Nykyään näitä termejä "kaamos" ja "arktinen" käytetään varsin liberaalisti. Napapiirin pohjoispuolella Pyhäntunturilla ei ole kumpaakaan, koska aurinko paistaa jo tunnin ja -19C sekä 15-18 m/s tasatuuli ei vielä tee arktista. Maisemat ja valo ovat kuitenkin ihan luksussettiä ja täällä on onnistuttu (vielä) pitämään järkevä tasapaino ympäristön ja hiihtokeskuksen välillä Suosittelen! Välineinä ammattivermeet D3200 ja suttutsuumi...käsivaralta.
Vs: Semikaamos Erinomainen setti! Onnittelut! LISÄYS: Käynyt muutaman kerran Pyhällä laskettelemassa. Hiihtokeskus on tosiaan niin maisemaan istauva kuin hiihtokeskus voi olla.
Vs: Semikaamos Maisema Pyhällä muuttuu hienosti vuodenaikojen mukaan! Kävin siellä syksyllä vaelluksella ja otin vain 300 kuvaa ruskasta. Pitänee käväistä talvellakin. Näistä hyvistä kuvista kakkonen on jylhyydessään omaa luokkaansa.
Vs: Semikaamos Älä juma, se on kuitenkin ihan kauhea tässä kokonaisuudessa. Tämäntasoista settiä, mistä sormi pystyssä jannut kusee housuun joka kuvan kohdalla, jos ne yksittäin julkistaisi täällä, harvoin näkee ja sitten ruvetaan säätämään. Yhden kerran teidän kanssa, ihan totta! Ottaako niin pirusti kuuppaan? LISÄYS: on tässä vähän samaa jeesustelua, kun menisi kaanonit rinnuksilla katsomaan Ateneumiin von Wrightien tipukuvia ja valittaisi kohinasta EDIT: Lisäsin puuttuvan vokaalin e sanaan jeesus.
Vs: Semikaamos Jos mulle puhut niin johan kehuin kuvia,totesin että yhteen kuvaan kävisi mv versiokin koska näen siinä aineksia.Kuuppaan ei ota todellakaan jos mulle puhelet,ei tot??? Jos mulle puhut niin johan kehuin kuvia,totesin että yhteen kuvaan kävisi mv versiokin koska näen siinä aineksia.Kuuppaan ei ota todellakaan jos mulle puhelet,ei tot???
Vs: Semikaamos Hää ku on puuttelisesta oloista ja sukatkin kastuneet matkan varella, skimbaamassakin käynnyt vain pyhällä. kovvoo tää ihmis paran elo, ei pääse edes lämpimään autoon ottaa kuvii. ja tän perään
Vs: Semikaamos Mukavaa, että edes sen verran kiinnostavia harrastuksia, että joku kadehtii. Ekat sukset oli 30mk, seuraavat käytettynä kaverilta ylihintaan 120 mk, mutta niihin joutui jo tekemään ylitöitä, että sai rahat kasaan. Mäkeä kotohuudeilla oli loivasti 200m, mutta halusin opetella ja oppia, vaikka pitäisi syödä talvi kaurapuuroa. Valintoja. En oppinut koskaan edes keskivertotasolle, mutta kivaa se on silti -edelleen. Ihan kuin valokuvauskin. Pyhän pennosilla (johon säästettiin osa kesälomarahoista) ei Pattayalle matkustettu tai tässä tapauksessa Himokselle, mutta mennään niillä pennosilla, mitä on, sinne mihin pääsee. Kivaa se on silti. Kannattaa kokeilla.
Vs: Semikaamos AndyCapp, olenko mä sanonut sulle joskus pahasti? Jos koet, että olen niin pahoitteluni lausumistani. Todella.
Vs: Semikaamos Ja sen harvan kerran kun mä osaan käyttää hymiötä, menee nekkuun Ja tiedoksi , en kadehdi kenenkään harrastusta ynms...omissa liemissä tarpeekis nieltävää ettei jaksa miettiä toisten fissereitä tai rossingoleja
Vs: Semikaamos Mul on K2:t Ei mitään pahaa karmaa. Mä olen opetellu tota jo pitkäään, en osaa edellenkään, mutta kun ei usko niin ei usko.
Vs: Semikaamos Et, yritin olla vitsikäs (päivä tai kaksi lähettämääsi viestiin viitaten oloista ja lämpimästä autosta)? Ei todellakaan tarvi pahoitella mitään, mitä ei ole tehnyt..itse lähden tässä katsomaan peiliin.
Vs: Semikaamos Kyl mäkin tuon viimeisen näen mv:nä. Punasuodinta tai ainakin keltaista oisin ruuvannut tuon maiseman edessä keulalle ja tähdännyt todella jyrkkään vedokseen. Vaan se nyt on tietysti mun ongelma se - ois jäänyt varmasti tämä loisto ruutu ottamatta. Hieno sarja, josta tuo viimeinen ehdoton helmi.
Vs: Semikaamos Aivan valtavan hienoja, yksittäisinäkin. Tästä ei maisemasetti heti parane. Ja jossain täällä joku valittaa, ettei tässä pimeydessä ole mitään kuvaamista.