Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Minolta A5 (vm 67.) korjaus

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana Anssia, 14 Marraskuu 2008.

1. Anssia

Anssia

23
    0
    0
    Isältäni löytyisi vuonna 67 ostettu Minolta A5 (Minolta A5). Kamera on kuitenkin jollain tapaa jumissa, virittämään sitä ei pysty koska viritystappi ei käänny (jumittaa). Onko kellään tietoa millainen operaatio tuo olisi korjata, eli onnistuuko itse vai kannattaako viedä kameraliikkeeseen. Suositelkaa hyviä/edullisia paikkoja missä tuon voisi Jyväskylän seudulla korjauttaa.

2. Juha Koli

Juha Koli Well-Known Member

1 532
    87
    48
  3. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63
    Vs: Minolta A5 (vm 67.) korjaus

Mulla on muuten samanlainen ja samalla ongelmalla varustettuna. Noiden hinnat on kyllä käytettynä sitä luokkaa, että korjauttaminen tuskin kannattaa.

4. Juha Koli

Juha Koli Well-Known Member

1 532
    87
    48

Toisaalta kysyminen ei paljoa maksa, selviää ainakin missä hinnoissa mennään, vikahan saattaa olla pieni, mutta se käsityön hinta.

5. Teemu Laine

Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

4 725
    125
    63

Normilaskutus kamerahuolloissa taitaa pyöriä 60e/h tietämillä ja noita saa vanhoja A5:sia saa muutamalla kympillä joten ei tuosta saa millään järkevällä laskukaavalla kannattavaa.

6. Vs: Minolta A5 (vm 67.) korjaus

Voi kysellä Mustoselta&Laineelta Hesassa, Oksasenkatu 1. On oltu Bensowin huollossa 60-luvulta 80-luvulle saakka,,,09-407 803

7. Vs: Minolta A5 (vm 67.) korjaus

Hauska kamera, itsellä on samanlainen, varmaan about samanikäinen ja faijan peruja. Mut ja sisarukseni on useasti sillä dialle ikuistettu. Tosi kiva käyttää, erityisesti kun siinä on kaikilla suljinajoilla synkkaava keskussuljin. Mun koneessa suljin takkuaa. Vein pari vuotta sitten MustonenLaineelle ja he sanoivat, että vie pois, ei kannata korjata kun niitä saa muutamalla kympillä. Mutta kun ne muut ei ole isän peruja...