Vs: Kovvoo valloo Käsien eri suunnasta antava varjo ja muun vartalon hyvin selkeä varjoisuus ei minun makuuni ole toimivaa. Mallin ilme ja harmooninen olemus sen sijaan varsin tyylikästä ja herkkää. Varjojen kovuudesta voi olla montaa mieltä, usein niistä ei pidetä vaikka olisivat tarkoituksellisia. Tarkoitukselle siis pitää olla peruste tai syy, jotta valinnan ymmärtäisi. "Kuvasin kovalla valolla, koska halusin", ei ole minusta hyvä vastaus/perustelu, vaan vaikkapa: Kuvasin kovalla valolla koska "muotoilen vahvasti varjoin, siihen missä jyrkkä varjon reuna vahvistaa ja nostaa "sen ja sen" asian mitä haluan korostaa selkeästi parhaiten esiin, sekä luo syvyyttä kuvaan. Korjasin pari typoa Sorry, mut ku ei tuosta meinanut itsekään saada tolkkua
Vs: Kovvoo valloo En ymmärrä miksi ihan kaikkea pitää kokeilla, tai no kokeilla voi, mutta mitä tästä pitäsi sanoa? No tämä on ilmeisesti tarkoituksella kyselemässä mitä täläisestä valaisusta tykätään ja minun vastaus on ei täällä ei tykätä.
Vs: Kovvoo valloo Mielestäni kova valo (tietysti perustellusti ja taidolla kätyettynä) on usein onnistuneesa kuvassa kiinnostava juttu, ja aion sitä itse treenata. Tähän kuvaan ehdottaisin lievää valon määrän pienentämistä (tai sitten aukon pienentämistä) jotta tuo ei olisi niin "paahtavaa". Varmaan suuntaa jne pitäisi jotenkin miettiä tarkemmin myös (omat ehdotukset olisivat vain arvailuja).
Vs: Kovvoo valloo Olen odotellut että jukkis kokeilisi, kun tavaraa studiosta löytyy ja malleja riittää. Se mihin vähän petyin, että ne tietyt perusasiat on kuintekin samat. Jos tuon valosetupin softaa paremmin, niin mitä saat? Aika lähelle samanlaisen kuvan, kuin monet muutkin studiokuvasi, about ainakin? Heittele valoja miten sattuu, kun voit kokeilla, ei kaiken tarvitse olla lähtökohtaisesti oppikirjasta. Kova valo on varmasti oma juttunsa verrattuna perinteisempään optimaalisen pehmeään. - jos noin nyt voi edes sanoa -
Vs: Kovvoo valloo Mä olen joskus heitellyt valoja miten sattuu. Siten en ainakaan minä päässyt puusta pitkään. Yritän systemaattisesti kokeilla, yrityksen ja erehdyksen kautta, mitä jälkeä minkäkinlainen, suuntainen ja voimakas valo tekee. Tavoitteena on oppia hallitsemaan kaikki studiosalamoitteni lisukkeet ja niiden vaikutus lopulliseen kuvaan. Sitten kun se on hallussa, voi alkaa toteuttaa ideoitaan. Niitä riittää. Siis siten,että kehittelee idean ja valojen käyttö on niin rutiinia, että se on vain väline lopulliseen tuotokseen, kuten kamerakin. Mutta aina on sellaista mitä itse ei tule ajatelleeksi, vaikka kuinka yrittää. Tässä esim. tuo Jpun huomaamaa käden ristikkäisvarjo ja perustelu tietynlaisen varjon paikasta tietystä syystä on juuri sellaista, miksi tänne kuviani postaan. Ensi kerralla kädessä ei ole ristikkäisvarjoa, tasoitusvalon suuntaa tulen vaihtamaan ja katson aina kädetkin, ennen kuin painan laukaisinta. Tämä on kuvattu värifilmille osittain juuri siitä syystä, että tulee oikeasti mietittyä, onko kuva sellainen kuin on tarkoitus, ennen kuin laukaisee. T Jukka
Vs: Kovvoo valloo "kb":n kanssa samoilla linjoilla. Siinä samat sanat. Tässä on enemmän potentiaalia kuin eilen nähdyissä. Siis mahdollisuutta. On mm. valon puoli ja varjon puoli.
