Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Seuraava digirunko

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Perzzza, 25 Elokuu 2010.

    Vs: Seuraava digirunko

    Ostat osamaksulla -ja ainahan voit kuolla ennenkuin on kaikki maksettu ;-)
    Yhden pykälän vaihto on minusta turhaa, kunnon kehitystä pitää olla tapahtunut, ettei mene ihan pelleilyksi tämä kamaharrastus...
     
  1. turo

    turo Member

    299
    0
    16
    Vs: Seuraava digirunko

    No kun on niin pienet tulot työttömällä perheenisällä ettei osamaksu oikein onnistu. Yhtä pykälää en muuten vaihtaisi, mutta tuota ysikymppiä pyörii käytettynä ihan kohtuuhinnalla ja olisi siinä ainakin jotain kaivattua parannusta lähinnä noissa herkkyyksissä. Muuten ei ole mitään varsinaista syytä kasikympistä vaihtaakaan.

    D7000 sitten on sellainen harppaus että sen takia voisin hyvin siirtää kinokennoiseen vaihtoa vähän tuonnemmaksi.
     
  2. prosecutor

    prosecutor Member

    287
    1
    18
    Vs: Seuraava digirunko

    Vaihtaisin d700:n D7000:seen.
     
  3. Vs: Seuraava digirunko

    Meinaat että kun nyt hommaat D90:n ja sitten parin vuoden päästä D7000:n, niin siinä se vaiheessa olisi kinokennolle vaihtoehto ja kinoon voisi sitten siirtyä tästä 4-5v. päästä?
     
  4. Vs: Seuraava digirunko

    Tuo on aika veto, maksatko väliä? ;-)
     
  5. turo

    turo Member

    299
    0
    16
    Vs: Seuraava digirunko

    Ei kun meinasin vaihtaa nyt edullisesti D90:iin, mutta D7000 on houkutteleva vaihtoehto joka kuitenkin maksaa vähemmän kun D700 jonka ajattelin hommata (ennen kun D7000 julkaistiin) joskus vuoden sisään. Jos keksin rahat D7000:iin voisin jäädä odottelemaan tuon D700:n korvaajaa.

    Muussa tapauksessa siis D90 nyt ja vaikka se D700 tai jos edullinen löytyy niin D3 joskus kesän tullen.

    Edit: lisätään nyt kuitenkin, että tulen ihan tyyydyttävästi toimeen tuolla nykyiselläkin ja uudemmissa kiinnostavat lähinnä nuo korkeampien ISO-herkkyyksien käyttökelpoisuudet joissa on D80:n jälkeen otettu melkoisia harppauksia ensin kinokennojen ja sittemmin näköjään myös kroppikennojen myötä.
     
  6. Vs: Seuraava digirunko

    Ei nuo D700 ja D7000 ole minusta mitään vaihtoehtoja toisilleen. Mutta ehkä mä olenkin erilainen. Monihan pitää järjestelmäkameraa videokameranakin.

    Minun veikkaushan on pitkän ollut että D400 on kinokamera. Siinä lisää päkhältävää, jos näin on...
     
  7. turo

    turo Member

    299
    0
    16
    Vs: Seuraava digirunko

    No molemmat tukevat AI-objektiiveja ja tekevät hyvää jälkeä suurillakin herkkyyksillä. Riittäää minulle. Videokuvaa en varsinaisesti kaipaa, mutta hyvä sellainen on ihan kiva lisäominaisuus.

    Hinnan ja ominaisuuksien suhteen valitsisin siis tällä hetkellä tuon D7000:n, mutta kinokennoon siirtynen kuitenkin jossain vaiheessa.

    edit: näin olen minäkin veikkaillut että D400 on se ensimmäinen "halpis-kino", mutta saas nähdä. D700 seuraaja nyt ainakin varmasti on kinokennoinen.
     
  8. Vs: Seuraava digirunko

    Q1/2011 -ajankohtaan veikkailtu D300s:n seuraaja mietityttää minuakin, sillä D7000:n jälkeen ei ole paljon muita mahdollisuuksia kuin korvata D300s edukkaalla FX-kameralla. D7000 on jo niin lähellä tai jopa ohi D300s:n, ettei tekniikassa ole paljon muuta petrattavaa kuin kennon koko. D700:kin alkaa olemaan jo kohtuullisen edullinen, mutta 1500-1700 € hujakoihin osuva uusi FX-kamera olisi aika namu.

    Huonolla tuurilla ostan joulukuussa D7000:n ja tammi-helmikuulla Nikonilta julkaistaan tämmöselle harrastelijalle sopiva FX kaikilla herkuilla. Oh well, pitää kuulostella Nikon Rumors-blogia.
     
  9. prosecutor

    prosecutor Member

    287
    1
    18
    Vs: Seuraava digirunko

    Onko d7000:n lanseerauksen jälkeen markkinoita d300s:lle? Paitsi, jos hinta on selvästi halvempi.
     
  10. Vs: Seuraava digirunko

    Jos työttömällä perheellisellä olisi varaa ostella tuhansien eurojen harrastusvehkeitä työttömyyskorvauksilla, niin silloin meidän systeemeissämme on jotain pahasti pielessä. Valitan tylyyteni.
     
  11. Esterhaus

    Esterhaus Member

    412
    0
    16
    Vs: Seuraava digirunko

    Eikö työttömällä perheellisellä saisi olla vaikkapa itse ansaittuja säästöjä?
     
  12. Vs: Seuraava digirunko

    Tai ansiosidonnainen päiväraha.
     
  13. prosecutor

    prosecutor Member

    287
    1
    18
    Vs: Seuraava digirunko

    Vähän kärjistin asiaa, mutta kyllä 7000 tarjoaa aika paljon vaikkakin pienemmällä kennolla, kameran speksit ratkaisevat, eikä videolla olisi päätöksessä paljoakaan painoa.
    Jännityksellä odotan jos ja kun 7000:en ja D3 sarjan väliin tulee jotain?!
     
  14. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Seuraava digirunko

    Mun mielestä on niin, että jos on esim. dx kennoon valmiina hyvät optiikat, kannattaa pysyä siinä kennokoossa.
    Esim. nikkor 17-55/2.8, sillä ainakin itse pärjäisin erinomaisen pitkälle.
    T Jukka
     
  15. Vs: Seuraava digirunko

    Osaatko lukea? ... työttömyyskorvauksilla....
     
  16. Vs: Seuraava digirunko

    Ei se mitään, köyhät kyykkyyn on ollut tiedossa.
     
  17. Vs: Seuraava digirunko

    Tässä ketjussa on käsittääkseni kyse digirungosta eikä työttömyyskorvauksista.
     
  18. Vs: Seuraava digirunko

    ;D ;D ;D ;D ;D
     
  19. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Seuraava digirunko

    Paskanjauhamiseksihan joka ketju ennen pitkää menee.
    TJukka