sigma 12-24

    Itse nikonistina mietin juuri tuon sigman ja 14-24mm välillä että kumpaan sitä kallistuisi. Nikkorin 14-24mm päädyin enkä hetkeäkään en ole katunut. Sigmasta en tiedä, mutta ainakin tuo omani piirtää täydellä aukolla särmää reunasta reunaan.

    Jossain on osunut silmään että tuohon olisi olemassa Nikon -> Canon adapteri. Oma usko ei riitä, mutta katsotaan olisiko jollakin muulla kokemusta asiasta.

    Jos haluat pitkäaikaisen kumppanin, niin osta D700 + 14-24mm, et tule pettymään.
     
  7. DJDH

    DJDH

    101
    0
    0
    Vs: Sigma 12-24

    No sigma lähti takaisin puukenkämaahan. Katsotaan mitä tulee takaisin, uusi kakkula vai kahisevaa tilille.
     
  8. DJDH

    DJDH

    101
    0
    0
    Vs: Sigma 12-24

    Tuli uusi kakkula. Tosin säädön kautta. Ei mennyt kuin 4 kuukautta koko operaatioon. Tai siis tänään tuli ilmoitus että lasi lähtee postin kautta näille kulmille. Tuossahan toki voi vielä sattua vaikka mitä, mutta ei nyt turhia kissoja maalailla seinille.
     
  9. Mirrored

    Mirrored Well-Known Member

    23 777
    748
    113
    Vs: Sigma 12-24

    "Nykyään valokuvaustavara on oikeasti varsin kestävää verrattuna menneisiin vuosikymmeniin." 

    Varsin mielenkiintoinen väittämä.  Eihän sitä usko, ainakaan noin yleisesti. 


     
  10. Vs: Sigma 12-24

    Ostin tuossa käytetyn Sigma 17-30mm zoomin Nikoniin, Aivan hemmetin skarppi, niin F5:ssä kuin D2Xs digissäkin. Loisto ostos 200 eurolla! Plussana, että on oikea himmenninrengas, voi käyttää niin vanhassa Äffässä kuin adapterilla leicassakin!