Mulla on yli kymmenen vuotta sitten toimintansa lopettanut pöytälaatikkofirma, jonka kirjanpidon, tilinpäätöksen, hallituksen kokouksen, yhtiökokouksen ja veroilmoituksen teen vuosittain. Ei se ole oikeasti kova homma. Kuittejakin oli tasan yksi (pankin tiliote), johon ei tullut edes kirjanpidosta referenssejä, kun pankki ei maksa tilille korkoa, eikä laskuta tilin käytöstä (tää oli uus juttu mulle - soitin pankkiin ja ihmettelin kun firman tilille ei ole tulut yhtään tiliotetta. Kuulemma ei tu kun ei o tapahtumia). Tyttö vieläpä lähetti tiliotteenkin ilmaisin. Mutta kaikesta huolimatta mä stressaan tätä aivan hulvattomasti. Paljon pahempi kuin henkilökohtainen veroilmoitus. Nyt kun se on hoidettu, niin olo on kuin varsalla kevätlaitumilla. Vois lähteä vaikka karaokeen)
Vs: Se on taas tehty! Veroilmoitus. Mulla odottaa veroilmoitus lähettämistä, sähköisesti pitäis lähettää niinkuin viimevuonnakin. Kyllä se jonkunverran stressaa.
Vs: Se on taas tehty! Veroilmoitus. Eikös tuohon ole ammattilaisia palveluntarjoajia. Saattavat jopa löytää jotakin ylimääräistä vähennettävää ja haukkua palkkionsa.
Vs: Se on taas tehty! Veroilmoitus. Firman hommat hoitaa kirjanpitäjä, toisen harrastuksen veroilmoituksen hoitelen itse.
Vs: Se on taas tehty! Veroilmoitus. Millä tavalla lyöt vetoa, kun rahat löytyy) ... maksatko verottajalle vaan jos satut voittamaan. Verothan menee poliittisten kähmintöjen maksamiseen ... lehmänkauppoja, hyvävelijärjestelmää, puolueen tukemista ja ties mitä demokratian nimissä tehtävää hössötystä. Sanalla sanoen ohjelmaa politiikasta nauttiville. Komediaa, jännitystä, draamaa ja muuta taidetta saa paljon halvemmalla. Puhumattakaan hyvistä valokuvista.
Vs: Se on taas tehty! Veroilmoitus. Minä tiedän mihin menee...kiitos verorahoistasi, olenhan nettosaaja (kun poika käy ilmaista koulua ja ajelen asfalttiteillä) ...omat veroni maksan tietysti hymyillen.
Vs: Se on taas tehty! Veroilmoitus. Minäkin tiedän minne niitä menee,olin eilen verisuonileikkauksessa joka maksaisi useita tuhansia todellisten kulujen mukaan nyt saan tämän kaiken parilla satasella. Ei voi olla kuin kiitollinen.
Vs: Se on taas tehty! Veroilmoitus. Vai sinne ne verot menevätkin.... sinä itse tai kukaan läheisistäsi ei sitten ole täällä Suomessa käynyt koulua, käynyt sairaalassa syntymässä, hoidattanut mitään sairautta tai vammaa, ollut päivähoidossa, käynyt kirjastossa, laskenut vesihanasta vettä, (kunnallisvero ja valtionosuudet) ajanut autolla maantiellä, ottanut vastaan mitään tulonsiirtoja alkaen lapsilisästä... jatkanko vielä listaa?
Vs: Se on taas tehty! Veroilmoitus. Kovasti moni on kyllä valmis ottamaan verovaroista. Ja mielestään "oikeutettukin" ihan itse kehitetyin perusteluin. Ja erityisesti niitä jotka sanovat mitä ja milloin kannattaa tehdä, niin että se on kansantaloudellisesti järkevää. Mutta näitä verorahojen kuppaajia kyllä riittää. Poliitikollahan ei saa olla kansan moraalia; se haittaa uraa. Jäntevän suoraselkäisen kansanmiehen olisi mahdoton sovittautua Kanervan, Väyrysen, Arhinmäen, tai Lipposen saappaisiin. PS. Tämä nyt on tällaista kansaneläkeläisen jorinaa. Veroni olen toki aikanaan maksanut monen muunkin edestä. Edes pöytälaatikkofirma ei enää rikastuta Suomen kansantaloutta.