Mutta jos ei ole koskaan olut puusaunassa, ei tiedä tätä ja voi hyvinkin ihmetellä mitä järkeä siinä on. Teknisesti huonompi kuva ei toisaalta tarkoita automaattisesti sitä että kuva olisi huonompi. Ei Ringin videokaan ollut teknisesti moitteeton, mutta silti se kannati katsoa ;-)
Siis yritin tuossa yllä sanoa että kaikkia asioita ei pysty järkisyillä perustelemaan. Ja jos ei vieläkään mennyt jakeluun ni mua ei haittaa
Eli ilon aihe on se, että saa jonkinmoisen kuvan aikaiseksi vehkeellä, jolla ei ole juurikaan edellytyksiä saada minkäänlaista kuvaa aikaiseksi? Kuvan teknisellä laadulla on totta kai yleensäkin hyvin vähän merkitystä, mutta tässä tapauksessa se huono laatu lienee itseisarvo? Entä jos ottaa kuvan kalliilla järjestelmäkameralla, jonka objektiivin edessä pitää juomalasia, kelpaako se?
Jos oletusarvo on, että varmasti on valovuotoa ja että linssin piirto on surkea, niin se riittää selitykseksi. Monessakaan kamerassa näin ei ole asia.
Eihän sillä ole väliä millä ne kuvat tulee vaan se lopputulos. Jotkut tekee sen suoraan kameralla (jota valitettavasti arvostan enemmän), toiset taas tekee kuvasta kuvan vasta photarilla.
Hei kiitos linkistä Artur, ihan -piip- makeita kuvia tuolla People: Portraits and Nudes osiossa! http://www.davidniles.com/holga/nudes/index.html
Minä, joka en ole vielä päättänyt kumpi on parempi, sähkö- vai puukiuas voisin neuvoa kysymään vaikka herra Robert M. Pirsig'ltä, joka aloittaa laadun käsitettä pohdiskelevan kirjansa "Zen ja moottoripyörän kunnossapito" Platonin dialogin lainauksella: Ja mikä on hyvää, Faidros, ja mikä ei ole - tarvitseeko meidän sitä keneltäkään kysyä?
JAAHAS !! Huomatkaa sitten että kaikki mitä kirjoitan kirjoitan Kolmat söpösti kohollaan eli Cockerspanieli katseella. Muistatteko kun kuuntelitte Hurriganesien Hot Wheelsiä ja se levy näpsahti mahdollisesti siinä kohtaa kun Remu aloittaa kamahoulamavadabeibi houlama NAPS vadkominoin. Noh CD:ltä kuunneltuna sitä naksausta ei tullutkaan. Jäit kaipaamaan sitä. Remun ameriikanlontookaan ei ihan kieliopillisesti oikein mene. Silti se on hyvä. Muistatko lapsena maalaistalon saunakammarissa nukutun yön hetekalla jossa oli olkipatja ja päiväoeittona se räsymatto. Parasta tekniikkaa nop. Nukuit silti kaikkein makeimmat unes lapsuudessa ja siinä Hetekassa.Hästens ei ikinä kanna niitä unia jotka näin naapurin Liisasta. Kaikki noi oli aitoja kokemuksia sellaisia muistoja joissa on henki. Muistatko kun kaaduit sillä Naapurin Utulta ostetulla Monarkilla jossa oli rodeo stonga. Siihen siniseen monarkkiin tuli naarmu. Itkuhan siinä tuli vaikka se olikin käytetty ja kulunut. Se oli silti Utulta ostettu Monark jossa oli Rodeo stonga. Ihmettelen miksi ylipäätään vaivaudun mutta Mitä Fotarilla duunalttun tulee niin ainahan voi vaimoaan pytää teeskentelemään orgasmin. Lasista: Ei tartte edes pyytääkään niin kyllä se vaimo alla liikahtaa kun sitä ottaa kyljestä kiinni ja nipistää. Holga on juttu ja kovin vaikeaa sitä saattaa olla selittää ihmiselle joka on kasa molekyyleja nestettä kalkkia jnedelleen. Helpompi se on selittää ihmiselle jolla on henki. Itse arvostan kyllä upeita skarppeja digiotoksia mutta joka kerran kun napsautan Holgani laukaisinta puhallan osan itseäni kuvaan sillä hetkellä sillä seisomalla. Joka kerta nautin siitä kun juoksen hakemaan filmiä. Hurriganesin Hot Wheels ei yllä esim Steely Danin Gauchoon ja Babylon Sistersiin. Silti Ganes on kova se on ROCK . Holgamniehen mieli on tyyni kuin sinivalas ja totta tämänenempää en jaksa vaivautua koska en välitä. Mulla riittää sydän kaiken laisile ihm,isille myös hysteerisille nippelineurootikoille. Ja totta !! toppahousut ion lämpimät talvella ja kun posetiiva veivaa niin sieltä kuuluu hauska ääni. Tähän meni 5minuuttia kallista aikaani....ilmeisestikin hukkaan.
Jos minun kyyneliin saattaminen on ajan hukkaamista, ni sitten ok, hukkaan meni. Gaylord sä kosketit mua;´/
Aamen Veli GF. Eipä tohon voi paljoa lisätä. Argos... Kyllä se on se puulämmitteinen. Puukiuas on pikkasen kertakäyttöistä tavaraa... Hmmm... Enskuun kameramiitti... Heli & GF... avoin ikkuna-aukko josta tuulee.... *niin mites ne mallienvaraukset.... -B-
Vakavasti puhuen mulla on iso lattiatuuletin, josta varmasti riittää puhuria. Ainakin Helin kutrit saisi hulmuamaan, GF:n suhteen on vähän hankalampaa...