Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Pienehkö kamerareppu, johon saa jalustan?

Keskustelu osiossa 'Muut kameravarusteet' , aloittajana Jukkis71, 24 Tammikuu 2013.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mikä olisi hyvä pieni kamerareppu, jossa olisi hyvä kuljettaa jalustaa?
    Nyt on phototrekker 2, joka on nykyiseen käyttöön liian iso.
    T Jukka

2. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Viimeksi muokattu: 16 Maaliskuu 2019
  3. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Vs: Pienehkö kamerareppu, johon saa jalustan?

Miltä tällainen näyttää? http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=3809 - Hankin, mutta en ole vielä käyttänyt niin paljoa, että viitsisin arvioida. Ensinäkemältä kuulapää on heppoinen. Kerron lisää, kun kokemusta karttuu...

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mulla on jalustana manfrotto 055 ja siihen kuulapää.
    En siis tarvitsisi uutta jalustaa. Reppu tulisi nikon d700 parilla linssillä tai mamiya 6 ja kolmelle linssille. Tuohon nykyiseen mahtui mamiya rb 4 linssillä, joten se on nykyisellään liian iso.
    Vähän pienempi olisi hyvä, täytyyhän sinne mahtua valotusmittari, kenties vedenpitävä ohut takki (joka mahtuu takin taskuunkin) syötävää jne.
    T Jukka

5. markku55

markku55 Active Member

Eikös jalusta ole helpointa kiinnittää repun ulkopuolelle, jolloin repun mitatkaan ei ole niin kiinni itse jalustan mitoista.
    Vanhoilla perinteisillä repuillahan kuljetettiin kaikennäköistä reppua "pidempää" läpän alla poikittain, oli sitten kysen makuupusseista, makuualustoista tai jalustoista. Tuolloin jalustan pituutta rajoitti mieluumminkiin kuvaajan hartioiden leveys ;D

6. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Itsekin kaipaisin vastaavaa.

7. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Lowepro

8. maksy

maksy

145
    0
    0

Tämä käsite "pieni" on mielenkiintoinen. Itseä kiinnostaisi reppu tai olkalaukku, jossa ei olisi se isohko perus 17" läppärin paikka vaan tila tabletille. Tässä tapauksessa Ipad2:lle. Ja toki paikat kameralle laseineen. Tuntuu olevan aika hankala paikka ainakin netistä noita selvitellä. Pitäisi olla kokemuspohjaa mihin verrata. Tällä hetkellä löytyy liian iso ja liian pieni kuljetuskalusto.

9. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113

Mulla on keskiarvoltaan sopivan kokoinen reppu LowePro jossa on pyörät ja vetoaisa.
    Sopivan kokoiseksi sen tekee se, että on pieni sisältä ja suuri päältä.
    En keksi sille paljonkaan käyttöä, mutta reppu ei muutenkaan ole mun kuvauksiin sopiva juttu.
    Aikoinaan ostin sen Italian reissua varten, kun piti olla mahdollisimman paljon kamaa kannossa (onneksi sitä ei punnittu). Sen reissun se hoiteli kunnialla, niin itsensä on ansainnut.

10. Vs: Pienehkö kamerareppu, johon saa jalustan?

En nyt yritä kuulostaa kusipäältä, kun en nyt osaa edes suositella mitään tiettyä mallia, mutta entä jos kävisit vain shoppailemassa noita laukkuja jossain, missä valikoimaa on? Pääset ihan käsin tutkimaan ja arvioimaan että mikä niistä sopisi sun omiin tarkoituksiin parhaiten. Niin minä ainakin tekisin.

Isoimmat tavaratalot, anttilat, kärkkäiset sun muut ainakin täälläpäin tarjoavat melko kattavan valikoiman kaikenlaista kapsäkkiä mihin sujauttaa varusteet, jos ei fotoliikkeita löydy läheltä.

11. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

No. Jos jollain olisi ollut hyviä ehdotuksia ja nimenomaan kokemusta, niin sillä myös selviäisi mukavasti nopeammin. Toki onhan niissä liikkeissä kuulema palvelua tai ainakin siitä on todisteita.

Edit: Ja kameralaukku -nimisellä myyntifoorumilla joku voi jopa TARJOTA sinulle käytettyä hyvää.

12. markku55

markku55 Active Member

Esitän edelleen kyssärin, mitä tekemistä kamerarepun koolla on mukana kuljetettavan jalustan kokoon nähden, ripustaa sen jalustan sitten miten vaan reppuun, ei sen tarvitse olla sen sisällä, eihän?

13. jhalmu

jhalmu Active Member

8 551
    3
    38

Minulla esim on pieneen tilaan menevä jalusta. Kulkeakseen vakaasti ja käytevästi mukana, se ei tarvitse suurta reppua. Varsinkaan kun tavaroita on pienen repun verran. Ja isossa repussa jossa on vähän tavaraa se jalusta siellä ulkopuolella heiluisi tai sen joutuisi kiinnittämään jotenkin epäkäyteännöllisesti. Iso reppu myös painaa monasti pientä enemmän.

Itsellä on ollut muuten käytössä varustelekan tuollainen juomareppu johon kun sen kumikasan ottaa pois sisältä, niin mahtuu kivasti mun pieni jalusta. Mutta se ei ole optimaali, vaikka hankkimiini sivutaskuihin saakin tavaraa sen pienen repun verran.