Tervehdys! Onko mistään saatavissa (Suomesta/nettikaupasta) tällaisia laitteita? Entä liimakalvoja? Lienevät arvokkaitakin? eBaysta katselin ja melkein kaikissa oli teksti, ettei toimiteta Suomeen tai Amerikan sähköt ( ei line tänä elekroniikan luvattuna aikana mikään iso ongelma). Matti
Vs: Seal Dry Mounting Press Jos löytyy niin kerro tänne. Itellä tarvetta myös. Mulla on sellanen A3 kokoinen prässi mutta siitä meni vastus poikki. Korjasin sen kerran mutta eihän sellanen vastuslanka millään liittämisellä pysy. Se meni taas rikki. Tarttis tutkia saisko sinne uuden vstuksen tehtyä kun laite muuten on kätevä.
Vs: Seal Dry Mounting Press Joo! Kerron kyllä. Noita prässejä saa siis uusiakin USA:sta, mutten ole nähnyt noita liimakalvoja olevan tarjolla. Hätätilassahan kuvia liimailisi vaikkapa silitysraudalla, jos Kuningatar antaa sen käyttöön. Matti
Vs: Seal Dry Mounting Press Helsingistä: http://metrostar.fi Sieltä oon hommannut. Siis kalvojasunmuita. Prässit 30x40 ja 40x50 oon hommannut muualta.
Vs: Seal Dry Mounting Press Hyvin nuorena liimailin kuvia kuivaliimalevyillä silitysraudan avulla. Tuli moitteetonta jälkeä. Kuvan ja raudan välissä täytyy tietenkin olla kangas.
Vs: Seal Dry Mounting Press Tuolta ainakin löytyy liimakalvoa. On luotettava firma, ainakin minulla ollut hyviä kokemuksia: http://shop.silverprint.co.uk/Dry-Mounting/products/592/ Hätätilassa silitysrauta, mutta ei mitään kankaita väliin, vaan hapoton ohut pahvi tai paksu paperi. Silikonipaperin (saa myös tuolta) kanssa ensin kevyt liimaus kuvan pohjalle, jolloin voidaan leikata turhat pois, ja sitten lopullinen liimaus. Minulla on valurautainen levy jäähdytykseen, siihen käy hyvin myös papksu lasi. Painon alla jäähdyttäminen on suositeltavaa, jottei lopputulos ole kaareva. Pahvi, jolle pohjustat on syytä ensin lämmittää=kuivata. Nyt en tähän hätään osaa kertoa, saako Suomesta enää noita prässejä. Kapa P.s. Tuolta voit tiedustella, heillä on ainakin listassa Seal: http://www.signcom.fi/tuotteet/l%C3%A4mp%C3%B6pr%C3%A4ssit Noilla myös prässejä: www.ed-mark.fi
Vs: Seal Dry Mounting Press Tervehdys! Toden totta Metrostarilla on jotakin D&K-merkkisiä: Seal kuumaliimakalvoja heillä ei ole, koska niitä ei taida enää Euroopasta saada, mutta D&K:n lämpöaktivoituvia kuivaliimarullia kyllä on. Tech Mount: 62cm x 25m 73,- +alv (4,71 €/neliömetri) 104cm x 25m 119,- +alv (4,6 €/neliömetri) ED-markilta löytyy: KOC020-25 (63cmx25m) veroton hinta on 154,19 (9,79 €/neliömetri) ja löytyy hyllystä. Tästä mainitaan, että se on PH-neutraali. Prässejä lienee turha kysellä Suomesta. Ovatten ehkä satumaisissa hinnoissa nuo 40cm x 50 cm kokoon pystyvät, jos löytyykään. Matti
Vs: Seal Dry Mounting Press Vanhempi joltain kehyslistajobbarilra yli 15 v sitten ja uudemman suuremman eräältä valokuvaajalta. Näitä varmaan löytäisi joltain vanhalta lopettavalta perinteisellä muotokuvaamolta, kunhan kohdalle sattuu. Eräässä valokuvaamossa pohjustetaan/laminoidaan isojakin kuvia 30x40 prässiällä, niillä on joku alumiinilevy jonka avulla pystyy pohjustetaan 2 tai 4 osassa kuvan ilman että saumakohtaan jää raitoja.