Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Sekakätisyys

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana valtsu, 4 Maaliskuu 2006.

Eräässä viestiketjussa keskusteltiin vasureille tarkoitetuista kameroista. Itse on kait enemmän vasuri, mutta osin sekakätinen. Pelaan esim. kössiä niin, että syötän vasurilla ja jatkan sitten itse pelaamista oikealla kädellä. Tämä liittyy valokuvaamisen tai oikeastaan kuvankäsittelyyn sillä tavalla, että Vacomin piirtopöytää on aika kivaa käyttää niin, että on "maila" molemmissa käsissä, eli kynä vasemmassa ja hiiri oikeassa ja sitten vaan näppiksestä pikakomentoja. Tehokasta shoppailua :) Jokainen, joka on nähnyt minut puuhaleimassa tuolla tavalla rupee kyllä nauramaan auttamatta minulle. Se vaan on niin, että tiettyjä juttuja on parempi tehdä hiiirellä ja toisia kynällä. En ole juovuskissa, mutta kaipa tämä jonkin sortin loppukevennys on kuiteskin. Friikkiä, eikö? En ole vielä keksinyt mitä hyötyä tästä olisi itse valokuvaamiseen, kenties tuo reflen pitäminen vasurilla ja kuvaaminen oikealla sitten onnistuu vähän helpommin...tai sit ei.

1. juice

juice

912
    0
    0
    Itse olen aika pitkälle molempikätinen, vai pitäiskös jopa sanoa että ei-kumpikaankätinen, eli yhtä kömpelö molemmilla :)

Duunissa mulla on 2 päätettä rinnakkain, ja jotta ne mahtuis näppäimistöineen ja hiirineen hyvin pöydälle niin toisessa on hiiri näppiksen vasemmalla puolella ja toisessa oikealla puolella. Niinpä Windozea käyttäissä mulla on hiiri vasemmassa kädessä, ja unixia käyttäissa oikeassa kädessä.

Tätä on jotkut välillä ihmetelleet :)