Vs: Kovvoo valloo Puhutaanpa suoraan suu puhtaaksi! Ensin mä ajattelin suurinpiirtein jotta EI .........! Mutta nyt n.miljoonatta kertaa tuon oudon muoviasustekuvan äärelle palattuani alkaa mieleni omituisesti aivan kuin kuin nöyrtymään; Tuosta saisi äärimmilleen puserrettuna ja kovan valon äärimmäisille laidoille saatettua ihmeellisen noita-akkamaisen WWWOIMAKUVAN! Miks' pitäisi olla ihan nätti valo kun on ihan nätti tyttö? Ain'? Ei välttämättä tarvitse sittenkään, vaan voi kokeilla aivan toista äärilaitaa. Tätä ei saa ottaa vinoiluna, olen tosissani. Rohkeasti sinne missä kukaan ei ole kait', vieläkään, käynyt- Eero EDIT: Ehkä se ei olekaan muoviasuste? Se vain, huippuovelasti, on saatu näyttämään siltä? -uusi edit, korjasin virheitäni-
Vs: Kovvoo valloo Kädet on kovin kylmät, näyttää että tarvittaisiin kunnon lapaset ettei tule paleltumia. Oikeanpuoleinen taustaa voisi rajata kunnolla pois, kun siellä ei ole mitään.
Vs: Kovvoo valloo Jälleen hyviä pointteja. Est huomasi sen jutun - tässä ei ole ihan tyypillisintäni plattuvaloa. Tässä on päävalo snootilla ja tasoitusvalo hunajakennolla, hiusvalo tiheämmällä hunajakennolla. Taustaan ei varsinaista omaa valoa olekaan ja se on tämän kuvan akilleen kantapää. Tämä on minulle revittelyä. Mitä itse ajattelen kuvasta? + päävalo ja kirkkaimmat kohdat kasvoissa + malli kohtuullisen luonnollinen + malli erottuu hyvin taustasta - ristikkäisvarjo, joita pyrin aina välttämään - taustaan on vuotanut valoa tasoitusvalosta - tästä syystä tausta on tyhmännäköinen - tarkoitusena oli olla täysin musta tausta, kenties näin parempi, mutta paras olisi ollut oma valo taustaan, enemmän varjopuolelle - päävalo suunattava harkitummin (tai tasoitusvalo enemmän edestä tai mallin eteen alapuolelta heijastin pehmentämään varjoja), hieman liian isot varjot , varsinkin kaulan varjo on helvetin ruma T Jukka -
Vs: Kovvoo valloo Toinen penska toi kotiin Kuva- Ahtin rippikuvat. Niin huonoo hiin huonoo! Jätkällä puku päällä ja ehkä vielä tummempi tausta kuin tuo, ja valotus säädetty kerran ensimmäiselle tytölle varmaankin valkoisen paidan kanssa, ryhmäkuvat rajattu niin ja otettu sellaisesta paikasta että kaikkea muuta rojua kuvassa porukka kuin hautajaisissa... Ja sorry toi sun taustasi mollaus, jossakin kuvassa vaan ampuu silmille. Vika voi olla silmissäni Higg
Vs: Kovvoo valloo niin meidänkin lapsen tarhakuvat oli ala-arvoiset. olivat valinneet näytiksi sellaisen kuvan, jossa lapsellamme oli kyyneleet silmissä. tämä tausta on siitä hyvä, että se on harmaahko. Kun saan värifilttereitä, alkaa taustan väri vaihtumaan. Itse taas pidän tästä taustasta. Onhan se kliininen, mutta aika neutraali. T Jukka
Vs: Kovvoo valloo Kolehti on hieno ajatus. Jokainen jäsen laittaa euron tai vaikka 50 senttiä, niin saisin ostettua erilaisen taustan. Haluaisin sellaisen tasaisen harmaan. T Jukka
Vs: Kovvoo valloo Zombien kuvaukseen erinomaisen onnistunut valaisu. Ei lainkaan jukkispaltku. Pitikö meikata vai syntyikö haudasta noussut tunnelma puhtaasti valaistuksella?