En tiedä käyttääkö tätä filmiä kukaan, mutta näitä uutisia tuntuu tulevan: Fujifilm Discontinues Sensia Range | PhotographyBLOG
Vs: Sensia lopetetaan Fuji on selvästikin pahasti kusessa Japanin talouslamassa, kun tuotelopetukset eivät ole enää marginaalituotteita vaan niitä on paljon. Tämä saattaa tosin tulla hyödyksi Kodakin heikolle diafilmimyynnille, koska nyt Fuji lopetti viimeisen nk. normaalin näköisen (loivan ja hillityn värisen) diafilmin. Täytyneekin kokeilla Kodakin E100G:tä.
Vs: Sensia lopetetaan Huom. vuodatukseni koskee vain kinokokoa, ilmeisesti keskarina astiaa vielä sentään tehdään. Mutta kinoon.... E100G on kamalan hintaista.. pitäsköhän alkaa opetella pitämään Elitechrome 100:sta?
Vs: Sensia lopetetaan kaikki diamatsku alkaa olla tiensä päässä, siirtykää vaan suosiolla C-41 väriin
Vs: Sensia lopetetaan Harmistus. :/ Diaan en ole yleisesti ihastunut*, mutta Sensia on vaikuttanut diafilmeistä kaikkein mielenkiintoisimmalta. Hillityt värit ja edullinen hinta. Eikös Sensiaa ole jossain parjattu kuluttajatason / köyhänmiehen Astiaksi? * negafilmeistä löytyy tarpeeksi hyvät vaihtoehdot ainakin mulle.
Vs: Sensia lopetetaan Voihan kele, Sensia sinällänsä oli/on ihan kelpo halpisfilmi. Sinänsä surullista että diafilmejä putoaa pois yksi toisensa jälkeen. Onneksi vielä on jotain jäljellä ja ainakin toistaiseksi stadissa loistava kehityspalvelu! Muutoin täytyisi orientoitua täyspäiseksi digiukoksi..
Vs: Sensia lopetetaan rip fuji Toisaalta Sensia oli niin kauheaa filmiä, ettei henkilökohtaisesti jää yhtään ikävä
Vs: Sensia lopetetaan Mikäs siinä oli kauheaa? Minusta se on yksi parhaista diafilmeistä koskaan, jonka kenties ainoa mieleen tuleva heikkous on hieman proofilmeistä jäävä DMAX joka kylläkin parantaa skannaustulosta huonoilla skannereilla (Nikon, tasoskannerit), mutta yökuvista puuttuu kankaalla pimeässä huoneessa katsottuna kaikista paras "snap". Muutoin väritoisto on loistava, värit ovat hyvät mutta ei ylisaturoituneet, väriskaala on neutraali, kenties hieman lämmin mutta ei ruskea... Ominaisuuksiltaan sen pitäisi olla hyvin lähellä Astiaa, jota ylistät yli kaiken. Vaikka eroa varmasti onkin, niin on yllättävää että näin ääripään mielipiteissä liikutaan hyvin samankaltaisissa tuotteissa. "kauhea" kuulostaisi lähinnä labran mokailulta. Minä kehitän itse ja olen aina ollut huipputyytyväinen. En tiedä miten kukaan voisi kutsua tätä kauheaksi, vaikka makueroja voi aina ollakin.
Vs: Sensia lopetetaan JJjjoo, anteeksi. Innostuin vähän perusteettomasti dissailemaan Sensiaa. Skannasin uudelleen ruudun satkua, ja ihan hyvältä se näyttää: http://hakkarainen.kuvat.fi/kuvat/folder/adu_sensia.jpg/full Vedän sanani takaisin! Olen pahoillani
Vs: Sensia lopetetaan Surullisia uutisia. Sensiaa on tullut kuvattua perusdiana siitä asti kun se saapui markkinoille pelkän fujichromen + kehityspussin korvaajaksi. Filmi joka toimi hyvin lomakuvien jne. sekalaisten kuvien kanssa. Väriluontoon oli valintana sitten aina velvia. Provian ja F-velvian suhteen en ole koskaan löytänyt selvää käyttötarkoitusta.